t0va skrev 2010-08-14 23:13:20 följande:
sängen står bäddad brevid min och är avlastningsbord just nu, perfekt att ha mobilen, ipoden, böcker, glasögon osv. i, vet inte riktigt vart jag ska lägga allt sånt sen, eller ungen kanske ligger still så jag kan lägga prylarna på den :D
Tvättbaljan har jag insett är helt perfekt att lägga tvätten i och lyfta upp på stolen i badkaret, så slipper jag böja mig hela tiden när jag ska hänga tvätt. Fast det lär ju hanen få göra ett tag sen. Amningskudden har hanen som huvudkudde... vet inte om det är så mycket vi har till bebis som inte används till något annat... vagnen är numera plånbok, nycklar och allmäna prylar förvaring.
Fick faktiskt röjt enhel del, även om hanen och pälsbollen inte hjälpte till så mycket... men de höll sig i alla fall ur vägen
img.skitch.com/20100814-xix9ct7bk7wxxjnubdbm5...
Imorgon ska jag städa kaninburen, dammsuga och torka golv, tvätta lite, köra ett varv till gropsoprummet och sen vila. Helt otroligt nog så känns det riktigt klart hemma, inte så mycket kaos utan helt ok att släppa in folk och svärmor som gärna vill hjälpa oss att städa när vi kommer hem.
Är mycket tomma ytor också så jag kan ha rullstolen inomhus om det behövs, så skönt för det trodde jag aldrig vi skulle hinna fixa innan bebisankomsten. Är bara 5 kartonger kvar nu och de är hanens datorsaker som står på hög så de syns knappt.
Jävlar så duktig jag är :D
haha... ett tips är att knyta spjälskyddet så det bara är mariginellt längre än bebisen är o bulla upp ordentligt runt omkring så det blir trångt... då trivs de... =) o då kan du använda sista delen som avlastningsyta ett tag till...