• stormamman

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej alla! Och grattis till oss alla som plussat. Blev väldigt chockad,trodde inte jag kunde få mer barn,har försökt 1år...Men 14/3-10 så plussade vi!!!
    Har 3killar på 15, 11, o 1 1/5 år, och en till på gång i magen....Är Såååå Lycklig!
    Okey att detta är min fjärde,men allt är lika nytt o spännande som första ;)
    Jag är i vecka 5, (beräknad fl 18/11-10) Och nu vill jag jättegärna veta hur ni andra mår i v.5? Vad har ni för symptom osv....
    Jag födde mina första två vaginalt. 3:e med snitt pga säte, o har varigt så rädd att snittet ställt till det för mig...men tydligen inte! Det ända jag är lite orolig för är värkarna..Tänk om det blir nå strul vid förlossningen t.e.x. sammanväxtningar,eller annat som inte syns??? Skriv gärna o berätta hur ni har/haft det med allt ;)

• Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?
  • Busymommy
    Kinne79 skrev 2010-04-06 10:00:53 följande:
    Är i v.7 (6+3) nu och har fortfarande inte mycket symptom. Går och lägger mig lite tidigare, men å andra sidan så är jag piggare på morgonen än i vanliga fall. Det kan krampa/strama till i magen ibland annars så är det bara de ömma brösten som gör att jag känner mig gravid. Och alla test jag gjort Nästa vecka ska jag på vul, ska bli så spännande.
    Hi hi, känns som det är fler som gjort många test.... själv har jag gjort ETT.
    Men ibland blir jag sugen på att göra ett till... :)
  • Kinne79
    Busymommy skrev 2010-04-06 10:48:31 följande:
    Hi hi, känns som det är fler som gjort många test.... själv har jag gjort ETT. Men ibland blir jag sugen på att göra ett till... :)
    iom att jag knappt känner något så har testen varit där och bekräftat istället för symptom.
  • MammaÄrJag

Ja nu är jag i v .8 . Var ett tag sen jag skrev, men tänkte man skulle uppdatera lite. Inskrivningen börjar ju närma sig nu.. :) Sen blir det nog att jag tänker göra nupp testet . Någon mer som ska göra det.. ?

Amelia 2006-08-24. BF 2010-11-18
  • Lilltindra
    Jag gick in i v 7 idag (6+0) och mår ILLA! Har gjort det i drygt en vecka men sedan helgen är det värre. Brösten ömmar, jag känner mig helt slut, har molvärk kortare stunder flera gånger om dagen, är dålig i magen och väldigt gasig, framför allt på kvällarna. Så jag känner mig helt klart gravid {#lang_emotions_laughing}

Imorgon ska jag få göra VUL. Ska bli så skönt att få veta om allt är som det ska men samtidigt är det skitnervöst då man är rädd att det ska vara nåt fel. Men med tanke på hur jag mår så borde bebisen må bra där inne {#lang_emotions_tongue_out}
  • MrsHelgesson

Har ont i magen som bara den, fast inte molande värk. Det känns mer ovanför livmodern. Kan ju vara tarmarna som spökar så, är rätt så gasig.

• Anairda
    DoktorAnna skrev 2010-04-06 07:50:28 följande:
    Kan ju vara tvillingar..?!
    hahahah det FÅR det inte vara :P
  • Trollungarnasmamma

Lycka till med alla VUL & inskrivningar snart

Har fortf mest trötthet som symptom....men ska väl vara glad för det

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen BF 5/12 ~*~♥~*~
  • stormamman

Hej alla mammor ;) Va skönt att vi kan må illa tilsammans :) Tror alla är lite gasig i magen ;) Jag har en dum fråga ? Känner mig lite dum eftersom jag är gravid med fjärde...,men..man lär sig alltid nå nytt :) Vad betyder VUL ??? Är det ett vanligt ultraljud ? Kram :)

• MrsHelgesson
    stormamman skrev 2010-04-06 21:54:19 följande:
    Hej alla mammor ;) Va skönt att vi kan må illa tilsammans :) Tror alla är lite gasig i magen ;) Jag har en dum fråga ? Känner mig lite dum eftersom jag är gravid med fjärde...,men..man lär sig alltid nå nytt :) Vad betyder VUL ??? Är det ett vanligt ultraljud ? Kram :)
    Det är ett vaginalt ultraljud
Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?