• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • Jania
    Tygtiiger skrev 2011-11-07 21:34:28 följande:
    ikeas små hand-handdukar går iallafall att ha som nödblöja, om man viker dem som en triangel istället för som den vanliga vikningen och fäster ihop med snappi. De håller inte jättemycket kiss men är suveränt för att lufta rumpa. Kolla på de brittiska sajterna efter vikningar för frottévikisar, de har lite olika trick.
    Måste bara få kommentera hur skoj det känns att det finns flera på jorden som faktiskt använder uttrycket 'han-handdukar'. Nästan så man kan tro att du är släkt med mig Tungan ute
    Liten blir stor......hoppas hoppas hoppas allt går bra
  • Tygtiiger
    Jania skrev 2011-11-08 22:38:38 följande:
    Måste bara få kommentera hur skoj det känns att det finns flera på jorden som faktiskt använder uttrycket 'han-handdukar'. Nästan så man kan tro att du är släkt med mig Tungan ute
    Jamen... badhanddukar, diskhanddukar, gästhanddukar, hand-handdukar! Det är väl klart att alla tänkande människor säger så?
    Krupke, we've got problems of our own!
  • sanakan

I vår familj säger vi också hand-handdukar om de handdukar man ska torka händerna på. :) Oftast menar vi då små frotté-handdukar.

• johlinn

Lillflisan - yeay

Hand-handdukar, badhandukar, diskhanddukar - självklar uppdelning Barnet säger "duk" om allihop, det är också lite fint, även om jag bara lägger de finaste linnediskhanddukarna på bordet ibland, sunkiga fot-handduken som får ligga på golvet i duschen är inte välkommen som bordsduk

• m o e
    MiniMillan2011 skrev 2011-11-09 07:10:08 följande:
    Jag är frälst! Har bara haft tygblöjor några dagar men jag fattar inte att jag inte började tidigare!!!!

Kul att läsa!
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Jania
    MiniMillan2011 skrev 2011-11-09 07:10:08 följande:
    Jag är frälst! Har bara haft tygblöjor några dagar men jag fattar inte att jag inte började tidigare!!!!
  • Jania

Jag säger inte så ofta hand-handduk längre faktiskt, borde ta upp det igen
    När jag var liten var det själklart (å ganska noga tror jag) för vi hade rumphanddukar med (använde bidé) o de skulle man ju inte ha till händerna men de kunde nog vara likadana. *Undrar om de hängde på olika ställen?*

Ett litet stickspår bara med handdukar.....så, då kan ni fortsätta med tygblöjorna så går jag o tar igen mig en stund

Kram å god natt

• llotta

Lillflisan - jag har köpt och fått imses i flanell (billigare hos t.ex. minimundus). En riktigt tunnsliten gammal handduk har också blivit bra och smidiga sådana.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24