Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

Fru U skrev 2010-04-02 13:32:45 följande:
    hehe, vi har katter som gillar ketchup, lingonsylt o sånt. Och en katt som gillar slicka på nymålade naglar (fast det får hon inte)
    nymålade naglar... den var lite oväntad. Lite som endel gravida som tydligen slickar på tegelstenar. Kanske samma grej, undrar vad man saknar för ämne om man slickar på nagelfärg. {#lang_emotions_undecided}
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-02 13:59:45 följande:
    jo... visserligen har han varit uppe på bb varje dag o hälsat på under tiden vi var där... men iaf... ska bli skönt att ha honom hemma på heltid... blir mer avlastning... jag vet att det finns ngn som kan ta hand om grodan om jag behöver sova...
    men nej, inte tänker du väl låta hanen röra grodan, tänk om den får kärlek från en man... guuuud så läskigt {#lang_emotions_tongue_out}

Fru u: djuen är inte så smarta alla gånger ;)
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-02 14:10:15 följande:
    Det ska gudarna veta, tova. Våra yngsta katter (5år gamla, syskon) är, ja vad ska man säga... Han fick allt vett (dvs han tänker tre år innan han gör något) och hon fick inget (dvs hon testar o ser om det går, kastar sig hejdlöst å sånt) Hon äter allt (i princip), han äter enbart torrfoder (även om är hur hungrig som helst så går inget annat än torrfoder ner).
    ha, ha... Jag trodde jag skulle få leka djursjukhus idag. Tänkte släppa ut tjockiskaninen på balkongen, hon sov i buren inatt. För den lilla var lite snorig igår så hon fick vara i köket inatt. Så jag öppnade burdörren så tjockis skulle hoppa ut men då kom den lilla rusandes och hoppade rakt in i buren.

De får inte vara ihop för de slåss så mycket, och biter varandra och jag får slita isär dem. Men nu satt de bara stilla och tittade. Fast jag slet tag i tjockisen och drog ut henne. Vill inte ha bråk i buren när öppningen är typ 20cm och det står en annan bur på taket som jag måste ta ner för att kunna öppna takluckan. Kunde ha slutat riktigt illa, men de verkar ha lugnat ner sig nu. Vet inte vad det beror på. Men nu står de inte och gräver på gallret mot varandra eller gör utfall.

Tänkte testa att sätta ihop dem någon dag när jag är på humör och se vad som händer. Fast jag vågar inte låta de gå ihop ändå själva. Inte efter de bitmärkena som tjockisen fick från förra omgången. Jag lyfte bort tjockisen och den lilla bet sig kvar i tjockisen och hängde i luften... aningen läskigt.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-02 14:21:51 följande:
    peppar peppar ta i trä... men det verkar som att lillan sover gott i sin egen säng... hoppas det funkar i fortsättningen också (t ex i natt) så får jag lite mer plats på min sida av sängen... haha... vi är tre st i en 160-säng... han har ena halvan för sig sj, jag o lillan har delat på den andra halvan...
    som vi då... fast istället för groda så är det miljader kuddar och nallebjörnar ;)
    Jag funderar på att ställa spjälsängen brevid sängen så jag får lite utrymme i alla fall... om vi nu inte hinner köpa större säng.
  • t0va

fan, fan, fan!
    Trodde lilla kaninen var förkyld igår när hon nös, men idag så tyckte jag hon såg lite sned ut i ansiktet. Så nu kollade jag lite mer och hon har en knöl eller svullnad vid ena käken. Sambon höll och jag klämde lite och det är lite blött kring det, vet inte om hon dregglar eller vad det är. Men helt klart är det en svullnad eller något sånt.

fan vi har varken tid, ork eller råd med en sjuk kanin nu också. Eller jo vi har råd om det inte drar iväg för mycket men troligen måste vi skaffa nya däck fram till bilen också för svärfar var lat och inte justerade framvagnen på den så ena däcket är snedslitet...

