• stormamman

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej alla! Och grattis till oss alla som plussat. Blev väldigt chockad,trodde inte jag kunde få mer barn,har försökt 1år...Men 14/3-10 så plussade vi!!!
    Har 3killar på 15, 11, o 1 1/5 år, och en till på gång i magen....Är Såååå Lycklig!
    Okey att detta är min fjärde,men allt är lika nytt o spännande som första ;)
    Jag är i vecka 5, (beräknad fl 18/11-10) Och nu vill jag jättegärna veta hur ni andra mår i v.5? Vad har ni för symptom osv....
    Jag födde mina första två vaginalt. 3:e med snitt pga säte, o har varigt så rädd att snittet ställt till det för mig...men tydligen inte! Det ända jag är lite orolig för är värkarna..Tänk om det blir nå strul vid förlossningen t.e.x. sammanväxtningar,eller annat som inte syns??? Skriv gärna o berätta hur ni har/haft det med allt ;)

• Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?
  • Trollungarnasmamma
    MrsHelgesson skrev 2010-04-12 18:54:37 följande:
    Jag är också i vecka 6+0 idag :)
    Spännande att vara en vecka framåt till
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen BF 5/12 ~*~♥~*~
  • Lyckliga Fröken

Hej alla!!
    Jag har inte varit inne här på länge...har inte mått så bra. Mår rejält illa ibland, men mitt psyke... Detta blir mitt tredje barn, men min sambos första och jag borde sväva på rosa moln av lycka... Men det blev helt tvärtom Ångest för mina andra troll, oro osv... Men nu har vi pratat och pratat och pratat... och kommit fram till att allt kommer bli bra Varför skulle det ine bli det?!
    Så nu ska jag glädja mig över min graviditet som nu är 6+1 idag Tror vi i alla fall. Fick tid för VUL/UL den 4 maj (!) för att fastställa tiden...

Annars har jag enorma bröst, som inte direkt var små innan, mår illa och en mage som är så uppblåst så att jag ser ut som om jag är i 4 månaden

Ni som oxå väntar ert tredje... hur ser era magar ut? 

Duvan 02-07-30 Trollet 07-02-13 Frö BF 10-12-04
  • Busymommy
    Lyckliga Fröken skrev 2010-04-12 20:54:41 följande:
    Hej alla!! Jag har inte varit inne här på länge...har inte mått så bra. Mår rejält illa ibland, men mitt psyke... Detta blir mitt tredje barn, men min sambos första och jag borde sväva på rosa moln av lycka... Men det blev helt tvärtom Ångest för mina andra troll, oro osv... Men nu har vi pratat och pratat och pratat... och kommit fram till att allt kommer bli bra Varför skulle det ine bli det?!Så nu ska jag glädja mig över min graviditet som nu är 6+1 idag Tror vi i alla fall. Fick tid för VUL/UL den 4 maj (!) för att fastställa tiden...Annars har jag enorma bröst, som inte direkt var små innan, mår illa och en mage som är så uppblåst så att jag ser ut som om jag är i 4 månaden Ni som oxå väntar ert tredje... hur ser era magar ut? 
    Hejsan, så skönt att ni har pratat ut nu ordentligt, det är mycket tankar som snurrar runt.Jag väntar mitt 3 dje barn, har varit rädd och orolig och velig i början, papan till barnet , har oxå 2 barn innan så vi blir 5 ! barn sen.... både jätte roligt och jätte läskigt!!! Men nu efter att ha gjort vul idag :) och sett den lill* knodden så är vi så glada!! Det kommer bli bra för er med, men det är så mycket tankar...
    Min mage är ganska liten ännu, men visst är den förändrad. Kanske inte super mycket, men jag ser att jag är gravid... :) Är i vecka 9 ( 8+3 )
    Mina bröst är mycket större oxå.
    Kram kram
  • Trollungarnasmamma
    Lyckliga Fröken skrev 2010-04-12 20:54:41 följande:
    Hej alla!! Jag har inte varit inne här på länge...har inte mått så bra. Mår rejält illa ibland, men mitt psyke... Detta blir mitt tredje barn, men min sambos första och jag borde sväva på rosa moln av lycka... Men det blev helt tvärtom Ångest för mina andra troll, oro osv... Men nu har vi pratat och pratat och pratat... och kommit fram till att allt kommer bli bra Varför skulle det ine bli det?!Så nu ska jag glädja mig över min graviditet som nu är 6+1 idag Tror vi i alla fall. Fick tid för VUL/UL den 4 maj (!) för att fastställa tiden...Annars har jag enorma bröst, som inte direkt var små innan, mår illa och en mage som är så uppblåst så att jag ser ut som om jag är i 4 månaden Ni som oxå väntar ert tredje... hur ser era magar ut? 
    Förstår vad du menar, fast vi har pratat mycket om detta innan, men nu ibland kan jag tänka på mina andra troll med, men jag vet ändå att allt kommer bli kanon!

Min mage e lite förändrad, men mest på kvällarna då ser jag ut & vara 4:e månaden oxå ...är på v 6+0 idag.
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen BF 5/12 ~*~♥~*~
  • sponen

HEj
    JAg har plussat efter ivf och är vecka 5 ungefär, hade missfall för ett år sedan och hade då inga andra symtom än ont i brösten, det har jag nu med men det kan lite bero på vagiatorie som jag ska fortstätta med men blir så orolig när jag inte känner ngt, men alla kanske inte gör det, ngn som kan svara:)

• sponen

Hej Bebbi kul att du har hittat till denna tråden med, jag vet inte hur man räknar ut det när man gjort ivf ,men jag känner oro när jag inte känner ngr symtom men kanske är tidigt

• Idlur

Jag blev inte gravid med IVF men med Pergotime och Ovitrelle... Känner inte mycket alls...När jag var gravid med sonen så låg jag orörlig av illamående!

Va hos BM idag för att kolla upp mitt magonda och har ev en infektion, 4+ i kisset.

Blää...bör man vara orolig eller? Grubbel grubbel

• sponen

Jag är orolig för att det är en ofrostig graviditet igen då kände jag heller inget men ssamtidigt så känner inte alla ngt och i vecka 5 är det tidigt, kanske

• Busymommy

GRATTIS och välkomna alla nya :)

symtom är det nog lite olika med, frn person till person och från gång till gång... känns det som, väntar mitt 3dje barn. Känner mest av i brösten, de andra gångerna har jag haft mer mensvärk...

• sponen

Okej jag har pratat med syrran och hon har lugnat mig lite men efter missfall blir man orolig

Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?