• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • li123
    scaras skrev 2013-03-15 21:37:22 följande:
    Måste bara få fråga er vana traderare... hur tänker ni med att spara på grejjer o så (främst barnkläder o så då)? Säljer ni av allt, köper nytt o säljer av igen år efter år eller sparas något på hög i förråden hos er också?

Har ju just tagit oss igen om dottern första vinter som gående liten egen människa och har massa fina vinterkläder (typ didrikson, pop osv) som är försmå nu eller snart iaf.. Spara (vill ju helst, men till vilken nytta egentligen, hatar ju alla kartonger i källaren), sälja nu eller hålla på till hösten?

Du får mycket bättre betlat om du väntar till hösten. Så brukar jag göra.
  • ominte

Nu ska tradera höja priserna igen, fick mail om det för nån vecka sen. Helt absurt, de tar redan ut galet höga avgifter!!

• Tessou
    AMC80 skrev 2013-03-16 18:13:52 följande:
    Tessou, du kan väl lägga in dig i nick-listan?
    Vart gör man det??

ELIAS 090326
  • lilla fru snigel

Själv har jag skippat Tradera pga avgifterna. Köper och säljer i köp- och säljgrupper på FB. Gratis! Bara som ett tips...

• Väntarochlängtar
    lilla fru snigel skrev 2013-03-16 19:54:35 följande:
    Själv har jag skippat Tradera pga avgifterna. Köper och säljer i köp- och säljgrupper på FB. Gratis! Bara som ett tips...

Tips på grupper på FB?
  • iser

Hur tänker ni angående utroppspris? Jag brukar lägga allt på utroppspris 1 kr men det kanske är lite dumt?

Svar på tråden Traderatråden nr 16