Så nu är jag hemma igen från vetrinären, villken helvetesdag detta blev. Jag mådde skit redan i morses, huvudvärk snuvig osv. Fick tag på en klinik i stan men nej de hade inga tider alls på länge och förrensten så lät det akut så hon inte slutar äta osv... de skrämde mig rejält.
Så jag googlade på kliniker i linköping och tillslut hittade en enmanspraktik som hade på hemsidan att han tog emot smådjur också, för många är dåliga på smådjur så jag chansade och ringde och frågade. Visst vi kunde komma in direkt.
Sambon kunde inte följa med så det blev bara förmycket, stortjöt i telefonen, var så trött och mådde skit. Men svärmor däremot skulle precis sluta jobbet för dagen och kunde följa med. Så hon hämtade upp oss och vi åkte. Det gick jättebra att åka dit även om jag var så trött så jag nästan somnade i bilen, var skönt att slippa köra då.
Väl där så var vetrinären upptagen med en kanin som hamnat i slagsmål med en annan och blivit kastrerad av den. Så vi fick vänta lite, men när det väl var vår tur så kändes det jättebra. Kaninen rakades och det gillade hon inte alls, sen kollade han tänderna och de var bra men bölden syntes i munnen också.
Så han försökte tömma den från utsidan men då sprack den i munnen och började klegga. Så vi fick antibiotika och ska ha koll på henne så hoppas vi att det ger med sig. Var skönt att det inte verkade vara tänderna.
Blev donkenmat idag, för jag orkade ingenting. Är helt slut nu, men det var skönt att få det kollat idag. Även om vetrinären var superrörig så var han trevlig och en sån som jag kan tänka mig att åka till fler gånger. :)
Nu blir det slutet på House och sen sängen, imorgon ska vi ha möte med boendestöd, får se hur det går...