• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Sophie81

tjena!
    Är det ngn kampanjkod som gäller nu?
    vet att jag missade förra gången och la ut utan att skriva koden. Men verkar inte som jag får alla mail om olika kampanjer fr Tradera. De tycker kanske inte jag är tillräckligt aktiv, men jag försöker så gott jag hinnerSolig

• Cajsalisa14

Jag blir så less på en del köpares omdömen!
    Jag skickar ALLTID varan samma dag jag får in betalningen. Jag gör paketen så lätta och platta som möjligt och tar ALDRIG ut mer än postens (alt Schenkers) porto. 
    Ändå har jag bara 4,8 i omdöme på dessa båda staplar!!? Att man kan tycka olika om varans skick kan jag förstå, men inte att man sätter lägre betyg på fraktkostnad och leveranstid när det inte går att göra det snabbare och billigare....
    Ska jag skicka varan gratis innan betalning kommit in - eller vilka krav har köparna???

• aglili
    Cajsalisa14 skrev 2011-10-22 21:17:55 följande:
    Jag blir så less på en del köpares omdömen!
    Jag skickar ALLTID varan samma dag jag får in betalningen. Jag gör paketen så lätta och platta som möjligt och tar ALDRIG ut mer än postens (alt Schenkers) porto. 
    Ändå har jag bara 4,8 i omdöme på dessa båda staplar!!? Att man kan tycka olika om varans skick kan jag förstå, men inte att man sätter lägre betyg på fraktkostnad och leveranstid när det inte går att göra det snabbare och billigare....
    Ska jag skicka varan gratis innan betalning kommit in - eller vilka krav har köparna???
    Håller med. Omdömessysmtemet gynnar köparna känner jag. Som säljare ska man vara superperfekt och inte ens då är det säkert att man får 5or.
  • Gul Katt

Jag blir GALEN!!!!!

Jag har sålt en vinterjacka, för nästan tusen kr. Blev ju jätteglad! Hade inte väntat mig det priset!
    Köparen som vann har hängt med från första stund, trissat under hela tiden och la till sist det vinnande budet Bara några minuter innan auktionen slutade. Dagen efter mailade köparen och sa att den inte hade råd att betala och tyckte jag kunde ha överseende med detta.

Jag svarade att det inte alls är ok, och att varje gång man lägger ett bud på Tradera så står det ju "Bud är bindnade" (eller liknande) och eftersom h*n vann så är det en skyldighet att fullfölja köpet.

Sen har jag inte hört något mer.

Va fan ska jag göra???     

• Gul Katt
    aglili skrev 2011-10-22 21:46:31 följande:
    Håller med. Omdömessysmtemet gynnar köparna känner jag. Som säljare ska man vara superperfekt och inte ens då är det säkert att man får 5or.

Men det är en sak som jag inte förstår när det gäller omdömessystemet...Jag har inte sålt något på evigheter. Däremot köpt lite i somras. Ändå har min stapel på leveranstid sjunkit från 4,9 till 4,4.

Och det blev så efter att jag blev lite sen med några betalningar i somras. Går leveranstid Och hur snabbt man betalar på samma stapel?

Dåligt i så fall!    
  • qvinna01
    Gul Katt skrev 2011-10-23 17:34:50 följande:
    Jag blir GALEN!!!!!

Jag har sålt en vinterjacka, för nästan tusen kr. Blev ju jätteglad! Hade inte väntat mig det priset!
    Köparen som vann har hängt med från första stund, trissat under hela tiden och la till sist det vinnande budet Bara några minuter innan auktionen slutade. Dagen efter mailade köparen och sa att den inte hade råd att betala och tyckte jag kunde ha överseende med detta.

Jag svarade att det inte alls är ok, och att varje gång man lägger ett bud på Tradera så står det ju "Bud är bindnade" (eller liknande) och eftersom h*n vann så är det en skyldighet att fullfölja köpet.

Sen har jag inte hört något mer.

Va fan ska jag göra???     
    Du kan be tradera agera lite påtryckning men förmodligen gör de ingenting, du kan även hota med att ge negativt omdöme men har de inte råd att betala så kommer inte det heller att hjälpa så förmodligen får du lägga ut jackan igen och kreditera avgiften till tradera så du slipper betala den.
  • backi2008

Avslut ikväll och det ser mörkt ut Bla en pop vinterjacka i nyskick för ynka 255 Hoppas, hoppas, hoppas på ninjor......

Emil min solstråle
  • maximum

Tror ni att det är läge nu för sällskapsspel, julgardiner och lite böcker alltså bra julsaker och julklappar eller ska man vänta så de går ut i början på dec lagom till novemberlönen kommit?

Svar på tråden Traderatråden nr 16