• stormamman

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej alla! Och grattis till oss alla som plussat. Blev väldigt chockad,trodde inte jag kunde få mer barn,har försökt 1år...Men 14/3-10 så plussade vi!!!
    Har 3killar på 15, 11, o 1 1/5 år, och en till på gång i magen....Är Såååå Lycklig!
    Okey att detta är min fjärde,men allt är lika nytt o spännande som första ;)
    Jag är i vecka 5, (beräknad fl 18/11-10) Och nu vill jag jättegärna veta hur ni andra mår i v.5? Vad har ni för symptom osv....
    Jag födde mina första två vaginalt. 3:e med snitt pga säte, o har varigt så rädd att snittet ställt till det för mig...men tydligen inte! Det ända jag är lite orolig för är värkarna..Tänk om det blir nå strul vid förlossningen t.e.x. sammanväxtningar,eller annat som inte syns??? Skriv gärna o berätta hur ni har/haft det med allt ;)

• Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?
  • student

Hej hej! och grattis allahopa!!! hoppar in i denna tråd. Är i v.5+5 och har bf 25/11-10 JIPPIII!
    Har en 5 årig son som verkligen ser fram emot att bli storebrorsa- han vet inget än dock. Hade missfall v. 11 i december förra året och vi är glada att det ändå gått ganska snabbt att bli gravida igen. Ok symtom då... har inte mått illa under ngn grav tidigare men nu-fyyyyy faaaaan och det är hela dygnet det! käkar novalucol som godis-hjälper faktiskt rätt bra. Det är lite pinsamt att må illa då vi har calici på jobbet... Är annars väldigt trött och brösten ömmar. magen är bättre denna gång än 2:a grav. Är inte alls så svullen- men det lär komma. Jag kör med egengjord musli- supergod och bra för magen!

• Anairda

Morrn!

Idag testade jag med CB digitalt för att se om hormonhalten ökat sen sista jag testade (BIM-2) och visst hade det. på BIM-2 (24/3) fick jag 1-2v på CB och idag BIM+6 (1/4) visade CB digital 3+. Det kan ju inte stämma? Jag borde vara på 2-3v? Vad tror ni det beror på? Har jag räknat fel BF?

Hoppas ni är smartare än vad jag är! :)

Jag är i vecka 4+6 idag

• Lilltindra
    Anairda skrev 2010-04-01 07:22:56 följande:
    Morrn!Idag testade jag med CB digitalt för att se om hormonhalten ökat sen sista jag testade (BIM-2) och visst hade det. på BIM-2 (24/3) fick jag 1-2v på CB och idag BIM+6 (1/4) visade CB digital 3+. Det kan ju inte stämma? Jag borde vara på 2-3v? Vad tror ni det beror på? Har jag räknat fel BF?Hoppas ni är smartare än vad jag är! :) Jag är i vecka 4+6 idag
    Hej! Då fick du lika som mig och det verkar ju stämma. Hormonhalten ligger i alla fall inte i underkant vilket är skönt att veta tycker jag. Jag tog mitt test på 5+0, vilket blir exakt 3 veckor sedan ägglossningen. Jag gjorde IVF så mitt ägg befruktades redan på en gång. Men även vid en normal befruktning så sker ju den det första dygnet efter ägglossning. Så det hade kunnat visa 2-3v utan att vara någon fara men 3 veckor och uppåt måste ju vara bra att den visade tycker jag {#lang_emotions_smile} Mina teststreck på stickorna var dessutom alltid svagare än kontrollstrecket så jag var nervös att jag hade för låg hormonhalt, men inte då {#lang_emotions_smile} Så blir det fler graviditeter vet jag nu att jag absolut inte kan lita på styrkan på strecken med stickor. Clearblue tycker jag helt klart är det bästa.
  • Busymommy
    Elfvina skrev 2010-03-31 22:12:44 följande:
    Jag hoppar av denna tråd nu för jag åkte in akut till sjukhuset igår pga kraftiga magsmärtor, illamående och blödning och det konstaterades utomkvedshavandeskap :(  Lycka till ni andra.
    Oj så ledsamt, kram till dej!
    student skrev 2010-03-31 22:34:13 följande:
    Hej hej! och grattis allahopa!!! hoppar in i denna tråd. Är i v.5+5 och har bf 25/11-10 JIPPIII! Har en 5 årig son som verkligen ser fram emot att bli storebrorsa- han vet inget än dock. Hade missfall v. 11 i december förra året och vi är glada att det ändå gått ganska snabbt att bli gravida igen. Ok symtom då... har inte mått illa under ngn grav tidigare men nu-fyyyyy faaaaan och det är hela dygnet det! käkar novalucol som godis-hjälper faktiskt rätt bra. Det är lite pinsamt att må illa då vi har calici på jobbet... Är annars väldigt trött och brösten ömmar. magen är bättre denna gång än 2:a grav. Är inte alls så svullen- men det lär komma. Jag kör med egengjord musli- supergod och bra för magen!
    GRATTIS och välkommen hit!
    Anairda skrev 2010-04-01 07:22:56 följande:
    Morrn!Idag testade jag med CB digitalt för att se om hormonhalten ökat sen sista jag testade (BIM-2) och visst hade det. på BIM-2 (24/3) fick jag 1-2v på CB och idag BIM+6 (1/4) visade CB digital 3+. Det kan ju inte stämma? Jag borde vara på 2-3v? Vad tror ni det beror på? Har jag räknat fel BF?Hoppas ni är smartare än vad jag är! :) Jag är i vecka 4+6 idag
    Hej hoppas nån annan kan hjälpa dej att räkna. :)
    GRATTIS iallafall!!!
  • Lilltindra
    Elfvina skrev 2010-03-31 22:12:44 följande:
    Jag hoppar av denna tråd nu för jag åkte in akut till sjukhuset igår pga kraftiga magsmärtor, illamående och blödning och det konstaterades utomkvedshavandeskap :(  Lycka till ni andra.
    Usch, vad hemskt! {#lang_emotions_frown} Tänker på dig!
  • Anairda
    Lilltindra skrev 2010-04-01 07:39:02 följande:
    Hej! Då fick du lika som mig och det verkar ju stämma. Hormonhalten ligger i alla fall inte i underkant vilket är skönt att veta tycker jag. Jag tog mitt test på 5+0, vilket blir exakt 3 veckor sedan ägglossningen. Jag gjorde IVF så mitt ägg befruktades redan på en gång. Men även vid en normal befruktning så sker ju den det första dygnet efter ägglossning. Så det hade kunnat visa 2-3v utan att vara någon fara men 3 veckor och uppåt måste ju vara bra att den visade tycker jag  Mina teststreck på stickorna var dessutom alltid svagare än kontrollstrecket så jag var nervös att jag hade för låg hormonhalt, men inte då  Så blir det fler graviditeter vet jag nu att jag absolut inte kan lita på styrkan på strecken med stickor. Clearblue tycker jag helt klart är det bästa.
    Jag vet det är lite underligt. Men det låter bra! :) Jag tittade på dina bilder o sådana stickor som du använde har jag också hemma de är extra känsliga och jag köpte det på babyornot (tror jag) De är riktigt kassa! Jättesvaga, tycker testlagrets är mycket bättre och CB digital är ju bara en bekräftelse med ord och siffror! :) Grattis till graviditeten och hoppas allt går bra för mig och dig o alla andra blivande mammor. Jag har mailat cb och frågat så jag hoppas på svar! :) återkommer då
  • Anairda
    Busymommy skrev 2010-04-01 07:40:22 följande:
    Hej hoppas nån annan kan hjälpa dej att räkna. :) GRATTIS iallafall!!!
    TACK! Grattis till dig med! :))
  • Anairda

