Inlägg från: aLttjolajban |Visa alla inlägg
  • aLttjolajban

Traderatråden nr 16

Sophie81 skrev 2010-12-07 12:29:08 följande:
    Varför lämnade du omdömme innan du fått vinsten? var det en miss eller?
    Lämnade neg då ingen vara kom efter 2 veckor. säljaren svarade INTE på mina mail eller när man ringde.
    Kolla även upp med T hur man ska gå vidare med detta. De hänvisar till att jag ska polisanmäla

säljaren har många neg omdömmen från andra köpare som har samma problem som mig
  • aLttjolajban
    Flickmamma skrev 2010-12-07 18:49:14 följande:
    Köpte ett larm på tradera med portokostnad 28 kr och tänkte att då frankerar han väl med 24 kr och så vill han ha 4 kr i emballage. Döm om min förvåning när jag får ett långt mail där han förklarar att vi köpare inte ska lämna negativt omdöme för att han frankerar med 12 kr för resten av pengarna tar han ut eftersom han ofta säljer sina varor så billigt så annars skulle han gå med förlust. DemonFår man göra så?
    det får man inte. bara att du drar ner porto srapeln rejäl och skriver om hur säljaren gör ang portot
    tradera kollar just nu hur köparna upplever portopriser. numera kan man inte skriva 11111 kr,utan den rätta portosumman måste stå,i den kostanden ska det enbart vara porto ,inga dolda avgifter osv
  • aLttjolajban
    h80 skrev 2010-12-08 07:18:17 följande:
    Rynkar på näsan ååhh, igår fick jag hem min overall som skulle vara i fint skick, men reflexerna är helt bortslitna. Mailade säljaren som svarade att de tyckte att den var i fint skick.....
    Fy vad trist. Då kunde säljaren skrivit i auktionen att reflexerna var borttagna.
    Jag köper inga kläder på T då alla tycker så olika om skick på ett plagg

Ikväll har jag avslut,hoppas de går upp i pris.Får se om jag orkar lägga in de andra auktionerna oxå
  • aLttjolajban
    piiiinkcat skrev 2010-12-11 19:43:15 följande:
    Fan vad trött jag blir på folk som lämnar tomma omdömen... verkar bra eller dåligt.. hur skall man som säljare ställa sig till det?
    jag blir lika trött på dem. de batalar och har varan dagen efter! som tack ett tomt omdöme !

de får likadant tillbaka utav migSkrattande

Fy vad trögt T går nu. har en massa lundby prylar ute,nästan inga bud alls. De brukar gå som smör i solen annars.

Har ännu mer möbler som ska ut på T,frågan är villken dag i mellandagarna är bästa avslut?

Såg nyss att man endast kan ha 14 dagar som längst på prolistern,gick det inte ha längre förut?
  • aLttjolajban
    ominte skrev 2010-12-10 21:32:32 följande:
    jag tror att man absolut kan påverka med ett enda omdöme. Det skulle kunna vara när man sätter så lågt på tex leveranstid, att stapeln blir röd. Jag satte en sådan häromdagen och säljarens stapel sjönk från 4.9 till 4,8 direkt.
    här lämnade jag mitt förtsa neg omdömme. säljaren % gick ner 1 % direkt
  • aLttjolajban
    JohannaOMikael skrev 2010-12-11 20:32:34 följande:
    Haha jag sålde 2tröjor för en krona..slå de ;)
    fy vad tirst. köpen gjorde i alla fall ett kanonköp
  • aLttjolajban
    piiiinkcat skrev 2010-12-11 19:50:34 följande:
    En chokladkaka kanske...
    Skrattande
  • aLttjolajban
    Mamma till Simon skrev 2010-12-11 20:50:33 följande:
    haha såna tabbar har jag med gjort sålde en fleecetröja och matchande väst förra året för 1kr
    Skönt att man inte är ensam om sådana tabbar.
  • aLttjolajban
    Mamma till Simon skrev 2010-12-11 21:04:07 följande:
    det händer nog de flesta nångång, men numera lägger jag utrop på det jag minst vill ha
    Ja man lär sig till slut vad som är ett bra utrop.
    Sen kan likvärdig sak gå för totalt olika summor. en kan gå för 25 kr och den andra för felra hundra kronor.
  • aLttjolajban
    kalmar brud skrev 2010-12-13 10:06:24 följande:
    Nej jag kör 7 dagar så dom är slut nästa söndag. Jag kör ALLT utropspris 1 kr... Men sen har jag även KÖP-NU priser...

I morgon har jag lite som går ut... Kika gärna in!
    Här lade jag ut mina tidigare ikväll med 14 dagar. Det får bli avslut i mellandagarna.
    Det går inget vidare innan jul detta år
Svar på tråden Traderatråden nr 16