• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Jessika82

ni som säljer pop kläder hur vet man om det är en vanlig fleece jacka eller windstopper eller är det samma ?

• Konstantine
    Jessika82 skrev 2011-10-18 18:57:38 följande:
    ni som säljer pop kläder hur vet man om det är en vanlig fleece jacka eller windstopper eller är det samma ?
    Nej det är inte samma, en windstopper har reflexer blandannat Kolla på pop's hemsida så ser du ju på ett ungefär.
  • Konstantine
    fjonkan skrev 2011-10-18 17:15:39 följande:
    Letade duschdraperi på T idag men det fanns inte mycket . Istället tittade jag på Lagerhaus och hittade billigare draperier där:)) Tycker det är lite väl mycket affärer på T som tar stor plats med alla sina annonser. För mig är det ett störande element men jag kanske är lite intolerant ibland;)
    Du är inte ensam! Idag när jag kollade igenom barninredning (eller nåt sånt) så kom bokstäverna typ A-Ö i flera olika färger efter varandra!!! Jag kollade på mobilen så då är det ju riktigt segt... Kräks Speciellt eftersom min app hänger sig och stänger ner sig när man scrollar för fort, vilket gör att jag får börja om från början... Kräks
  • Just me

Köpte en Baby kofta av en tjej på Tradera förra lörd dvs 8/11 Minns inte om jag betalade den dagen eller dagen efter men det var iaf lörd eller sönd och jag har fortfarande inte sett röken av den Nu har det gått 10 dagar..jag har mailat henne 2 gånger och inte fått något svar tillbaka!! Nu till min fråga,hur länge ska man vänta innan man kan ge dåligt omdöme?! Känns inte som att den säljaren är speciell seriös då hon inte ens har mailat tillbaka fastän jag skickat 2 mail! Vad göra?!?

• Ria
    Just me skrev 2011-10-19 00:06:43 följande:
    Köpte en Baby kofta av en tjej på Tradera förra lörd dvs 8/11 Minns inte om jag betalade den dagen eller dagen efter men det var iaf lörd eller sönd och jag har fortfarande inte sett röken av den Nu har det gått 10 dagar..jag har mailat henne 2 gånger och inte fått något svar tillbaka!! Nu till min fråga,hur länge ska man vänta innan man kan ge dåligt omdöme?! Känns inte som att den säljaren är speciell seriös då hon inte ens har mailat tillbaka fastän jag skickat 2 mail! Vad göra?!?
    Antar du menar 8/10. Men iaf..
    Min säljare skulle skicka varan så fort hon fick in pengarna. Hon fick in pengarna samma dag jag vann auktion. En ons.. Jag fick inget paket förens efter nästan två veckor. Trots att hon beställt frakt på söndagen efter onsdagen så lämnade hon inte in paketet för frakt på onsdagen efter.. Hon fick ett OK omdöme ändå.
    Vänta några dagar till är min rekommendation.
  • Just me
    Ria skrev 2011-10-19 13:39:31 följande:
    Antar du menar 8/10. Men iaf..
    Min säljare skulle skicka varan så fort hon fick in pengarna. Hon fick in pengarna samma dag jag vann auktion. En ons.. Jag fick inget paket förens efter nästan två veckor. Trots att hon beställt frakt på söndagen efter onsdagen så lämnade hon inte in paketet för frakt på onsdagen efter.. Hon fick ett OK omdöme ändå.
    Vänta några dagar till är min rekommendation.
    Haha klart jag menade 8/10
    Ja får vänta några dagar till. Det som är enerverande är att hon inte mailar tillbaka! Självklart kan jag ta att det kan bli försenat, att hon har mycket att göra etc.. men vet man att man har annonse ute och någon vunnit samt fått pengar för varan så tycker jag att man ska engagera sig något!
  • Ria
    Just me skrev 2011-10-19 14:32:13 följande:
    Haha klart jag menade 8/10
    Ja får vänta några dagar till. Det som är enerverande är att hon inte mailar tillbaka! Självklart kan jag ta att det kan bli försenat, att hon har mycket att göra etc.. men vet man att man har annonse ute och någon vunnit samt fått pengar för varan så tycker jag att man ska engagera sig något!
    Ja precis, man måste juh kolla mailen ibland. Ett svar för att lugna köparen vore juh på sin plats oxå då i samma veva.
  • Jessika82

om ni skulle sälja hängslebyxor / snickarbyxor  vad skulle ni skriva ?
     får bara plats med ett av orden då det är av märket po.p
    hur får jag med så mycket som möjligt ???

• MejaKiZnic
    Jessika82 skrev 2011-10-19 17:44:25 följande:
    om ni skulle sälja hängslebyxor / snickarbyxor  vad skulle ni skriva ?
     får bara plats med ett av orden då det är av märket po.p
    hur får jag med så mycket som möjligt ???
    Hängslebyxor stl X Polarn & Pyret (PO.P byxor)
    ♥мєℓιηα
Svar på tråden Traderatråden nr 16