Inlägg från: Olivers Mamma |Visa alla inlägg
  • Olivers  Mamma

Traderatråden nr 16

Har en auktion ute där en bekant budat, är ganska säker på att köpet inte kommer gå igeno,, vad gör man?
    Hoppas på att ngn budar över eller väntar o sen lägger ut den på nytt?

• Olivers  Mamma
    Mamma till Simon skrev 2010-07-25 21:18:16 följande:
    Skrattande måste varit en ny börjare
    inte jätte men måste ju gjort ngn miss
  • Olivers  Mamma

hoppas på lite ninjor ikväll. hinner inte starta om det som blir osålt innan jag går på semester

• Olivers  Mamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-25 22:21:39 följande:
    Ja det är den fina lila som du köpte åt migHjärta Har dock inte använt den mer än 3 gånger el nåt.

Vad lägger jag för utgångspris samt köp nu på den måntro? Vill ju bli av med den då den kommer vara för liten iaf nu till hösten.
    vad kan du tänka dig som lägst för den?
  • Olivers  Mamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-25 22:26:14 följande:
    Ja inte en aning faktiskt. Behöver ju inte vara några miljoner känner jag. Men 100 till 150 kr vill jag ju gärna ha för den.
    139 i utrop?
  • Olivers  Mamma

Har ett litet problem med en minsta sagt besvärlig köpare.
    Sålde en sak som var ny men hade en liten skada. Enligt köparen var produkten helt oanvändbar och efter att hgon varit iväg på semester så skulle hon ha möjlighet att skicka tillbaka den först efter 1 månad. Jag gick med på det men tyckte att hon själv fick stå för frakten + halva returfrakten. det tyckte inte hon alls. Jag erbjöd henne att komma o lämna den (vi bor ganska nära varandra) men det gick inte heller för sig. Till slut sa vi att hon skulle stå för returfrakten och jag för frakten+ auktionspriset.

Efter en himlans massa om och men får jag tillbaka varan, den är inte alls i så illa skick som hon beskrev, hon hade dessutom inte emballerat ordentligt (vilket vi diskuterat innan om det var orsaken till att den blivit mer defekt, vilken de ju egentligen inte var)  och underfrankerat utan att skriva avsändare.

Hade ni stått för frakten?

jag vill egentligen bara betala tillbaka auktionspriset men inte ngt mer eftersom köparen tagit en risk på min bekostnad.

• Olivers  Mamma
    StaffenAssar skrev 2010-08-04 20:36:31 följande:
    coast

Det är en fiiiiiin färg som säkert är poppis, kör en krona

Var inne i min lokala molo butik och folk ringde till och med o la undan vinterkläder redan nu.

• Olivers  Mamma
    StaffenAssar skrev 2010-08-04 20:49:54 följande:
    Vet fortfarande inte om jag vågar, vill ha absolut minst 900 för den... Men den är ju superfin förstås Förstår att folk lägger undan, själv slog jag till på en molo polaris fjord nyss, sååå fin färg
    men kan du inte lägga ut den på facebook istä'llet? Där slipper du ju dessutom avgifterna
  • Olivers  Mamma
    StaffenAssar skrev 2010-08-04 21:03:13 följande:
    Jo, det kan jag ju göra, där ligger den som bytes redan just nu Får ändra det

aha är det du?

(eller ja uppenbarligen iom att du skriver här. hahaha)

Jag hade nog väntat med att lägga ut reiman, men den kommer du nog våga köra 1 kr på

Svar på tråden Traderatråden nr 16