• stormamman

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej alla! Och grattis till oss alla som plussat. Blev väldigt chockad,trodde inte jag kunde få mer barn,har försökt 1år...Men 14/3-10 så plussade vi!!!
    Har 3killar på 15, 11, o 1 1/5 år, och en till på gång i magen....Är Såååå Lycklig!
    Okey att detta är min fjärde,men allt är lika nytt o spännande som första ;)
    Jag är i vecka 5, (beräknad fl 18/11-10) Och nu vill jag jättegärna veta hur ni andra mår i v.5? Vad har ni för symptom osv....
    Jag födde mina första två vaginalt. 3:e med snitt pga säte, o har varigt så rädd att snittet ställt till det för mig...men tydligen inte! Det ända jag är lite orolig för är värkarna..Tänk om det blir nå strul vid förlossningen t.e.x. sammanväxtningar,eller annat som inte syns??? Skriv gärna o berätta hur ni har/haft det med allt ;)

• Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?
  • Busymommy

Tack för era svar, jag får inhandla det snarast... äter inget ännu.... {#lang_emotions_surprised}

mammas älsklingar april-03 & juli-06
  • OlgaMatildah

äter också bara folsyra. Ringde gyn i går och ska på första ul 14 april :) Köpte även mitt första gravidplagg igår, känns helt sjukt, min mage är så svullen att jag ser ut som när jag var i vecka 17-20 med min dotter! Hur är det för er andra som väntar andra barnet? syns det på er också?

• Cloud Berry

Folsyra och omega 3 är viktigt att äta för alla så har ni inte börjat så köp det idag.

• Busymommy
    OlgaMatildah skrev 2010-03-25 07:30:19 följande:
    äter också bara folsyra. Ringde gyn i går och ska på första ul 14 april :) Köpte även mitt första gravidplagg igår, känns helt sjukt, min mage är så svullen att jag ser ut som när jag var i vecka 17-20 med min dotter! Hur är det för er andra som väntar andra barnet? syns det på er också?
    Hej, ´med andra barnet  svullnade jag jätte fort... Men nu med 3dje är det inget som syns ännu, men det är ju vääldigt tidigt :)  Med andra kändes det som kroppen sa " jaha ska vi förbereda lite mer space för en bebis nu" , så jag bara väntar till den reaktionen...
    Cloud Berry skrev 2010-03-25 08:01:56 följande:
    Folsyra och omega 3 är viktigt att äta för alla så har ni inte börjat så köp det idag.
    Jag är super förkyld och är hemma och vabbar med min dotter, ska se om vi inte kan ge oss iväg och handla folsyra!!
  • Cloud Berry
    Busymommy skrev 2010-03-25 09:10:01 följande:
    Hej, ´med andra barnet  svullnade jag jätte fort... Men nu med 3dje är det inget som syns ännu, men det är ju vääldigt tidigt :)  Med andra kändes det som kroppen sa " jaha ska vi förbereda lite mer space för en bebis nu" , så jag bara väntar till den reaktionen... Jag är super förkyld och är hemma och vabbar med min dotter, ska se om vi inte kan ge oss iväg och handla folsyra!!
    Nja det låter inte så smart. Du kan istället beställa från apoteket.se och få leveransen fraktfritt hemlevererad imorgon, det är nog vettigare att göra så
  • Tinzchen

Jag plussade i morse :) är beräknad 25 november :)
    jag har haft ont i magen i tre veckor.
    men de är bara växtvärk men har trott att mensen varit på väg.
    men så va de ju inte som tur va..
    jag och min sambo har försökt ända sen våran son på snart 10 månader kom.
    för vi vill ha täta barn.
    men nu som först klickade det och de känns så overkligt eftersom vi försökt så länge.
    vår första kompå första försöket nämligen.
    förra graviditeten började jag spy i vecka 6.
    nu e jag i vecka 5 så jag passar på att äta nu :D
    spydde till 5-6 månaden förra graviditeten och gick ner 11 kilo.
    så hoppas inte de blir likadant så man slipper bli inlagd för dropp..

• OlgaMatildah
    Busymommy skrev 2010-03-25 09:10:01 följande:
    Hej, ´med andra barnet  svullnade jag jätte fort... Men nu med 3dje är det inget som syns ännu, men det är ju vääldigt tidigt :)  Med andra kändes det som kroppen sa " jaha ska vi förbereda lite mer space för en bebis nu" , så jag bara väntar till den reaktionen... Jag är super förkyld och är hemma och vabbar med min dotter, ska se om vi inte kan ge oss iväg och handla folsyra!!
    Jag skäms ju nästan över att behöva säga till dom få som vet"ja alltså jag är i vecka 6 inte 16 som det ser ut ;) och att hålla det hemligt till vecka tolv känns som en lång tid....

Tinzen: Grattis! Men med en son på 10 månader får man nog ändå säga att din kropp var med på noterna snabbt igen, tror inte jag ens hade fått tillbaks min mens när min dotter var 10 månader :)
  • Busymommy
    Cloud Berry skrev 2010-03-25 09:23:50 följande:
    Nja det låter inte så smart. Du kan istället beställa från apoteket.se och få leveransen fraktfritt hemlevererad imorgon, det är nog vettigare att göra så
    WOW, tack , ska kolla det... låter ju väldigt smidigt!

OlgaMatildah: Oj, det blir inte lätt att dölja då! :)
    Tinzchen skrev 2010-03-25 10:07:05 följande:
    Jag plussade i morse :) är beräknad 25 november :)jag har haft ont i magen i tre veckor.men de är bara växtvärk men har trott att mensen varit på väg.men så va de ju inte som tur va..jag och min sambo har försökt ända sen våran son på snart 10 månader kom.för vi vill ha täta barn.men nu som först klickade det och de känns så overkligt eftersom vi försökt så länge.vår första kompå första försöket nämligen.förra graviditeten började jag spy i vecka 6.nu e jag i vecka 5 så jag passar på att äta nu :Dspydde till 5-6 månaden förra graviditeten och gick ner 11 kilo.så hoppas inte de blir likadant så man slipper bli inlagd för dropp..
    GRATTIS!!
    Oj hoppas du inte behöver må så dåligt denna gången.
  • Tinzchen

Tack :) ja man får hålla tummarna :)
    men har redan börjat må illa men har ju inte spytt än :D

• Liten blir stor
    Tinzchen skrev 2010-03-25 10:07:05 följande:
    Jag plussade i morse :) är beräknad 25 november :)jag har haft ont i magen i tre veckor.men de är bara växtvärk men har trott att mensen varit på väg.men så va de ju inte som tur va..jag och min sambo har försökt ända sen våran son på snart 10 månader kom.för vi vill ha täta barn.men nu som först klickade det och de känns så overkligt eftersom vi försökt så länge.vår första kompå första försöket nämligen.förra graviditeten började jag spy i vecka 6.nu e jag i vecka 5 så jag passar på att äta nu :Dspydde till 5-6 månaden förra graviditeten och gick ner 11 kilo.så hoppas inte de blir likadant så man slipper bli inlagd för dropp..
    Jag ville också ha barn tätt och nu är min son snart 11 månader och jag är gravid igen med BF 29/11:)

Har du mycket molvärk? Jag känner nästan ingenting och tänkte om det var för att man vart gravid så fort igen efter förlossningen..
Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?