Orkar inte med en dålig kanin och ev. behöva ta jobbiga beslut nu... hon är ganska pigg ändå och sprang runt här idag och busade och hon har ätit banan men inte så mycket pellets som hon brukar. Lite oboypulver gick ju också ner.

Alltid är det något skit, nu när jag börjat slappna av ordentligt för kiwin så kommer nästa grej. Blir hon inte sämre så väntar vi med att ringa vetrinär på tisdag, så typiskt att det är långledigt också. Hur ska jag kunna tänka på något annat nu. {#lang_emotions_cry}

• t0va

googlade och det verkar som om när de får bölder så vid käken så är det ofta att det slutar illa...

• t0va
    bluebird skrev 2010-04-02 16:40:37 följande:
    Hoppas hon bar fått en "finne" eller nåt, om dom nu kan få det, en liten infektion bara. Tyvärr påminner det om vad som hände min kanin, håll koll på det, så att det inte sprider sig. Min nin fick var i ögonen och sen svullnader överallt, blev slö och tappade aptiten.
    men nu såg jag den lite mer när hon satt och den ser tyvärr ut att vara ganska stor, inte någon finne. Men det förklarar kanske varför hon varit så kelig de senaste dagarna... hoppas inte hon har så ont. Fast hon äter nu med så tänderna gör nog inte ont.

Men jag ska ha koll på henne, vi har burarna i vardagsrumet brevid soffan fast nu får hon vara i köket och springa fritt till vardagsrummet om hon vill. Tjockis får vara sur över det nu.

Förlorade min första kanin på påsk så det är ett litet sår, jag har hatat påsken sen dess, var väl typ 8år. Inte blir det bättre nu.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-02 16:39:32 följande:
    det löser sig nog ska du se... kan det vara ngt som hon skrapat emot som orsakat det...??
    Funderade på om det kan vara andra kaninen som bitit henne, för hon brukar stå med sidan tryckt mot buren så tvättar tjockiskaninen henne. Ska ta och rengöra lite och se om jag ser något, ville inte bråka mer med henne just då.

Nu har vi i alla fall varit iväg och handlat mer kartonger hoppas orken räcker till att packa imorgon.

Aningen jobbigt att det är denna kanin för hon har så tjock päls så det är svårt att se något. Tur att jag läst vård i alla fall... det verkar vara från bölden som det läcker och det är ljus vätska än så länge så förhoppnignsvis bara något sår.
  • t0va

Vi ska börja med middag nu, men jag är inte på något sånt humör.

Kollade ninen nu och det är en ganska stor böld och den verkar läcka lite vid mungipan. Fast hon äter och bajsar och kissar så det är ju bra tecken. Får hoppas att den går ner nu så det bara är någon inflammation. Ligga på rygg och bli lyst på var ingen höjdare tyckte hon.

• t0va

Ninen verkar lite piggare nu, hon skuttade runt i lägenheten och nosade. Vi har isolerat den andra pälsbollen för säkerhetsskull, även om hon också är smittad redan om det är smittsamt. Men tjockis får bo på toaletten ett par dagar så får lillan lite lugn och ro.

Fick i henne lite medicin, tog samma som jag fick åt tjockis när hon var förkyld, bättre än inget tror jag. Kan ändå inte åka till vetrinär inatt. Är lite slemlösande som vetrinären sa att jag kunde ge sist när ninen nös.

Får hoppas att hon piggnar till mer och att bölden bara är någon liten böld som inte stör. Hon har tvättat sig och kliat över den flera gånger så det verkar inte göra ont, får väl köpa tratt imorgon om hon ska fortsätta klia... det lär inte bli poppulärt. {#lang_emotions_wink}

Nu ska jag försöka sova, har sån grym foglossning. La mig på golvet för att gosa med pälsbollen men kom inte upp, satan så ont det gjorde när hanen försökte vända mig, var verkligen välta kossa.

Svar på tråden För oss pladdriga.