• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • MejaKiZnic

Nu har omgång 2 kommit, lagt upp vårskor, lite sommarkläder samt skallisar från 1 krona Flört

080912 Min fina M kom, BF130524
  • ominte
    Merde skrev 2013-02-25 21:34:36 följande:
    Om du blivit spärrad så har auktionerna automatiskt stängt ner. Du får lägga upp dem igen när ditt konto blivit öppnat helt enkelt.

Merde skrev 2013-02-25 21:34:36 följande:
    Om du blivit spärrad så har auktionerna automatiskt stängt ner. Du får lägga upp dem igen när ditt konto blivit öppnat helt enkelt.

De blev inte stängda, fortsatte på och spärren släppte efter 2 dagar då inbetalningen blevcregistrerad. Allt som vanligt alltså!
  • LitenBlomma

Har ni testat sommarklänningar i 80/86?
    Jag hittade en hög med 18 klänningar Molo, Pop, Katvig och Meandi. Vänta till slutet av April?

• LitenIsa
    LitenBlomma skrev 2013-03-14 20:29:53 följande:
    Har ni testat sommarklänningar i 80/86?
    Jag hittade en hög med 18 klänningar Molo, Pop, Katvig och Meandi. Vänta till slutet av April?

Sålde ett par i stl 98 med bra resultat. Urfina popklänningen i 92 gick urdåligt.
  • LitenBlomma

Tack för svar, trist med Popklänningarna

Jag slängde ut ett par Molo. Sparar resten till nästa månad.

• AMC80

Jag skulle nog vågat vänta till maj till och med när det gäller klänningar.

Tradera är galet. För ett tag sedan följde jag en auktion på en begagnad windfleece från pop. Den landade på 360kr + 24kr i frakt.
    Den som köpte fleecetröjan sparade alltså 15kr jämfört med att köpa en helt ny. Jag skulle gärna varit säljaren, köparna måste gått helt bananas.

• dicny
    AMC80 skrev 2013-03-15 15:46:58 följande:
    Jag skulle nog vågat vänta till maj till och med när det gäller klänningar.

Tradera är galet. För ett tag sedan följde jag en auktion på en begagnad windfleece från pop. Den landade på 360kr + 24kr i frakt.
    Den som köpte fleecetröjan sparade alltså 15kr jämfört med att köpa en helt ny. Jag skulle gärna varit säljaren, köparna måste gått helt bananas.
    Eller så kanske inte köparen hade koll på vad priset i butik är. Har lyckats köpa en sak på Tradera bara för att sen upptäcka när jag var på Barnens Hus att en ny var billigare. Kändes ju lagom kul...
  • scaras

Måste bara få fråga er vana traderare... hur tänker ni med att spara på grejjer o så (främst barnkläder o så då)? Säljer ni av allt, köper nytt o säljer av igen år efter år eller sparas något på hög i förråden hos er också?

Har ju just tagit oss igen om dottern första vinter som gående liten egen människa och har massa fina vinterkläder (typ didrikson, pop osv) som är försmå nu eller snart iaf.. Spara (vill ju helst, men till vilken nytta egentligen, hatar ju alla kartonger i källaren), sälja nu eller hålla på till hösten?

Svar på tråden Traderatråden nr 16