• stormamman

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej alla! Och grattis till oss alla som plussat. Blev väldigt chockad,trodde inte jag kunde få mer barn,har försökt 1år...Men 14/3-10 så plussade vi!!!
    Har 3killar på 15, 11, o 1 1/5 år, och en till på gång i magen....Är Såååå Lycklig!
    Okey att detta är min fjärde,men allt är lika nytt o spännande som första ;)
    Jag är i vecka 5, (beräknad fl 18/11-10) Och nu vill jag jättegärna veta hur ni andra mår i v.5? Vad har ni för symptom osv....
    Jag födde mina första två vaginalt. 3:e med snitt pga säte, o har varigt så rädd att snittet ställt till det för mig...men tydligen inte! Det ända jag är lite orolig för är värkarna..Tänk om det blir nå strul vid förlossningen t.e.x. sammanväxtningar,eller annat som inte syns??? Skriv gärna o berätta hur ni har/haft det med allt ;)

• Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?
  • stormamman

Va roligt att vi är så många ;).....
    Var till barnmorskan idag, fick beräknat FL 17/11-10!!! (en dag tidigare) hihi...
    Var mest samtal om lite allt möjligt...;) Inskrivningen dröjer(pust) 15/5...Lååång väääntan=(...Men den som väntar på nått gott,väntar alltid förlänge;) ;)
    Ska försöka sluta oroa mig för "mensvärk"...missfall nu!!! (man vill ju så gärna att allt ska gå vägen) Alla vi oroliga får hoppas på det bästa :)
    Hur länge får ni vänta på inskrivningen?
    (lajsa01) Min mage är svälld o putar en hel del åxå...så vi kan slå oss ihop;)
    (prutten ML) ha ha..det där med gaser känner jag igen...vill du ha fart på magen-ät psylliumfrön,finns på hälsokost;)
    (kahelin)..använder åxå mammabyxor;).....har inte hunnit plockat undan dom ännu efter förra ggn! Va roligt att vi plussat samma dag,då är vi i vecka 5,eller på väg in i v6 som en del säger;) Stort Grattis till dig!!!
    Och STORT grattis alla vi som plussat;) Kram från mig!

• jaget

Jag och min flickvän plusade igår, Bf 26e Nov. Första barnet för våran del, känns spännande och nervöst. Fick missfall tidigare i år i vecka 14 så man är lite rädd...

• Premismamma

I dag ringde min Barnmorska och gav mig en tid till ultraljud. Den 31 kommer jag få se om det är någonting där inne som lever:)

• lajsa01

stormamman: åh vad kul att det inte bara är min mage som syns! tycker det synd jätte tydligt att man är gravid, så bli svårt att dölja det ett tag till..
    När ska man börja berätta för vänner osv? Har iaf berättat för hela min familj som grät & blev överlyckliga :) Dock vänta vi någon vecka till med att berätta för min pojkväns familj!
    Känns jätte tidigt ännu men det bara klia i fingrarna av alla bebis kläder osv.. kanske dumt att börja kolla o köpa sånnt redan!?
    Är ju så många tankar i huvudet nu så man är ju helt konstig!!! ;)

Hur lägger man in bilder här?? Hade varit jätte kul att se lite hur andras magar se ut nu i V.5 så man kan jämnföra lite.! :)
    någon som ha tips på hur man sluta röka? Jag ha rökt i ca 12 år & ha FRUKTANSVÄRT svårt att sluta.... Vill verkligen sluta för bebis skull, men lättare sagt än gjort. :(

Kram till alla :)

• Ivf10

Hej alla!

Jag är IVF gravid (första försöket, och första barnet) och har räknat på de lite sj, så de blir BF den 20 nov ca. Har fått tid till UL den 22 april o de ska bli så spännande, vi skulle få höra ett litet hjärta då sa läkaren (om nu allt e som de ska).

Mådde lite illa imorse, första gången, när jag kände doften av micro poppisarna som vi gjorde igår...örk! hihi men alla gravsymptom är välkomna eftersom vi väntat på detta i 3 år!!!

Kram på er!

• Maggan24

Hej allihop!

Kul att det är så många som är i vecka 5. Plussade för bara några dagar sedan och tycker fortfarande att det känns overkligt, men härligt. Jag är rätt orolig för missfall och upplevde då jag var gravid med vår nu treårige son att de där första månaderna var jättejobbiga...
    Någon fler vars humör är helt upp och ner? Här är det en salig blanding av små känsloutbrott av olika slag Känner redan emellanåt av ett lätt illamående...
    Ivf 10: Vad roligt att det tog sig efter tre år. Grattis! Spännande med ul!
  • Pumpis

Hej alla
    roligt att höra allas beskrivnignar såhär tidigt, Själv har jag kännt mig jäkligt sur precis som du Maggan24.. undrade om det var en extrem PMS men så blev det ju ett plus sen . Jag väntar som sagt andra barnet och jag känner mej uppsvullen som sjutton , känner mej riktigt tjock REDAN. Och den här gången är jag inte lika vältränad som med första.. hann inte gå ner alla kilon ( hann o hann det gick tre år och jag lyckades inte rättare sagt) så min startvikt är betydligt högre. Men men vikten får man ta sen. Bara det går bra för oss alla! ta hand om magarna !

• Maggan24

Pumpis: ja, det känns lite som att man befinner sig i i värsta pms-tillståndet minst sagt! Ganska påfrestande då det ju blir som att ha "pms" under betydligt längre tid än innan mens. Kan verkligen känna att det händer grejer hormonellt just nu.

Inte heller lika vältränad denna gång och har en känsla av att det kommer att bli en viktuppgång som heter duga
  • soffansofar

Hej!

Vi plussade i går. Trodde verkligen inte att det skulle gå så här fort med andra barnet. Vi är både glada lite chockade och tacksamma:) Vår dotter sak bli storasyster förhoppningsvis i november. Lilla gumman då kommer hon vara 1 år och 9 mån. Den här gången har vi inte berättat ännu utan ska vänta lite känns så tidigt är ju bara i 4+4 så vi har tid att tänka ut. Dessutom bor våra föräldrar inte i samma stad.
    Just nu är jag otroligt trött illamående och har ett fruktansvärt humör tänder till för allra minsta lilla sak.
  • MammaÄrJag

Hejsan.. Här är en som plussade igår. Så jag är enligt FL uträkning i v.6 (5+1) .
    Grattis till er alla som fått ett plus på stickan. :)
    Vi har väntat ganska länge på detta .(Har en flicka på 3 1/2år)  så ska bli intressant å se om jag kommer må lika illa denna gång. Hoppas dock inte för sist satt mitt illamående kvar till 5-6 månaden.:(

MINA SYMPTOM: För mig börjar illamåendet komma alltmer . Tött och ömma bröst . Och ganska körig /gasig mage.

Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?