Inlägg från: CuteElliz |Visa alla inlägg
  • CuteElliz

För oss pladdriga.

oj oj oj t0va.. det låter verkligen jobbigt... hoppas allt löser sig snart för dej...

Isabelle är två månader nu... tiden går så fort... hon pratar o skrattar o är nästan jämt glad... enda jobbiga är att inte prata tillbaka med henne på kvällarna... haha...

• CuteElliz

haha... ja... vissa företag är bara för roliga... haha...

skönt att det löste sig iaf med sambons lön...

• CuteElliz

hallå gott folk... saknar er ofta... har bara nästan aldrig tid o ork att sitta vid datorn... =/ 

nu ligger lillan o sover i vagnen så då passar jag väl på... hon har ju börjat bli ganska mammig tyvärr... det duger inte så bra med pappa längre som det har gjort... men men... antar att det kommer förändras så småningom...

fru u: vad skönt att det inte är negativt... =)

• CuteElliz

t0va: vad skönt att det inte är så långt kvar... =)  o självklart får du tycka att det är jobbigt att vara gravid... det är jobbigt...!!!! speciellt om man inte mår bra... får man inte sova ordentligt mår man till slut inte bra psykiskt o då är det verkligen jobbigt att vara gravid... vad sa läkaren...??

min sötnos blir tre månader på fredag... Hjärta  hon är så söt... när hon halvsitter i soffan (sitter, men lutad bakåt mot ngt som ger stöd) så försöker hon sätta sig upp... så gulligt... o så älskar hon att flyga flygplan... när det inte duger längre ska man göra så hon hoppar lite... hon pratar på för fullt numera o skäller på mej också ibland... haha... nu börjar dock tragglet med att först få henne att somna helt själv o sen ska vi få henne att somna i vagnens liggdel i spjälsängen, sen bara åkpåsen i sängen o till sist kanske man kan ta bort även den o hon sover bra ändå... ikväll somnade hon iaf av sig själv i vagnen... liten börjar bli stor...!!!!

fru u: hur går det för dej med allting...??

• CuteElliz

vad härligt att du fått träffa en så bra läkare...!!!! jag kommer ihåg när jag ringde till mvc o sa att jag var tvungen att få ngt mot illamåendet... jag kunde knappt äta ngt alls... jag sa som det var: jag äter ett par tuggor o sen mår jag superilla o får inte i mej mer...

försök att vila så mycket du kan nu i slutet, det är mitt råd... ta för vana att ta en tupplur på dagen också... det behövs sen när det är dags... min sötunge vände på sig ganska tidigt o fixerade sig i ganska god tid innan bf...

ett par tips: köp hem nattbindor att ha när slemproppen går... om du märker det vill säga... men misstänker du vattenläckage så tar du på dej en binda o sen kollar du den lite senare...

bli inte heller förvånad om du ngn dag eller två innan förlossningen blir superlös i magen o det är jättemörkt...

för min del var det som så att slemproppen gick på måndagen, på tisdagen var jag jättelös i magen o då var det dessutom jättemörkt... nästan svart... på onsdagnatten åkte vi in o på torsdagmorgonen är hon född...

• CuteElliz

vad glad jag blir när jag ser att det flyter på för er...!!!

t0va: så lite så... vill du ha fler tips är det bara hojta...!!! btw om din sambo ska byta blöja på bb... ta med lite vaselin för det första barnbajset kan vara svårt att torka bort, men lite vaselin på så går det bra... =)  fick det tipset på föräldrakursen... Flört  plus att ni bör packa ner lite extra blöjor o gärna typ tvättlappar eller våtservetter att torka bebisens rumpa med... Flört  puder kan också vara bra att ha, men det brukar inte behövas första veckan...

nåja... fler tips = hojta...

fru u: jag förstår verkligen att det är tufft att INTE göra mer än vad man bör... hoppas allt går bra dock... =)

• CuteElliz
    t0va skrev 2010-06-23 11:53:27 följande:
    VÅTSERVETTER!!?? Är du helt galen kvinna?! Då kommer ju bebisens hud frätas bort  Tungan ute

Tackar, noterar alla bra tips. Fick höra att man inte behöver ha blöjor för man får i någon box, men sånt litar jag inte på. Tänker ta med våra ändå så hanen slipper ränna iväg det första han gör och fixa mer blöjor om det behövs. Sen tar jag med nappflaskan och ersättningen också. Vägrar stå och tjaffsa om sånt om de nu tänker göra det. Ska testa amning men vi är överens här om att vi inte ska lägga ner en massa tid och kamp på det, funkar det inte då kör vi ersättning. 

