Inlägg från: Olivers Mamma |Visa alla inlägg
  • Olivers  Mamma

Traderatråden nr 16

h80 skrev 2010-06-08 21:10:00 följande:
    får man göra så?? det är redan en som har lagt ett bud
    läs igenom reglerna, tror man får det
  • Olivers  Mamma
    snoran skrev 2010-06-11 08:10:29 följande:
    Sorry, men jag skulle aldrig handla från någon med bara 90% positiva omdömen.

Hur tänker ni andra traderare? Chansar ni ibland och köper från säljare med riktigt ruttna omdömen, eller kör ni alltid safe?
    jag brukar försöka få en överblick om de negativa omdömena. annars så kan jag maila och fråga rakt ut om ngt är oklart och efter det bestämmer jag om jag ska buda helt enkelt.
    Som liljan gjorde nu, hon drog en slutsats om att de två negativa inte var hela världen och jag håller med henne
  • Olivers  Mamma
    September09 skrev 2010-06-11 18:55:20 följande:
    Nu behöver jag goda råd!

Har aldrig köpt något där jag varit besviken och det inte gått att lösa.....men nu!

Köpte en POP overall där det stod att den var i TOPPSKICK. Enda som det anmärktes på var att gummibanden under var uttöjda.

Får hem overallen idag. Nötta flärpar nästintill trasiga, nötta reflexer och namnad STORT!
    Mailade säljaren som svarade otrevligt att hon minsann inte tänkte kompensera och att hon tycker visst den är i toppskick!

Hur gör jag nu?
    Hjälp!
    har du möjlighet att länka till auktionen så får man kika lite på bilderna eller kan du ta några själv?

ja vissa säljare är dumma i huvudet helt enkelt men du får vara HÅRD annars får hon halva traderatråden på sig...*växer horn i pannan*
  • Olivers  Mamma
    tessum skrev 2010-06-12 18:32:43 följande:
    Jag tror att jag kanske har gjort något riktigt dumt!

Hittade ett Nintendo dsmed 5 spel billigt så jag skyndade mig att ta köp nu (var på väg till jobbet och stressade)

När jag kom hem och började kolla så är säljaren ny med 0 i omdömme.

Sökte på hitta och fick 0 resultat på namn och adress.

Telefonen är regristrerad i ett annat namn och helt annan stad

Har fått vinnarmailet och där stod det endast

"Hej! Du vann budet på en ds konsol. Vad har du för bank?"

Fick inte hans kontouppgifter och han skrev inget namn eller liknande.

Nu vet jag inte om jag vågar föra över 950:- (dotterns besparingar) till den här mannen.

Det står tydligt i objektbeskrivningen att han vill ha pengar inom 3 dagar.
    Säg som det är att du är lite orolig. du kan ju kolla upp honom annars på måndag o se hur han ligger till ekonomiskt
  • Olivers  Mamma
    x karin76 skrev 2010-06-13 17:51:13 följande:
    Har du faktiskt rätt i... mailade:

"Hej hej! Mailar dig egentligen inte just om denna auktionen.. Tänkte bara fråga ifall du vet om att det kostar 10 kr per auktion om man har annan sluttid än när auktionen laddas upp? Så dina 15 auktioner kostar 150 kr extra förutom provisionen för vinnande bud... dvs om du säljer allt för totalt ca 900 kr får du behålla bara ca 640 kr i stället för 790 kr. Kanske värt att ladda upp vid avslutningstid nästa gång? Eller så är du medveten om kostnaden och tycker att det är värt det. Ville bara vara bussig och påtala det ifall du missat det. Hoppas du inte tar illa upp! Mvh K"

Hoppas hon tar det på rätt sätt!
    Supersnällt att göra ¨så!
  • Olivers  Mamma
    milizza skrev 2010-06-15 23:03:36 följande:
    Mriajuj:

Hon hade bra omdömen. Men dom flesta var på saker hon köpt.

Tror begagnade är bäst..köpte ett par vita nya för ett tag sen. Gjorde liiite ont i mitt hjärta när hon glatt traska ner i en lerig pöl

Tycker glatt hon får gå med på ett återköp annars kan du ju anmäla henne för att hon säljer kopior och det är straffbart

• Olivers  Mamma
    charmmiss skrev 2010-06-15 23:07:56 följande:
     ja ej fullföljd affär polisanmäls, haha, Good luck! säger jag bara, precis som om polisen skulle bry sig.
    ja precis, för poliser har ju inget bättre för sig
  • Olivers  Mamma

Jag är trött på människor!

En person betalade in 10kr för lite, maken skickade trots det varan samma dag, tyckte att 10kr på 100 inte gjorde så mycket. ÄNDÅ drar männskan ner staplarna på leveranstid och fraktkostnad
    (o jag vet att det är den personen är den bidragande faktorn till att staplarna sjönk iom att maken bara har några få omdömen)

Svar på tråden Traderatråden nr 16