• stormamman

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej alla! Och grattis till oss alla som plussat. Blev väldigt chockad,trodde inte jag kunde få mer barn,har försökt 1år...Men 14/3-10 så plussade vi!!!
    Har 3killar på 15, 11, o 1 1/5 år, och en till på gång i magen....Är Såååå Lycklig!
    Okey att detta är min fjärde,men allt är lika nytt o spännande som första ;)
    Jag är i vecka 5, (beräknad fl 18/11-10) Och nu vill jag jättegärna veta hur ni andra mår i v.5? Vad har ni för symptom osv....
    Jag födde mina första två vaginalt. 3:e med snitt pga säte, o har varigt så rädd att snittet ställt till det för mig...men tydligen inte! Det ända jag är lite orolig för är värkarna..Tänk om det blir nå strul vid förlossningen t.e.x. sammanväxtningar,eller annat som inte syns??? Skriv gärna o berätta hur ni har/haft det med allt ;)

• Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?
  • Busymommy
    Premismamma skrev 2010-03-28 16:47:59 följande:
    Här kommer lite uppdateringI torsdags var jag på mvc och fick det bekräfftat. Jag är verkligen gravid:) I fredags var jag och pratade med min barnborska som jag haft under mina tidigare graviditeter. Skönt att få prata lite. Hon log och sa att hon tänkt på mig och undrade när jag skulle komma tillbaka:) På onsdag bär det av på vul. Jag måste få fragmin och trombyl för att undvika proppar och missfall. Min mage brukar bli ordentligt blå efter 2 sprutor i ca 35 veckor. (finns bild i galleriet)Hur jag mår? Illa i blandYr när jag står upp ont i bäckenetmen jag är glad att jag börjar få symptom, det visar att bebis sitter kvar
    Hej, bara nyfiken på hur du kan veta att du " verkligen är gravid" ?
    Jag vill oxå veta det {#lang_emotions_smile} Men trodde jag var tvungen att SE på vul...
    kan man ta något prov och mäta nåt??? Jag hoppas verkligen jag får gå på vul efter inskrivningen... Eftersom jag har 2 ivf barn innan detta spontana... så känns det lite för underligt att ägget verkligen har hamnat där det ska då mina äggledare var näst intill stop i! Jag känner i brösten lite att jag är gravid, men inget annat...

Jobbigt för dej med alla sprutor!
    mammas älsklingar april-03 & juli-06
  • Premismamma
    Busymommy skrev 2010-03-28 19:26:31 följande:
    Hej, bara nyfiken på hur du kan veta att du " verkligen är gravid" ? Jag vill oxå veta det  Men trodde jag var tvungen att SE på vul... kan man ta något prov och mäta nåt??? Jag hoppas verkligen jag får gå på vul efter inskrivningen... Eftersom jag har 2 ivf barn innan detta spontana... så känns det lite för underligt att ägget verkligen har hamnat där det ska då mina äggledare var näst intill stop i! Jag känner i brösten lite att jag är gravid, men inget annat... Jobbigt för dej med alla sprutor!
    Säker kan man ju inte vara. Men 2 gravtest visar att det är så. Och jag hoppas verkligen att bebis sitter där den ska.
  • Premismamma

Tog nyss en primperan för mitt illamående. Först mår man illa för att man är hungrig , sen håller man på att kräkas för att man blir för mätt.

• ikkonica
    MammaÄrJag skrev 2010-03-28 14:31:02 följande:
    Hej , Grattis till dig med. Jag har BF 18NOV så vi ligger ju ganska nära varandra. Själv mår jag illa . Har köpt mig sådana armband på apoteket för att dämpa. Ditt illamående kommer nog, Fast var glad om det kommer senare. Även om jag förstår att man vill känna att man är gravid. Min kompis hade inte alls så mycket illamående i sin grav. Och detta är min andra grav, och har fått samma "hemska" illamående som förra gången. Så det är nog lite olika där för alla. Lycka till och som sagt, stort grattis :)
    HEJ!

oki vad kul!! {#lang_emotions_smile} hoppas verkligen att det går vägen denna gången, vill så gärna men blir orolig när jag inte känner så mkt, men det är nog som du säger att de kommer senare..
    kram
  • Busymommy
    Premismamma skrev 2010-03-28 19:32:27 följande:
    Säker kan man ju inte vara. Men 2 gravtest visar att det är så. Och jag hoppas verkligen att bebis sitter där den ska.
    Okej, då förstår jag, är nog lite trög :)
  • MammaÄrJag
    Premismamma skrev 2010-03-28 19:33:42 följande:
    Tog nyss en primperan för mitt illamående. Först mår man illa för att man är hungrig , sen håller man på att kräkas för att man blir för mätt.
    Ja usch känner igen det där.. känns lite jobbigt att inte hitta en riktig balans .. Ena stunden må illa för man är hungrig , sen äter man och då blir det fel för det:/.. Men testa sådana armband som finns på apoteket att köpa. Mot illamående.. Det hjälper faktiskt och jag har mina på mig hela tidet, (förutom natten) kostar ca 150 kr..
  • Busymommy

Har för mej att jag belv illa mående tidigare med min dotter än med min son, fast det började som tidigast vecka 8-9 ca... känner inget sånt ännu, skönt.
    Fast jag gillar symtom som visar att jag är gravid! Konstigt, man vet inte hur man vill ha det.... :)
    Känner endast i brösten än så länge.

• Lilltindra

Hoppar in här jag med {#lang_emotions_smile} Efter drygt två års försök och vårt första IVF blev det ett {#lang_emotions_plus} Är på dag 4+6 idag.

Har dock haft bruna flytningar/blödningar i fem dagar som upphörde igår så lite nervöst för att det inte ska funka hela vägen är det. Har fått stegring på gravtesterna som jag tagit varje dag sedan förra lördagen men de är inte lika starka som kontrollstrecket. Är det någon som har erfarnhet av att strecken inte varit lika starka men ändå haft höga hormonhalter? Gjorde ett clearblue i fredags som var riktigt starkt.... Finns några bilder i mitt galleri...

Ska få göra VUL 13/4... nervöst!!

• Busymommy
    Lilltindra skrev 2010-03-29 20:30:33 följande:
    Hoppar in här jag med Efter drygt två års försök och vårt första IVF blev det ett Är på dag 4+6 idag.Har dock haft bruna flytningar/blödningar i fem dagar som upphörde igår så lite nervöst för att det inte ska funka hela vägen är det. Har fått stegring på gravtesterna som jag tagit varje dag sedan förra lördagen men de är inte lika starka som kontrollstrecket. Är det någon som har erfarnhet av att strecken inte varit lika starka men ändå haft höga hormonhalter? Gjorde ett clearblue i fredags som var riktigt starkt.... Finns några bilder i mitt galleri...Ska få göra VUL 13/4... nervöst!!
    GRATTIS!!!
    Jag har oxå 2 barn via ivf, nu 3dje på g spontant! :)
    Hoppas allt går bra!
  • Lilltindra
    Busymommy skrev 2010-03-29 20:37:14 följande:
    GRATTIS!!! Jag har oxå 2 barn via ivf, nu 3dje på g spontant! :) Hoppas allt går bra!
    Tack!! Och grattis själv! =)
Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?