Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

nope ät "bara" smärtlindring nu att ta vid behov... dvs var 6:e timme för hoppa över funkade ju inte. slipper antibiotikan om inget häder men än så länge så har jag ingen feber. ;)

villken busbebis nu vaknade han igen och vill leka, dyngsrytmen har han verkligen ärvt från sin pappa ;) 

• t0va

CuteElliz: villket stolpskott till chef... hoppas det fixar sig. 

Vi har börjat prata dop men det lär bli en konflikt, svärmor sa igår att vi måste bestämma namn så hon kan boka prästen så vi kan döpa bebis... men jag och hanen har pratat om att ha dopet i min hemstad. Hela min släkt är jättekristna och jag vill dels döpa honom i kyrkan jag är med i och där alla mina vänner och släktingar är. Har vi det här uppe så kommer tex. farmor och mormor inte kunna komma. Här har vi några få vänner och bara svärmor, svärfar och sambons moster som kan vara intresserade av att vara med på dop. I min hemstad är det typ 30-40personer som är betydelsefulla.

Men jag orkade inte ta den fajten igår, svärmor verkar förutsätta att det ska bli i svenska kyrkan med prästen som vigde sambons bror... men det kommer bli i min församling och inte svenska kyrkan vad hon än tycker... Helst så vill jag att min vän som är pastor tar dopet, men jag vet inte om hon får det, hon har bytt kyrka nämligen.

Så länge det inte blir min farfar så är det rätt så lungt, han är också pastor och har döpt oss andra barn men han känns lite för gammal nu.

Namn har vi inte bestämt än, jag har en liten lista nu efter att ha funderat på nätterna, hanen mår bättre nu så snart kanske vi kan börja prata om det. Han mår så bra nu att han frivillig tog junior i sjalen en stund och sen matade medans jag fixade våran mat. Han som inte ens reagerat när junior gallskrikit för några dagar sedan. :D

Liten mår bra förutom att han kräks massor, ska fråga bvc imorgon om det, men så länge han går upp i vikt verkar det vara lungt. Han får ligga mest i bara blöjan så vi kan torka av är en riktig geiser. ;) 

• t0va

mmm, vi har ju faktist bestämt det innan kiwi föddes... dopkläning har hon ordnat också, den sambon hade. Får väl se sen... 

Vi kör på babysemp så det blir nog att köpa en nan och prova, han äter runt 120-150ml nu, förutom på ntterna då det blir runt 90ml. Märkte igår att om han ligger på sidan som om han ska amma så kräktes han inte så mycket, ska prova vidare och se så det inte var en tillfällighet. Magen fö. verkar normal.

Får se om vi lyckas åka och fota till tidningen idag.  

• t0va

Nu är han vägd och han ökar gått upp 680gr på 2 veckor, men vi ska väga igen om 2 veckor för att ha koll, sen ska vi börja att testa babysemp lemolac och låta honom sitta upp mer. Så det blir babyskydd efter maten ;) 
    Babysittern kommer troligen i veckan med mina föräldrar så babyskyddet får funka så länge.

Ska försöka få liv i min hane nu så vi kan göra oss klara för fotograferingen till tidningen, men jag slår vad om att liten kommer göra en jättekräks precis när de fotar ;)  

• t0va
    Denebola skrev 2010-09-13 12:59:20 följande:
    Men då kommer det åtmonstone att bli en bild som tidningsläsarna aldrig glömmer
    japp, och kanske ett fint julkort ;) 

På tal om julkort så börjar det väl bli dax att tvinga djur och barn att klä sig i tomtekläder och göra egna julkort och kalendrar... Min mor började tjata om att låna liten till julspelet i kyrkan i år... kommer bli ett kräkande jesusbarn, någon som vet hur man bäst får bort bebiskräks från får och åsnor? ;)  
  • t0va
    Denebola skrev 2010-09-13 13:12:47 följande:
    Du får väl testa med ninerna, förr eller senare kräks han väl ändå på dem och då kommer du antagligen få reda på hur man tvättar bort det
    där sa du något klokt... sambon har ju redan kräkts på ena kaninen och det gick bort med tvål och vatten... tur att vi har fått ett djurschampoo av min pappa. Var något såntdär underbart fantastiskt som funkar till allt både djur, ungar, bilar, golv osv. Man får tydligen len päls och blir fri från löss... 
  • t0va
    Denebola skrev 2010-09-13 13:30:17 följande:
    Får jag fråga hur ofta er bil har löss? Tomte
    ingen aning... tror vi får fråga tillverkarna av detta underbara medel om det... var något tallbarrssak... tror säkert det kan lösa världshungern också. ;) 
  • t0va

Jag fick adhd-droppar idag också... lixom hur ska vi minnas att ge det varje dag i 2år? Borde vara förbjudet att komma på sånna påhitt för folk med adhd... jag minns ju inte ens att ta mina smärtstillande och får asont när jag missar... fast det är ju redan kört för våran liten ;) 

• t0va
    Denebola skrev 2010-09-13 20:18:19 följande:
    Du får lära pöjken att ta dem själv så slipper du tänka på det
    tror du han kan sköta mina mediciner också och påminna, eller ännu hellre stoppa i det när jag sover ;) 
  • t0va

Grr... jag har inte bara pms, eller rättare sagt mens, ont i magen där de opererade osv... skulle kolla bandaget som distriktssköterskan satte dit. tro F-n att hon har satt klisterdelen över mitt andra sår där dränaget satt, det som kleggar lite men hade en skorpa... fick bort kompressen men så jävla korkat. 

Satte på våran kompress och tejpade lite, jag har fått någon hudreaktion på tejpen de använder också. Så imorgon ska jag säga till att vi fixar detta själva nu och hör av oss om det ser konstigt ut. För jag orkar verkligen inte med fler idioter, hanen har i alla fall vett nog att inte sätta tejp över såren och inte trycka fast tejpen där snitten är. Visserligen är snitten läkta men det gör så ont när tejpen ligger där och drar.

Min hud på magen är så extremt känslig nu, inte så konstigt med tanke på att den var helt blå och stenhård för 3 veckor sedan då sätta massa tejp... det är inte så lämpligt. Nu tejpar jag bara lite i kanterna så håller ju trosorna fast resten så kompressen inte skuttar iväg.

Är ingen bra kväll alls... huvudvärk har jag också, men liten verkar ha somnat, fick i honom 60ml nu och han verkade inte kräkas upp det. Han lär vakna om någon timme igen men hanen kanske kan ta en matning inatt.

Jävlar så trött jag är på vården nu, vill bli frisk.  

Svar på tråden För oss pladdriga.