Jaa, CB har ju inte heller ngt svar haha detta fick jag som svar (står precis samma sak på deras hemsida) Oh well :)

"Tack för din e-mail.

Testet är mer än 99 % säkert, och visar ett resultat beroende på hur mycket hCG som det har registrerat i urinen vid testtillfället.

hCG (graviditetshormon) ökar snabbt i början av en graviditet, och man räknar med att nivån fördubblas ca. var tredje dag.

Bäst är att du kontaktar barnmorska/gynekolog för att få graviditetsveckan bekräftad.

Du kan även kontakta Clearblue produktrådgivning på 0771-79 00 00 (M-F 9-12) för mer information om Clearblue produkter.

Med vänlig hälsning
    Clearblueshop.se"

• Lilltindra
    Anairda skrev 2010-04-01 07:50:46 följande:
    Jag vet det är lite underligt. Men det låter bra! :) Jag tittade på dina bilder o sådana stickor som du använde har jag också hemma de är extra känsliga och jag köpte det på babyornot (tror jag) De är riktigt kassa! Jättesvaga, tycker testlagrets är mycket bättre och CB digital är ju bara en bekräftelse med ord och siffror! :) Grattis till graviditeten och hoppas allt går bra för mig och dig o alla andra blivande mammor. Jag har mailat cb och frågat så jag hoppas på svar! :) återkommer då
    De första jag testade med var testlagret, men då var det ju BIM-3. Sen var det RFSU och babytime jag hade. Men nästa gång vet jag att ett streck är ett streck och ska inte lägga energi över att fundera varför det inte blir lika starkt om jag använder stickor {#lang_emotions_smile} Men Clearblue är ju helt klart det att föredra enligt min uppfattning.
  • Trollungarnasmamma

Här pratas det på

Glad påsk på er!!

Här händer inte mycket i symptom väg, fortf trööööött, magen svullnar när jag ätit....mådde lite illa igår kväll, får se om det kommer ikväll med....

Berättade idag för blivande farmor mfl om pyret i magen, glada blev dem, farmor blev stum kan man säga hihihi

Jag har inte haft några problem med testlagrets stickor ele clearblue....testade på BIM-1 & fick starka & klara streck. Idag var det super starkt, nästan starkare än kontroll strecket

~*~♥~*~ Nova-06 & Elliot-09 ~*~♥~*~
Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?