• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Smultronhjärta

"och där tryckte dottern på enter"

Man får scrolla neråt för att se vad som gäller vid förhandsförsäljning..

ooch det jag menade är att det är osäkert såväl för dig som "säljare" som för köparen, leveransen har du ju ingen kontroll över,inte heller om det blir felskick, likaså om det skulle blir strul med ngt så är ni plötsligt tre parter,
    Jag hade nog blivit minst sagt ställd om jag fick ett paket från vad jag trodde var Traderasäljare och i det så ligger det en orderbekräftelse från en webbutikObestämd

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • jeniii88

Hej, tänkte fråga er om ni vet varför det blir så här.
    Har lagt ut några auktioner och på alla så satte jag bud + köp nu, på dom som jag fått ett bud på så har köp nu försvunnit, varför blir det så?
    Har man inte möljigheten att välja köp nu under hela auktionens gång?

• straw2008

Nej man kan inte välja köp nu om bud kommit in, HELT värdelöst.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Sophie81

Så fort någon lägger bud så försvinner den funktionen och en budgivning startar, man kan bara välja köp nu innan någon annan lagt utgångsbudet.

• jeniii88

Jaha då missförstod jag det där, känns ju ganska värdelöst att ha med det då för dom flesta väljer ju att buda först eftersom köp nu är högre pris, men vet ni om man betalar extra för att välja att ha med köp nu?
    Hittar ingen kommande faktura på T.

• straw2008

Men jag lägger bara upp sånt som verkligen finns. Ok så ni menar att det är bäst att beställa varan hem till mig först? Är det då mer ok i era ögon? Är detta något som skulle få er att lämna neg omdöme? Skulle ni känna er lurade på något sätt?

• Sophie81

jag tror"köp nu" är gratis...Jag tycker det är jättebra med den funktionen. Tar ganska ofta saker på Köp Nu.

• liv10
    straw2008 skrev 2010-12-06 08:25:40 följande:
    Men jag lägger bara upp sånt som verkligen finns. Ok så ni menar att det är bäst att beställa varan hem till mig först? Är det då mer ok i era ögon? Är detta något som skulle få er att lämna neg omdöme? Skulle ni känna er lurade på något sätt?
    om varan kommer med en orderbekräftelse från en webbutik på en lägre summa hade jag känt mig lite lurad. hur gör du om webbutiken dröjer med lev eller medd att de har slut eller skickar fel?
  • straw2008

Du kan sätta startbud en kr under köp nu pris, då får du det du vill ha för varan.

• SötnosJulia

Hej! Vill varna för en köpare på tradera suss75. Hon vann en auktion av mig den 7/11. Efter tre påminelser, där jag sista gången hotade med negativt omdömme så sätter hon in pengar till mig. MEN bara vinstsumman Inte portokostnaden. Jag skickade mail till henne och sa att portot saknades, när jag fått det skickar jag klänningen. Får tillbaka mail och då är det JAG som är otrevlig och har dessutom för hög portokostnad, hon erbjuder sig att betala 20 kr istället för 36 som det kostar att skicka klänningen. Stod klart o tydligt i auktionen att det kostade 36 kr. Dessutom hotar hon med hämdomdömme om jag sätter neg på henne. Jag har hävt köpet och mailat henne att hon får gärna sätta neg på mig, det blir mitt första, medans hon har flera. Blir så trött på såna människor. Så vad tycker ni, har jag rätt eller hon?

Svar på tråden Traderatråden nr 16