• Jeenniii

När började ert barn att sova i eget rum?

När började ert barn sova i eget rum för första gången?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När började ert barn att sova i eget rum?
  • Blå Flygare

Röstade <6 mån, för jag antar att du menar >6 mån. Vi har försökt med andra barnet redan ett tag, men han är åter i vårt rum. Dottern försökte vi inte ens innan hon var året. Nu är han 1 år och snart ska vi försöka flytta han till storasyster.

• TessaS

Jag röstade på >3 mån för jag gissar att det ska betyda yngre än tre månader.
    Theodor sov i egen säng redan från början och i egen "vrå" precis utanför vårt sovrum.

• minimou

Båda sover fortfarande i min säng hela natten. Den ena är 2 år och den andra 5 månader. 

• Tittij
    Min lycka skrev 2010-03-17 16:30:23 följande:
    Kunde inte rösta.Sonen var lite mer än 4år då han  fick ett eget rum.De var jag som hade svårt att släppa honom å låta honom sova själv.Varför finns de bara konstiga alternativ?Eget rum under året tycker jag e lite för extremt.
    Vad olika man är. Själv tycker jag eget rum över året är för extremt!

Vår lilltjej fick eget rum vid 5 månader eftersom vi var mitt i en flytt och itne ville flytta henne innan vi bott in oss i nya huset. Efter att hon fått eget rum sover både hon och jag mycket bättre. Nu sover hon hela nätter och har gjort från hon var 5 månader.

Vi resnoerade så att vi vill att hennes trygghet ska ligga i henne själv och inte i närheten till oss. Hon måste kunna känna sig trygg även om inte vi finns 10 cm ifrån henne. Det har fungerat över förväntan. Sen får vi se om ett litet tag om det fungerar lika bra på lillasyskonet. Barn är ju olika.
  • Puchahontas

Han fick eget rum vid 10 mån, hade vi inte flyttat så hade han fått eget rum vid 6 månader för då började det märkas att han stördes av oss på nätterna. Från det att han fick eget rum började han sova mycket bättre.

• Suneboll

Sonen fick eget rum när han var 3 år, dottern är 19 mån o sover fortfarande hos oss, hon får flytta in till storebror när hon säger att hon vill :0)

• beabus87

Vi planerar att flytta in sonen i sitt rum när vi är klara med tapetseringen där, vilket blir om någon/några veckor, då han är 8 månader.

Svar på tråden När började ert barn att sova i eget rum?