Om hanen så ska gå iväg i smyg och fixa till det ;)

Nu ska jag skämma bort min hane lite, han har ingen lunch med sig idag så jag har fixat. Tänkte ta med kaninen på en biltur och lämna mat åt honom, så han slipper skutta till statoil och köpa färdiglåda. Jag har nämligen hittat en jättesöt filt jag vill köpa åt bebis, men den är väl lite över budgeten för filt ;)  
    för min del var det inga problem... fick börja med ersättning som tillägg när jag ammade på bb eftersom min sötnos gick ner för mycket i vikt... ja, man ska få ngn box på bb men jag fick den aldrig... man måste fråga efter den o jag kom mej aldrig för att göra det då jag hade fullt upp med min lilla... amningen strulade för mej o plus att de upptäckte ett blåsljud på hennes hjärta på lördagen (hon föddes torsdagen)... så det blev lite oroligt för det istället plus en superkaotisk natt mellan lördag o söndag... men passa på att stanna extra på bb för att få hjälp med amningen o så de ser att du gör rätt så att säga... men skriv ett brev där du förklarar hur du vill ha det... där ska du isf skriva bl a det här med amningen att om det inte funkar så vill du inte kämpa massor för det...
  • CuteElliz

vad kul att ni får en liten kille t0va... =)

skriv ner det du skrev om förlossningen... att din karl ser när du är på väg att ta slut o att du är i en egen bubbla då o att de ska lyssna på honom om han säger att du är helt slut även fast de inte märker det... skriv ner allt av betydelse på papper som ni lämnar fram...

faan vad ful layouten är på sidan nu....!!!!!!

• CuteElliz

hallå vänner...!!!

jag saknar er...!!! ni pladdrar ju inte längre...!!!! Gråter

nåväl... lite uppdateringar... Isabelle är nu fyra månader gammal (lite mer) o är en riktig knubbis... haha... hon var 63 cm lång sist o vägde 7730 gram... =D  hon vänder sig från rygg till mage också o har hittat fötterna... dom är mumsiga... haha...

hon sover duktigt om nätterna också... =)  nattar henne vid 20-tiden... ibland så sent som vid 21 till o med... men sen sover hon så snällt till tidigast fyra o vill ha käk o sen somnar hon om efter mat o ny blöja... =)

• CuteElliz
    t0va skrev 2010-08-08 00:47:02 följande:
    jo vi pladdrar men inte här, då ser ju du det Tungan ute

4 månader har det gått så fort? jösses... fast vi har 15 dagar kvar nu... så läskigt och jag har tokpanik. 
    Nya TUL visade att han växt lite i alla fall hur mycket vet vi inte för han vägrade sammarbeta med huvudet nu igen... verkar inte vara en väldresserad och lydig sak som vi beställde... *grrr*

Är typ lovad igångsättning den 23:e eller 24:e om det inte kommit igång innan dess, för nu knaprar jag massa piller mot smärtan. Varken vi eller läkaren tyckte det är nödvändigt att kiwin ska gå på övertid då om jag mår dåligt. Fast jag hoppas det kommer igång av sig själv när som helst.

I förrgår så ångrade jag mig och bestämde mig för att jag inte vill ha barnet, fast sen ångrade jag mig igen lite så jag tror jag vill ha honom men inte om 2 veckor.. hur ska jag hinna allt? *PANIK*

Tänkte på dig inatt faktiskt och undrade hur det gick, men FL funkar så dåligt på ipoden så jag orkade inte leta upp tråden och fråga, sen på morgonen (läs eftermiddagen) när jag vaknade till liv så hade jag ju glömt det...

Nu är det sovadax tjatar hanen om, han är så jobbig och tjatig, tror han vill att jag ska sova så han kan äta allt godis ifred. Ha det så bästast 
    åh ja... det har gått megafort... o det kommer bara smälla till så är hon ett år...!!!!!

så jobbigt att du har så ont... visserligen hade jag ganska ont jag med, men det var bara i slutet o handlade om ngn månad som jag hade ont... slapp ju tabletter mot smärtan för så ont hade jag ju inte... men skönt ändå att ni fått en läkare som lyssnar...

vad trevligt att du tänkte på mej... Flört

o du... ta en dag i taget fram till förlossningen... allt måste faktiskt inte vara klart... Flört
Svar på tråden För oss pladdriga.