Inlägg från: aLttjolajban |Visa alla inlägg
  • aLttjolajban

Traderatråden nr 16

Sophie81 skrev 2010-12-04 21:57:22 följande:
    Jag tror inte heller det går så bra nu. Har själv inget i min minneslista eftersom jag inte hunnit kolla runt på T. har fullt upp med att kolla i affärer efter julklappar eller andra shoppar på nätet som har rea.
    Men kunde inte hålla mig-la ut en auktion som ett litet test.
    Här har jag masor på minneslistan.men n är det köpstop i flera månader. tack vare att en tand rasade igår. så imorse blev det akutbesök hos tandläkaren. så nu blir det antingen rotfyllning eller dra ut tandenRynkar på näsan
  • aLttjolajban
    jeniii88 skrev 2010-12-06 08:09:35 följande:
    Hej, tänkte fråga er om ni vet varför det blir så här.
    Har lagt ut några auktioner och på alla så satte jag bud + köp nu, på dom som jag fått ett bud på så har köp nu försvunnit, varför blir det så?
    Har man inte möljigheten att välja köp nu under hela auktionens gång?
    Köp nu finns endast kvar om det finns ett reservations pris
  • aLttjolajban

Är det någon i tråden som har polisanmält en oseriös köpare någon gång?
    Har fått rådet av T att polisanmäla säljaren nu. säljaren har lurat sammanlagt flera på minst 1000 kr på mindre än 2 månader.

Hur gör man? jag fnderar starkt på att göra en polisanmälan då säljaren inte svarar på mail eller tlf och skickar inte varan eller betalar tillbaka pengarna. Nu har säljaren haft på sig sen 21 november att göra rätt för sig!

Jag ska kolla hans alias och lägga det här i tråden så ni inte handlar av honom

• aLttjolajban

Denna säljare ska ni INTE buda hos!

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=2290220

straw2008 skrev 2010-12-06 09:39:58 följande:
    Ok men ni dkulle inte känna er lurade om det endast visar du att varan ursprungligen har köpts billigare? (prispall sitter kvar eller liknande)? Jag kanske är den enda som gör detta för att få in lite extra pengar o kan helt ärligt säga att jag inte ser mig som en barmhärtig samarit.
    Om man ser nypriset på aktionsbilden så är det okej. Oftast vet ju folk vad saker kostar och vad de letar efter.
  • aLttjolajban
    snappi81 skrev 2010-12-06 12:15:31 följande:
    Så kan det bli om butiken du handlat i tidigare inte legat uppkopplad till banken just då. Då drar dom det vid ett senare tillfälle. Har hänt mig innan, det har tom tagit flera dagar innan visa saker har dragits från kontot, lite taskigt när man tror man har mer pengar än vad man egentligen har.
    Händer ofta att flera summor dras felra dager efter att man har handlat. Hopplös när inte smman stämmer!
    Viktorsmamma skrev 2010-12-06 12:07:36 följande:
    haha , va?!

oj , på swedbank brukar jag kunna ha upp till -99kr på kontot, dvs jag kan ta ut 100kr om jag har mer än 1kr, men kan aldrig handla om inte pengarna räcker, dessutom kan inte räkningarna dras om de inte finns tillräckligt med pengar..

mycket underligt
    Perfekt när det krisar. Vet att man kan övertrakasera kontot även när man tankar.Har hänt nån gång när man tar fel bankkortSkrattande
  • aLttjolajban
    dicny skrev 2010-12-06 17:41:18 följande:
    Usch jag är så besviken!

Köpte en jättefin gardinkappa med julmotiv av en säljare på Tradera för några veckor sen. Hängde upp den i köksfönstret och tänkte att ja den var ju söt så jag gav positivt omdöme. Sen i morse när jag sitter och dricker te vid köksbordet ser jag att den är trasig på två ställen i nedre kanten. Går säkert att laga, men det var inget som nämndes i beskrivningen att den var trasig. Det är väl inget som syns om man inte tittar noga, men ändå trist.
    Fy vad tråkigt. Här luskollar jag sakerna jag har fått hem innan jag lämnar omdöme.

Hur skickar man med DHL? Har aldrig gjort det. har en köpare som vill att jag skickar mde DHL,men enligt deras pristaxa så kostar portot mycket mer än posten.
  • aLttjolajban

Så nu har jag lämnat mitt neg omdömme till "tjuven" jag köpte hos
    T har ändrat varianten på Neg omdöme,det ger jag tummen upp för.
    De röda omdömena trillar in för fullt nu. Imorgon blir det en polisanmälan

Rastafari Bandana Mini Flagga (Rasta/Reggae) Nyvara Säljare: roughwear Objektnr: 121168727 Jag vill rapportera utebliven leverans. Varan är betald men trots påstötningar har jag ännu inte fått den.

• aLttjolajban
    Labolinas skrev 2010-12-07 10:49:21 följande:

Vilken julrusch - tradera går jättebra för mig denna veckan, framförallt Odd Molly-plaggen jag la ut förra veckan

Här ska jag fylla på med auktioner ikväll

Haha vet inte inte om jag ska skratta eller gråta

Fick detta svar av den oserösa säljaren idag. Enligt auktionen skickas varan från norge,nu ska den skickas från ett helt annat land!

Detta mail fick jag

"Eftersom varan/varorna skickas från Asien tar det 7-10 dagar innan du du mottagit varan/varorna

Ha en fortsatt bra dag! :)

mvh xxxx"

Enligt vissa har det tagit ca 2 månader att få varan.

Ähh jag betalde direkt den 21/11,ska man vänta ännu flera veckor på varan nu?

Usel säljare och mitt omdöme är redan lämnatSkrattande
  • aLttjolajban
    piiiinkcat skrev 2010-12-07 13:47:51 följande:
    Anmäl ANMÄL A N M Ä L !!!
    Redab fixat. T gav mig rådet att göra en polisanmälan.
    Hannah74 skrev 2010-12-07 13:59:42 följande:
    Varför är omdömet redan lämnar?
    Köpare fick pengarna ca 5 minuter efter avslutad auktion den 21/11. Ingen vara kom,säljaren svarade aldrig på mail och telefon. enligt T ska en auktion vara avslutad inom 14 dagar.
    fortfarande ingen vara. Nu ska plötsligt varan skickas från asien,villket INTE stod i auktionen. Det stod heller INTE att man får vänta ca 4 veckor efter betalning på vunnen auktion.

riktigt dåligt gjort av säljaren!
  • aLttjolajban
    aLttjolajban skrev 2010-12-07 16:24:31 följande:
    Redab fixat. T gav mig rådet att göra en polisanmälan.
    Hannah74 skrev 2010-12-07 13:59:42 följande:
    Varför är omdömet redan lämnar?
    Köpare fick pengarna ca 5 minuter efter avslutad auktion den 21/11. Ingen vara kom,säljaren svarade aldrig på mail och telefon. enligt T ska en auktion vara avslutad inom 14 dagar.
    fortfarande ingen vara. Nu ska plötsligt varan skickas från asien,villket INTE stod i auktionen. Det stod heller INTE att man får vänta ca 4 veckor efter betalning på vunnen auktion.

riktigt dåligt gjort av säljaren!
    SÄLJAREN ska det vara såklart
Svar på tråden Traderatråden nr 16