Inlägg från: Olivers Mamma |Visa alla inlägg
  • Olivers  Mamma

Traderatråden nr 16

Stormis skrev 2010-06-17 21:19:29 följande:
    Jag stör mig!
    Har hittat vad som absolut ser ut som en vän (jenny) som hjälper till att trissa buden här. Återkommer på de allra flesta auktionerna. Har anmält, men fler bör väl för att de ska få upp ögonen:
    www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=...
    Har inte han varit på tapeten innan? Känner igen nicket iaf.

varför sätter man bara inte högra utrop kan jag ju undra
  • Olivers  Mamma
    Smultronhjärta skrev 2010-06-23 19:30:52 följande:
    Jag är sugen på extremt mycket Molo just idag med tanke på att höstkollektionens första släpp nu har landat i SverigeTungan ute
    Köpte dessa till sonen
    www.busochrackartyg.com/product1606/category1...

Och för att återgå till Tradera så saknar jag köp-nu på en av dina auktioner- den får nu ligga i min minneslista och hoppas att jag kommer ihåg den
    lääääääääääääääckra och precis vad du behövde va?
  • Olivers  Mamma
    Smultronhjärta skrev 2010-06-23 19:33:23 följande:
    Haha- du tänker på mitt Ida t race kanskeDrömmer Jag behöver alltid lakan så enkelt är det
    Ida T, småfolk nu Molo.

Men det e härligt för jag är oxå ett lakan freak.
    Du får rapportera sen hur mjuka o goa de är
  • Olivers  Mamma

Om ni erbjuder payson som betalningsalternativ, tycker ni att ni själva ska stå för den kostnaden eller ska köparen göra det?

För mig är det en självklarhet att det är köparen då det är de som väljer det betalningsalternativet men jag har fått en köpare som är skitsur för det nu.

• Olivers  Mamma
    Mamma till Simon skrev 2010-06-27 11:26:43 följande:
    Vad kostar det att använda det alternativet?
    Det är procentuellt sett, men bara denna kostade typ 14kr.

Mariajuj, jag har  skrivit att jag vill ha betalt till mitt konto men har ändå med alternativet för t.ex. utlandsköpare. Har dock tagit bort det i de flesta auktionerna för att slippa kostnader, bara denna veckan är det närmare 60kr jag fått stå för och det är lite trist.

Det är ju ett alternativ som är lite bökigare för säljare iom att man måste hålla på och föra över pengar till sitt konto själv sen och så.
  • Olivers  Mamma
    Mamma till Simon skrev 2010-06-27 11:46:33 följande:
    jag har betalat via payson några gånger men då har säljaren aldrig skrivit att jag ska betala något extra, hade ingen aning om att det kostade så som sagt kanske det är bra att göra ett tillägg om det i auktionsbeskrivningen.
    Men när man för över pengar (såg att jag skrivit fel, paypal är det jag använder)  så står det klart och tydligt, tycker jag iaf, att det tillkomme ren kostnad och man måste aktivt välja om man själv eller eller mottagaren ska stå för den kostnaden.
    Jag avskyr milslånga objektsbeskrivningar men det kanske man får börja ha för att undvika missförstånd. Iofs kommer jag o ta bort det alternativet nu då det bara ger mig huvudvärk
  • Olivers  Mamma
    MariaJuj skrev 2010-06-27 12:04:05 följande:
    tråkigt med sura köpare, hoppas det löser dig! {#emotions_dlg.flower}
    Tack
  • Olivers  Mamma
    Mamma till Simon skrev 2010-06-27 12:04:19 följande:
    ok paypal kan jag inget om
    Ok, ja paypal, payson allt är för mig egentligen ett virrvarr

Vet att jag betalat min traderafaktura på så sätt ett par gånger och då har jag fått betala extra för att göra det iaf.

Tycker bara inte om sura människor, speciellt inte när man själv bara försöker vara vänlig och tillmötesgående
  • Olivers  Mamma

Usch, har avslut ikväll och det hade jag glömt bort helt.
    Maken åker bort imorgon och jag jobber hur mycket somhelst denna veckan :-/

Får försöka smit hem på lunchen för att hinna hem o packa paket eller ngt

• Olivers  Mamma
    MariaJuj skrev 2010-06-27 19:35:54 följande:
    Eller skriva ut listan med adresser, ta med bärbara datorn, mailingbags och hitta en mysig plats under lunchen och äta sen göra så många paket du hinner/vill...så slipper du ta dig hela vägen hem (såvida det inte är nära) Flört
    Det var faktiskt en väldigt bra idé

Har nära hem men ditt föslag var ju riktigt mysigt
Svar på tråden Traderatråden nr 16