CuteElliz: villket stolpskott till chef... hoppas det fixar sig.
Vi har börjat prata dop men det lär bli en konflikt, svärmor sa igår att vi måste bestämma namn så hon kan boka prästen så vi kan döpa bebis... men jag och hanen har pratat om att ha dopet i min hemstad. Hela min släkt är jättekristna och jag vill dels döpa honom i kyrkan jag är med i och där alla mina vänner och släktingar är. Har vi det här uppe så kommer tex. farmor och mormor inte kunna komma. Här har vi några få vänner och bara svärmor, svärfar och sambons moster som kan vara intresserade av att vara med på dop. I min hemstad är det typ 30-40personer som är betydelsefulla.
Men jag orkade inte ta den fajten igår, svärmor verkar förutsätta att det ska bli i svenska kyrkan med prästen som vigde sambons bror... men det kommer bli i min församling och inte svenska kyrkan vad hon än tycker... Helst så vill jag att min vän som är pastor tar dopet, men jag vet inte om hon får det, hon har bytt kyrka nämligen.
Så länge det inte blir min farfar så är det rätt så lungt, han är också pastor och har döpt oss andra barn men han känns lite för gammal nu.
Namn har vi inte bestämt än, jag har en liten lista nu efter att ha funderat på nätterna, hanen mår bättre nu så snart kanske vi kan börja prata om det. Han mår så bra nu att han frivillig tog junior i sjalen en stund och sen matade medans jag fixade våran mat. Han som inte ens reagerat när junior gallskrikit för några dagar sedan. :D
Liten mår bra förutom att han kräks massor, ska fråga bvc imorgon om det, men så länge han går upp i vikt verkar det vara lungt. Han får ligga mest i bara blöjan så vi kan torka av är en riktig geiser. ;)