• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • star67

jag fyndade den idag hoppas att den fungerar bra, www.blocket.se/jonkoping/Bankdiskmaskin_31050591.htm?ca=17&w=1
    men undrar vilken av de är bättre om någon vet den är 5 kuvert och den andra 6 kuvert, men vet inte vad de betyder.! ifall om den andra inte fungera för att de sa att vi för prova den ifall om den inte fungerar ska ringa dem.
    www.blocket.se/jonkoping/Bankdiskmaskin_31064582.htm?ca=17&w=1

en liknande den vi köpte de vill ha 1000 kr så det var mycket bra pris.
    www.blocket.se/stockholm/Bankdiskmaskin_PASSA_PA_29914371.htm?ca=17&w=3

• Mamma till Simon
    star67 skrev 2010-12-05 16:45:15 följande:

jag fyndade den idag hoppas att den fungerar bra, www.blocket.se/jonkoping/Bankdiskmaskin_31050...
    men undrar vilken av de är bättre om någon vet den är 5 kuvert och den andra 6 kuvert, men vet inte vad de betyder.! ifall om den andra inte fungera för att de sa att vi för prova den ifall om den inte fungerar ska ringa dem.
    www.blocket.se/jonkoping/Bankdiskmaskin_31064...

en liknande den vi köpte de vill ha 1000 kr så det var mycket bra pris.
    www.blocket.se/stockholm/Bankdiskmaskin_PASSA...

5 kuvert betyder väl att det får plats 5 tallrikar/glas/bestick
  • star67
    Mamma till Simon skrev 2010-12-05 16:53:10 följande:
    5 kuvert betyder väl att det får plats 5 tallrikar/glas/bestick
    oky
  • Ns mamma

Ska man lämna negativt när köpare ej betalar/hör av sig? Har en som tog köp nu 22/11, använder mig av traderas automatiska mejl men har också skickat 2 mejl efter det och nu idag sms och bett köparen höra av sig, men inte ett ljud.
    Vågar man lämna negativt då(kommer såklart avvakta några dagar till)? tänker att det är bra för att varna andra säljare, men är samtidigt rädd för hämndomdöme..Så hur gör ni?

• mollan nu
    Ns mamma skrev 2010-12-05 21:09:27 följande:
    Ska man lämna negativt när köpare ej betalar/hör av sig? Har en som tog köp nu 22/11, använder mig av traderas automatiska mejl men har också skickat 2 mejl efter det och nu idag sms och bett köparen höra av sig, men inte ett ljud.
    Vågar man lämna negativt då(kommer såklart avvakta några dagar till)? tänker att det är bra för att varna andra säljare, men är samtidigt rädd för hämndomdöme..Så hur gör ni?
    vänta tills sista sekund så köparen inte kommer hinna lägga hämdömdömme 
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Ns mamma
    mollan nu skrev 2010-12-05 21:22:48 följande:
    vänta tills sista sekund så köparen inte kommer hinna lägga hämdömdömme 
    Hur lång tid har man på sig att lämna? Har för mig att jag läst 60 dagar? Gäller det på minuten från när auktionen avslutats eller hela dagen?
  • straw2008

Jag säljer på tradera. Saken är den att jag har nosat upp saker do finns billigt på nätet o så fort jag har sålt något så skickar jag efter det o ber de leverera till köparen. Är det någon som tycker detta är fult eller någon att ge negativ omdöme för??

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Hannah74

Mest nyfiken på hur du vågar, tänk omdet är slut där du tänkt handla?

• Smultronhjärta
    straw2008 skrev 2010-12-05 22:25:31 följande:
    Jag säljer på tradera. Saken är den att jag har nosat upp saker do finns billigt på nätet o så fort jag har sålt något så skickar jag efter det o ber de leverera till köparen. Är det någon som tycker detta är fult eller någon att ge negativ omdöme för??
    tja..till att börja med så är det inte tillåtet enligt Traderas regler och kan därför leda till att du blir avstängd
    www.tradera.com/help/HelpPage.aspx

Dessutom känns det ju aningens osäkert..du får pengarna men kan ju inte veta vad som h
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Traderatråden nr 16