Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

Jag har 8min till sjukan om man kör lagligt... det är mer än tillräckligt. Sist jag åkte ambulans med sambon som hade krampat och självklart började krampa i ambulansen så tyckte stackaren bak i ambulansen att det var jättelångt till akuten. Hon frågade oroligt om det var normalt att han krampade så kraftigt och jag tittade och sa "nej det där är ett lugnt anfall, bara att vänta ut". :D

Fast när det är dax för kalvning så lär inte hanen vara lika lugn.

• t0va
    CuteElliz skrev 2010-03-18 22:27:20 följande:
    haha... nej... det förstår jag... =p  haha...
    ;)

Insåg precis att jag behöver inte några fler läkare. Komunen har i sitt yttrande skrivit att jag har en muskelsjukdom. Men varför jag jag då fjantat runt i vården i 3år utan att få vettig diagnos när det var lättare att fråga komunen. Billigare blir det också.

Urk, var ju skriva brev till läkaren jag skulle göra. Blir så förvirrad av allt bebisfödande :)
  • t0va

Ska fråga hennes syrra sen om jag får kontakt med den bruden.
    Så spännande, ska vi starta en vadslagning i vikt och tid?

Jag tror på 52cm, 3638gr och 10:00 idag :)

• t0va

japp jag tror på en flodhästunge, en dvärgflodhäst då ;)

• t0va
    bluebird skrev 2010-03-19 09:31:09 följande:
    *skrattar* Så många dagar extra har den ju inte bakats, men vi får se vem som har rätt. Ska hänga upp ditt signerade foto på väggen, håller på att välja ut en lämplig plats redan nu.
    nej men hon har varmluftsugn så då går det fortare ;)
  • t0va

då kanske jag får rätt på vikten i alla fall... en liten dvärgflodhäst :D

Nu ska jag iväg och fjanta lite med vården, ha det så bra undertiden

• t0va

Sådär nu är jag tebax oxå. Blev en tur till hjälpmedelsaffären för inköp av flodhästbälte. Hoppas det hjälper, igår bråkade fogarna så mycket att jag inte ens kunde nå ner till golvet och ge kaninen mat. Fick pricka pelletsen i matskålen. :D

Dietistmötet gick ok, jag fick tips på lättare saker att äta, och schema över dagens ätstunder, ska testa och se. Men framförallt så sa hon att det jag äter är bra förtom att jag måste få i mig mer och sen lite mer protein, men allt annat så är jag inne på rätt väg. Det kändes bra. Sen så ska jag testa med soppor på dagen, värmer och stoppar i termosmugg så slipper jag nog hemtjänst.

Hon ansåg att hemtjänstens matlåda inte var ett alternativ och 10min hjälp är löjligt. Så jag ska ringa och avboka det, så ska vi göra soppor i helgen och testa nästa vecka. :)

Enda som jag blev lite grinig över är deras vägningar... jag har lixom vägt mig i 2år snart på wii:et så jag har en graf över min vikt och väger mig ungefär vid samma tillfälle och med lika lite kläder.  Men nu sa hon att jag bara gått ner 1kg för på deras våg vägde jag 76... *suck* men då sa jag ifrån. Jag litar mer på min våg och man kan ju inte jämföra massa kläder och lite kläder och olika vågar. Tur att BM tycker att jag ska göra efter min våg hemma.

men se till att få ut bebis, dagen innan jag föddes så gick min morsa i en massa trappor vid slussarna. Det skadade inte mig något alls, så ut och skutta med dig nu CuteElliz ;)

• t0va

Oh... då måste vi börja bråka om något också. Jag tror inte CuteElliz är gravid, hon födde nog inatt men vill ha idolbilden av mig helt själv så hon lurar oss andra att gissa att det blir dax senare. SÅÅÅÅÅ typiskt FL-morsor ;)

Dagens idiotkommentar "men om man är sjuk så klarar man alltid av att gå till läkare" jo visst... sen att själva ta sig till läkaren oftast är det lättaste steget, ringa, vänta i telefon eller på att de ringer och sen komma förbi någon sur sköterska och få en tid är det jag har upplevt som det absolut mest ansträngande.

Minns när jag bodde 300m från vårdcentralen, hade skyhög feber och hörselgångsinflammation. Hörde inget på ena örat och taskigt på andra, och hade feberhallicar... det var inte lätt att ta sig till läkaren, men smärtan fick iväg mig. Men jag hörde inte vad hon sa. Stackars läkarstudent som inte kunde titta på trummhinnan för allt var igensvullet. Fick en skriven lapp att ge till apoteket så de skulle fatta vad jag behövde. Eftersom jag inte hörde då alls vad de sa. Det svullnade igen på andra örat också.

De 2 veckorna levde jag på jordgubbar och saft :D

Nu ska jag gå och vila och tycker att bebis ska se till att sparka, lixom det blir inte någon fotbollsproffs om den inte börjar i tid. Mormor berättade att när jag var foster så hade de sagt att det var en fotbollspelare, tydligen sparkade jag massor. Så rätt de hade :)

Svar på tråden För oss pladdriga.