• stormamman

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej alla! Och grattis till oss alla som plussat. Blev väldigt chockad,trodde inte jag kunde få mer barn,har försökt 1år...Men 14/3-10 så plussade vi!!!
    Har 3killar på 15, 11, o 1 1/5 år, och en till på gång i magen....Är Såååå Lycklig!
    Okey att detta är min fjärde,men allt är lika nytt o spännande som första ;)
    Jag är i vecka 5, (beräknad fl 18/11-10) Och nu vill jag jättegärna veta hur ni andra mår i v.5? Vad har ni för symptom osv....
    Jag födde mina första två vaginalt. 3:e med snitt pga säte, o har varigt så rädd att snittet ställt till det för mig...men tydligen inte! Det ända jag är lite orolig för är värkarna..Tänk om det blir nå strul vid förlossningen t.e.x. sammanväxtningar,eller annat som inte syns??? Skriv gärna o berätta hur ni har/haft det med allt ;)

• Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?
  • LillAnno

Är väl i v 5 eller 6 nu...ingen större koll =)
    Ska träffa BM för första gången idag =)

• Kinne79
    LillAnno skrev 2010-04-07 09:36:26 följande:
    Är väl i v 5 eller 6 nu...ingen större koll =)Ska träffa BM för första gången idag =)
    Hur gick det? Vilken vecka var du i?
  • Lilltindra

Jag gjorde VUL i förrgår på dag 6+1. Allt såg bra ut, storleken stämde precis med min gångna tid och hjärtat pickade på Ska få komma igen om 3 veckor när man kan se lite mer. Nu såg man bara en fläck som flimrade Är så spännande och ofattbart! På måndag ska jag på hälsosamtal med barnmorskan, så häftigt att vara inne i hjulet nu

Stormamman: VUL betyder vaginalt ultraljud som MrsHelgesson skrev. Man gör VUL när det är tidigt i graviditeten eftersom man inte kan se med ett vanligt ultraljud än då

• Kinne79

Hur mår ni alla? Funderar lite på det här med vikten, har ni märkt någon skillnad än? Upp eller ner? Själv har jag gått ner 1,6 kg sedan jag plussade.

• Lilltindra
    Kinne79 skrev 2010-04-09 09:47:38 följande:
    Hur mår ni alla? Funderar lite på det här med vikten, har ni märkt någon skillnad än? Upp eller ner? Själv har jag gått ner 1,6 kg sedan jag plussade.
    Jag har gått upp ett kilo tror jag
  • Salle

Idag har jag boka tid för ul... ska dit nästa fredag..
    Hoppas på att allt ser bra ut..

Tycker det känns så overkligt at man är gravid igen.

Tror min vikt står stilla änsålänge iaf..

• Trollungarnasmamma

Har faktiskt inte kollat min vikt, men har inte varit så super hungrig på sistone så den står nog still!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen BF 5/12 ~*~♥~*~
  • Idlur

Hej hopp!

Jag går in i V.6 imorgon och jag vet inte hur jag mår? Kan inte sätta fingret på det, ibland mår jag illa men ändå inte. haha. Tröttheten är ju ett faktum. Detta är vårat andra barn, och jag läääängtar till december då den ska komma ut =P

William ska bli storebror!
  • Trollungarnasmamma
    Idlur skrev 2010-04-09 18:44:44 följande:
    Hej hopp!Jag går in i V.6 imorgon och jag vet inte hur jag mår? Kan inte sätta fingret på det, ibland mår jag illa men ändå inte. haha. Tröttheten är ju ett faktum. Detta är vårat andra barn, och jag läääängtar till december då den ska komma ut =P
    Hahaha mår samma som jag då ungefär
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen BF 5/12 ~*~♥~*~
  • karin010

Hej!
    Ny tjej här. Jag är gravid för första gången någonsin..snart i 7e veckan...enligt mina beräkningar som jag hoppas stämmer.
    Ser att många av er skriver om att ni har varit på VUL.
    Jag fick en tid först när jag är i vecka 13.. (om det går så långt...) Är inte det lite väl sent? Eftersom det är första ggn så tänker jag ju mkt... Tänk om det är ngt därinne som lever men så är det ngt fel på det??
    Åhhh mkt tankar!
    Vore intressant o höra lite från er som varit med tidigare...

Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?