telgebo skrev 2011-09-22 19:07:27 följande:
Om man använder vikblöjor går de att få rena när bebisen bajsat beck i dom? Beck är ju verkligen svart gegga ju.
Tror det. Vårt beck kom i frottéblöjor sydda av ett gammalt badlakan och det gick bort hur bra som helst. Visisar borde vara samma. Borta på en tvätt!
johlinn skrev 2011-09-21 09:29:42 följande:
kaffemoster - har ni möjlighet att hänga dem ute? Vädring kan göra underverk, men det kan krävas lite längre tid, kanske typ någon-några veckor när det luktar kiss.
Vad är det för färg på byxorna från början? Går det att bleka bort?
Jag använder ofta bleksalt till fläckar på vita dukar etc, men det fungerar nog inte på ull som inte tål höga tvätt-temperaturer, kanske galltvål/citrontvål?
Trollis74 skrev 2011-09-21 21:40:05 följande:
solljus tar bort fläckarna.. dock inte lukten.. ljuset bleker även innaför glasrutor..
Nu är ju inte riktigt rätt tid att "hänga ut" sina kläder.. Iallafall inte där jag bor, göteborg.
det har typ spöregnat varje dag i flera veckor här. med lite uppehåll förståss.
jag har lagt ut några missfärgade ullbyxor på fönsterbläcket, och jag märker nu efter en vecka att fläckarna har minskat lite grann. Tålamod antar jag att jag måste ha för att de ska försvinna helt..
Nu luktar de inte illa, men isåfall hade jag tvättat dem med ulltvätt tills de inte luktade mer..
Tack! Fläckarna kan jag iofs leva med men lukten är hemsk. Tvivlar på vädring men det är värt ett försök. Vi har kanonväder här i Berlin samt en egen trädgård så det går utmärkt!