• stormamman

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej alla! Och grattis till oss alla som plussat. Blev väldigt chockad,trodde inte jag kunde få mer barn,har försökt 1år...Men 14/3-10 så plussade vi!!!
    Har 3killar på 15, 11, o 1 1/5 år, och en till på gång i magen....Är Såååå Lycklig!
    Okey att detta är min fjärde,men allt är lika nytt o spännande som första ;)
    Jag är i vecka 5, (beräknad fl 18/11-10) Och nu vill jag jättegärna veta hur ni andra mår i v.5? Vad har ni för symptom osv....
    Jag födde mina första två vaginalt. 3:e med snitt pga säte, o har varigt så rädd att snittet ställt till det för mig...men tydligen inte! Det ända jag är lite orolig för är värkarna..Tänk om det blir nå strul vid förlossningen t.e.x. sammanväxtningar,eller annat som inte syns??? Skriv gärna o berätta hur ni har/haft det med allt ;)

• Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?
  • Liten blir stor
    Little me skrev 2010-03-27 19:41:52 följande:
    Grattis till er alla! :)Nu kommer några frågor, låter som att det finns mycket kunskap här inne, hjälp mig gärna.Hade missfall för 5 veckor sen, i v 5. Är nu igen i v 5.Är det normalt att ha mensvärkliknande smärtor under flera dagar, alltså från och till under någon vecka har jag haft det? Är ju såklart orolig för missfall igen :(Sen, kan man redan nu skriva in sig hos MVC och få vul, ser dem något redan?
    Jag har varit gravid 3 ggr. Första gången fick jag mf och andra gången resulterade i en son. Med sonen hade jag jätte mycket molvärk/mensvärk! Och denna gången har jag ingen molvärk nästan.. ja, till och från.. Därimot sticker det i livmodertappen.

Jag tycker inte du bör oroa dig för mf igen bara för molvärken. Men det är klart man oroar sig ändå.. det gör jag också..

Vänta åtminstone till v. 6+ innan du ber om ett vul.
  • Annaobebis

Hejsan..
    Får man hoppa in här? Borde gå in i v 5 imorgon, bf i början på dec.
    Väntar mitt tredje barn. Haft ett mf i v 5 samt ett MA i vecka 10.
    Känner inte så mkt symtom just nu, ev lite illamående nu och då, yr mellan varven. Inte ngr ömma bröst eller så.

Tänkte ta ett nytt gravtest imorgon, de jag tog igår va svagt, inte lika strakt som kontrollstrecket, men de syntes ivf
    Så håll tummarna...
    Grattis till er alla!!

• ikkonica

hej och grattis allihop!

har äntligen plussat efter MF/MA och skall ha BF 21 nov.. men har nästan inga grav symtom förutom "mensvärk" och kanske lite spänningar i brösten, borde jag inte känna av något mer??

• smulan1981

Det är nog väldigt olika hur mycket symptom man har.

Inget att oroa sig över har jag fått höra.
    Ikväll har jag ont ner mot vänster ljumske, någon som känner igen detta? Är det växtvärk, ligamenten som drar eller vad tror ni?
    Något att oroa sig över?
    Kram
  • Anairda

God morgon!

Hur går det i graviditeterna här! :) Njuter ni lika mycket som jag? Dock är jag också lite orolig för missfall men försöker att inte tänka på det! :) kommer försöka göra ett VUL vid inskrivningen då är jag i vecka 10 men jag får fixa det privat. Vill ju se knodden! :) BIM var i förrgår och tog ett gravtest idag igen just for calming my nervs a bit och strecket ploppa upp direkt o blev starkare för varje minut! :) hoppas hoppas allt går som det ska nu!

• molntussa

Jag testade plus igår och det visar sig att jag är i v5 (4+3). Jag mår bra än så länge, det enda jag känner av är riktigt spända bröst. Väldigt ömma.. Men inget illamående än så länge, men vet inte om det är för tidigt för det ?!

Men njuter gör man, fasen - att man kan vara såhär lycklig!
    Ska ringa till MVC på måndag och förhoppningsvis få en tid för inskrivning.. {#lang_emotions_laughing}

• Ester10

Hej!
    Är ny här!
    Är i v.6 + 3. För några dagar sen började må jätteilla på morgonen och få magknip. Känner mig svimfärdig.
    Känner någon igen sig?
    Har svårt att gå till jobbet, Kräks inte.

Ester

• Liten blir stor
    Ester10 skrev 2010-03-28 10:33:32 följande:
    Hej!Är ny här!Är i v.6 + 3. För några dagar sen började må jätteilla på morgonen och få magknip. Känner mig svimfärdig.Känner någon igen sig?Har svårt att gå till jobbet, Kräks inte.Ester
    Jag mår skit illa nu, men spyr inte. Precis så var det i min förra graviditet också. Och svimfärdig är jag mest hela tiden. Jätte jobbigt

Men magknip har jag inte iallafall..
  • Lyckliga Fröken

Får jag oxå hoppa in här?!

Jag är i v 5 (4+0) och har sjukt ont i brösten, ont i huvudet och mår illa lite från och till... speciellt när jag äter bröd.

Detta är mitt tredje, men min sambos första... han är överlycklig!! Mitt ex vet ännu inget, inte barnen heller... Är dock väligt nervös inför att tala om detta för de andra barnens pappa, som inte släppt mig helt.

Men jag är lycklig

Duvan 02-07-30 Trollet 07-02-13 Frö BF 10-12-04
  • Cloud Berry

Ni som mår illa kan vara nöjda för det innebär att hcg-halten är väldigt hög och det minskar risken för missfall.

Jag mår inte illa alls ännu och är i v 6+0 men det beror nog på att det är en pojke.

Det sägs att man mår mycket mer illa med flickor jämfört med pojkar för att flickor påverkar ens egna hormonnivåer mer än pojkarnas testosteron.
    Logiskt.

Sedan så kan man såklart må dåligt när man har en pojke också men man mår ännu värre med en flicka så ni som har tidigare barn kan ju jämföra.

Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?