• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • ominte

Jag märker nästan aldrig dotterns kläder, bara jackor och sånt som personalen MÅSTE veta vems det är så att dottern slipper gå ut utan jacka Tröjor och sånt märker jag aldrig. Fast personalen tycker man ska märka strumpr och allting.. Jag bryr mig inte om någon enstaka stumpa försvinner. Hade det varit ett stort problem hade jag givetvis tagit tag i problemet.

Har däremot inga problem med att köpa namnade kläder, vad spelar det för roll liksom? Dottern har flera plagg köpta på tradera som det står Axel eller Carl på och som jag inte vill göra ännu fulare genom att stryka över Men det stör mig inte att det står nåt annat barns namn.

• Hannah74

Aha, här har vi 5 avd med 20 barn i varje och de springer lite emellan så det var lite skillnad!!

Jag märker inte heller "bättre" plagg, de använder jag bara hemma- sonen går bara 15t/vecka och då har han billigare kläder. Tänker nämligen oxå på vidareförsäljning och vill inte sänka det ev priset jag kan få när jag säljer för att jag märkt dem

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • Mawe123
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-31 22:21:14 följande:
    Jag märker aldrig något plagg. Köper heller aldrig namnmärkta plagg (nåt enstaka har jag iofs fått hem). Mitt barn går dock hos en dagmamma och det är endast han som har såna plagg (molo, småfolk, nova star etc) så det är inte så svårt för henne att veta att det är vårat 
    Är väl bara att konstatera att vi är olika, för vissa spelar en namnmärkning ingen roll medan för andra kan den förstöra ett helt plagg.

Eftersom det är så, är det väl naturligt att upplysa om namnmärkningen om man säljer ett plagg med märkning, så slipper man riskera en besviken köpare.

Härligt med dagmamma =)
    William 000213, Lowe 070712
  • Lilla Ego 07
    Mawe123 skrev 2010-03-31 22:24:55 följande:
    Är väl bara att konstatera att vi är olika, för vissa spelar en namnmärkning ingen roll medan för andra kan den förstöra ett helt plagg.Eftersom det är så, är det väl naturligt att upplysa om namnmärkningen om man säljer ett plagg med märkning, så slipper man riskera en besviken köpare.Härligt med dagmamma =)
    Tycker absolut att man borde göra det! Men har du kollat så det inte bara är ett dumt misstag då?

Ja det är jättehärligt med dagmamma{#lang_emotions_smile} Framförallt för att det inte är så många barn och friheten det innebär med att de hittar på saker hela tiden.
  • ominte

Jag skriver aldrig ut i auktionsbeskrivningen om plagget är namnat..
    Däremot står det i mitt PM att det KAN förekomma namnmärkning på mina kläder.

Det har dock aldrig hänt hittills tror jag att jag sålt ett namnmärkt plagg

• stockrosen
    Mawe123 skrev 2010-03-31 21:57:24 följande:
    Jag tycker att man kan upplysa ev köpare om en sådan märkning, men det kanske är jag som är känslig.
    GIVETVIS!
    Självklart tycker jag!
  • 78Misan

innan namnade jag inga plagg nu är det ju så att de plagg sonen har på dagis inte ens går att skänka sen så de är namnade med penna numera.

Innan tog jag nål och tråd klippte småbitar av en billig fleecefilt sydde dit en bit i varje plagg. på så sätt visste personalen vems kläderna va men lätt för mig att ta bort när jag ville sälja.
    Längtar efter sommar
  • x karin76
    Mawe123 skrev 2010-03-31 22:11:24 följande:
    Ja, några sådana händelser och man blir bränd på begagnat och nyskick ett bra tag.Tror jag ska köpa i butik nu tills jag lugnat ner mig, skriver jag inte i sonens namn så vill jag helst inte att det ska stå en annan unges namn i jackan heller Har upplyst dem på dagis om min åsikt och förklarat att jag kan köpa lite svinn om det skulle bli så att något plagg försvinner, jag tjänar ändå på att köra namnfritt.
    Jag tråcklar fast en vävd namnlapp i ytterplaggen och en del tröjor, enkelt att sprätta bort sen och syns ingenting av det.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
Svar på tråden Traderatråden nr 16