För oss pladdriga.
Jadu, den där får jag fundera på också... så nu kommer jag inte kunna sova och allt är ditt fel
Jadu, den där får jag fundera på också... så nu kommer jag inte kunna sova och allt är ditt fel
nu fick sambon tag på hyresvärden och ingen ska in i lägenheten förrens i juni, så imorgon ska han ringa områdeskontoret och se om vi kan få en vecka extra på oss. Skulle vara så underbart för då kanske mina släktingar kan komma upp och om städningen kan ordnas på måndagen efteråt. Håll tummarna för att det går att fixa, i värsta fall får sambon ta ledigt några dagar så vi kör över allt och får se om någon stark individ kan hjälpa oss med de större prylarna. Dumma mage, hade det inte varit för den så skulle jag lyft och sen haft grisont efteråt, men nu vågar jag inte lyfta.
Ska fortsätta packa, har 2 tomma kartonger kvar... fast 10 nya i bilen. Sambon är så snäll och köper fler hela tiden... han är som myndighetssverige och verkar tro att jag inte har något att göra på dagarna ;)
nice, jag ska nog fixa en stor trädgren att sova på i nya lägenheten. För lite 1500tal kan ju vara kul att inreda i ;)
*suck* tom. den 7:e kan vi få ha lägenheten... känner bara att det inte hjälper ett dugg. För om hon som bor där nu inte lämnar nycklarna förrens på måndagen så har vi ändå bara vardagar på oss och vem kan ta ledigt för att hjälpa oss att flytta?
Svärmor kan hjälpa oss på eftermiddagarna men då måste sambon se till att ta ledigt och inte jobba till 19-20 på kvällarna. Funderar allvarligt på att ringa flyttfirman jag fick svar ifrån igår och se om de kan ta alla tunga saker och köra över, lådorna fixar vi själva på någon dag men säng, soffa, bokhylla osv finns inte en chans... jag som hade hoppats på att få helgen på oss.
Ska ringa pappa och se om han kan komma upp men han jobbar också på vardagarna. Om hon i lägenheten ändå kunde säga när hon kunde lämna över nycklarna, har vi otur är det inte förrens på måndagen. F-n... jag är så stressad över detta för jag kan ju inte lyfta och hjälpa till alls. Fixar inte att bara sitta och vänta på någon som kanske kan komma ut tidigare.
Blev en skitdag till alltså... och kaninens böld är större igen så jag måste jaga veterinären och få bölden tappad på riktigt... när ska helvetet sluta?
Hon har tom. kl 12 på sig den 3 maj, för man har tom första vardagen efter sista dagen i månaden. Så det blir över helgen. Troligen så verkade det som om hon skulle flytta ut på helgen och lämna nycklarna på måndagen som hon ska. Då får vi bara vardagar på oss att få över allt. Om det hade varit en helg kunde säkert min bror och far komma upp, men bägge jobbar vardagar så det blir svårt. Fast jag fattar inte varför vi inte kan få helgen på oss kan ju inte spela någon roll för hyresvärden om det är fredag eller måndag... då skulle vi få en helg.. men det gick tydligen inte alls.
Måste boka in städet också får se om de kan ta det på torsdagen, för nycklarna ska in före 12 på fredagen... så på onsdag måste allt vara ute ur lägenheten... blir en jävla jobbig vecka.
Sambon satt tydligen på möte nu, vill så gärna ringa och få stöd men han stressas så... är så jobbigt nu när han jobbar hela dagarna så vi knappt träffas. bara 7 timmar kvar typ tills han kanske kommer hem...
Om vi ändå hade haft massa pengar över så skulle jag ringt flyttfirman och bokat in hela flytten med dem, men de ska ha 900kr/timme och räknar med 3-5timmar... soc lär aldrig godkänna det.
"Någon som är stoisk tar det lugnt i alla lägen. Som är orubbligt lugn och självbehärskad, helt enkelt." det är väl positivt att ta det lungt... fast inte alltid för ibland måste man ryta till... men i grunden skulle jag säga att det är positivt.
Var något om en resturang la bajs i maten eller något sånt... olla tallrikar osv.
ojsan jag hittade en annan... www.familjeliv.se/Forum-5-98/m52000025.html
Är det avundsjukan som är framme igen? Vem f-n bryr sig lixom... min svärmor ringde hyresvärden åt oss för jag inte orkade och sambon hade möte... fast vi är kanske bortskämda små ungjävlar också...