Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

wow, ja jag hade inte en aning om att folk heter Kiwi, har skämtat om att det kan ju vara sött att döpa till men trodde inte man fick heta sånt. Det blir helt klart att fundera vidare på. Och den här söta bilden gör det ju inte lättare... får hoppas att den har ett skydd för näbben så den inte sticks i magen ;)

http://news.nationalgeographic.com/news/2006/02/images/060217_kiwi.jpg

• t0va

lol, fick svar från hemtjänsthandläggaren om maten
    "

Jag har just tagit del av Ditt mail. Vill bara göra ett litet påpekande vad gäller
    den kylda maten.  Jag tycker nog att Din dietist i varje fall bör ta reda på fakta
    om det hon uttalar sig. Det är ju faktiskt viktig med tanke på de konsekvenser
    det kan få, om hon inte har rätt information att tillgå.
    Den mat kommunen levererar genom Samhall är inte fryst coh blir därmed inte
    aktuell för att tinas.
    Den kyls ner direkt efter tillagning och levereras som kylvara och garanteras hållbarhet
    i kylskåp  ( ska alltså inte förvaras i frys)
    Enligt upphandlingsavtal ska den kylda maten nå upp till de kvalitetskrav som Livsmedelsverket
    och vård- och omsorgsnämndens kostprogram har."

jösses... som om vi bryr oss, det finns massa studier på att maten är dålig, den har inte det näringsvärde som anges osv. Komunen vill ju starta egen matfabrik istället för at använda samhall och sala... funderar på om handläggaren själv äter dessa lådor och tycker att det är bra mat eller om den kanske äter på en trevlig resturang när maten är nylagad...
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-03-23 17:08:17 följande:
    haha... ja... det kanske skulle vara så då...   döp ungen till kiwi du... o föreslå för handläggaren att själv äta av maten från hemtjänsten ett tag för o se hur bra den är...   det finns massa forskning som påpekar att den är näringsfattig...
    ja och att den ser ut som något som förtuggats hjälper ju knappast... Det testerna som gjordes som jag kollade på då fick de specialleverans med mat och de som testade sa att det var gott... tills man plockade fram 2 matlådor som man tagit från 2 pensionärer. Då var det stor skillnad på maten. Så självklart hade fabriken fixat extra fin mat till de som skulle testa. Riktigt läskigt när de som jobbar med sånthär sitter och säger att det är bra mat.
  • t0va
    Denebola skrev 2010-03-23 17:31:45 följande:
    Snälla, kan ni inte sätta er i en ring och tycka väldigt, väldigt illa om SAS tillsammans med mig?
    självklart vad har de gjort nu då?
    *ogillar sas*
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-03-23 17:33:43 följande:
    haha... definitivt... men tyvärr funkar det ju så... de kanske skulle kollat på skolakuten eller vad det hette... =p  haha... där tre kockar var ute på varsin skola o försökte förbättra maten... =p  iaf ett ställe var ju på väg att bli cook and chill-kök... o när kocken som var på den skolan förklarade för föräldrarna vad det verkligen innebar så vart det ganska rejäla protester mot att det skulle bli cook and chill... =p  Bert Karlsson kanske skulle komma till Norrköpings kommun o ta sig ett snack med handläggaren du mailat med...
    japp, jag såg på det programmet. Sen var ju blossom eller vad hon heter till skolan här brevid där jag bor för att få ungarna att äta bättre och träna. Det är läskigt när de står och säger att det är bra mat... fy lixom, tror inte de själva skulle vilja äta det.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-03-23 18:30:04 följande:
     t0va: jag kom o tänka på en sak... ifrågasätt varför ni ska behöva betala telefonräkningen om tele2 ändå inte kan fullgöra sin uppgift att leverera en telefontjänst... ni betalar ju ändå för att folk ska kunna ringa er också... så hade jag varit er hade jag sagt att varför ska jag behöva betala för telefonen om de ändå aldrig kan se till att telefonen verkligen funkar... om folk inte kan komma fram till er så beror det ju inte på själva telefonen utan på telefonlinjen...
    Precis, när vi skaffade skiten så bråka det jättelänga och då fick vi ersättning till mobilerna så vi kunde ringa. Men sambon får bråka med det där han är duktig på att skälla :D
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-03-23 20:03:38 följande:
    haha... ok... ja, men då kan man ju tycka att de borde sett till att fixa skiten... men men... jag hade comviq förr... men sen en dag så gick inte alla mess fram... mailade då o undrade om det kunde bero på att sim-kortet var slitet... för då hade jag haft samma sim-kort i ungefär fem sex år... så då fick jag instruktioner på hur jag skulle göra för att byta sim-kortet... när jag väl gjort det så strulade det igen... fick fortfarande inte alla sms... mailade då o frågade vad det kunde bero på... när två veckor gått utan ett knyst från dom blev jag förbannad o ordnade överflyttning av numret till telia istället...
    intressant för mina sms går inte fram alla gånger men jag har frågat men de knde inte svara. Så nu dubbelkollar jag att det gått iväg och har de inte gjort det så startar jag om telefonen så funkar det.
  • t0va
    Fru U skrev 2010-03-23 20:19:10 följande:
    Min telefon skickar ofta sms både två o tre gånger. Hopplöst. (iofs så använder jag den knappt ändå, jag är omodern )
    du skickar runor istället med åsnor. ;)
  • t0va
    Fru U skrev 2010-03-23 20:49:31 följande:
    (citatfunktionsfel) Nej, jag skickar lappar med dinos ju
    dinos var det ja ;)

Nu ska jag fösöka sova lite, imorgon är det planering att åka till örebro och kolla på babyskydd och när jag ändå är iväg så tar jag vägen över filpsstad.. bara 10mil extra enkel tur ;)

Ska säga hej till en vän jag inte sett på 1.5år, förhoppningsvis så ska jag få låna en rullstolsdyna av henne så jag kanske inte får lika ont. Så det blir en heldag imorgon och jag hoppas att kroppen orkar med. Har ju hela dagen på mig så jag ska ta det lungt och njuta och ha lite egentid. Så ni inte behöver sakna mig så mycket imorgon.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-03-23 21:04:44 följande:
    hmpf... så du bara tänker överge mej här inne med de andra t0va...?? jaja... du får ha det så bra imorrn iaf... =D
    jo, du får nog klara dig med de andra tokarna imorgon... Lovar att ta igen det sen :)
    Se nu till att fixa ut bebis bara.
Svar på tråden För oss pladdriga.