Fru U skrev 2010-03-29 12:49:56 följande:
NPF är svårt för de flesta att förstå. Det är inte så länge man pratat om det och med tanke på att föräldrar till barn med NPF ofta inte ens kan stava till diagnosen så förvånar det inte mig att kommunen fattar nadda (ingen ursäkt, bara förklaring) Själv sitter jag o våndas över att behöva skriva en novell om min uppväxt, mina föräldrar, alla andra viktiga personer i mitt liv när jag växte upp mm mm. Förstå mig rätt: att skriva en roman om det är inget problem och det är det som är problemet
Precis, det förvånar inte en sekund att folk inte förstår. För det är ju inte helt enkelt att ta in att en person kan vara hjärnkirurg men samtidigt inte klar av att få in räkningarna i tid.
Det som jag är mest sur över är att man inte tror på oss när vi beskriver svårigheterna, ens när vi har intyg från proffessionella. Det är lite FK läkare över det hela. "vi vet bäst, dina intyg är falska" osv.
Ska bli intressant att se om komunen ger sig nu, för jag kan som sagt producera papper i evigheter om jag bara är på det humöret.
Vi kollade på bebis nu också, den mår så kalasbra, allt sitter där det ska och den snurrade runt och ville inte alls sammarbeta, precis som förra gången så tog det tid innan det blev några bra bilder. Ska lägga upp dem sen, men hanen verkar ha snott med sig minneskortet till kameran.
Känns så mycket lugnare nu, när vi vet att det är som det ska och min uvi verkar bli bättre också, jag är inte alls så öm och har inte sammandragningar. Fick prata en stund med kuratorn som verkade vara vettig, ska dit igen senare.
Så nu ska det mycket till innan jag ska krossas ordentligt, kuratorn höll med och tyckte att folk som skyller allt på graviditeten, tex. att jag inte ska få hjälpmedel för att jag är sämre nu och det blir bättre, de skulle vi köra över totalt. Tydligen har hon varit med om att vården och komunerna säger så. Känns skönt med stöd därifrån.
Nu ska jag mysa och ta det lungt och ha det gott några timmar i min ensamhet. Får väl ta och packa diskmaskinen också... men sen blir det glass.
Hanen verkar jättestolt, han tog med ena kortet till jobbet och visade :D