• star67

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2011-03-29 20:15:40 följande:
    Det är 5 dagar inkl helg-man får ju vänta iaf 4 veckor tycker. Anmälan till PTS kan man göra runt dag 10 tycker jag
    jag gjorde redan nu.
  • star67

Jag blir snart galen nu köpare har skickat bild på blusen tror ni man kan missa en sånt hålFörvånad det verkar att jag är blind va,?? nu jag tror inte på henne faktiskt. o jag blev nu jätte ireterad hur kan man packa den utan att se hållet??? om jag är blind hon på kassa hade inte såg det?? men det ser man lite på bild att den är nyligen blivit trasigt. aha det var därför hon villje att jag skicka ett ny först till henne innan hon skickar denna!! nej men gud hon har betalat 100 kr.
  • star67
    Annanym skrev 2011-03-30 05:28:15 följande:
    Eh, det ser precis ut som den typ av hål/spricka som kan uppstå i t ex en blus om man som tjockis kränger på sig en liten blus som är mycket mindre än vad man har i storlek. Då kan de spricka i sömmarna just så! Kan det vara detta som har utspelat sig hemma hos köparen???
    ja hon har stl M o hon köpte denna stl xs bara för att dem i M hade högre bud. jag såg på hennes omdöme att hon har köpt något stl M annars vet inte om hon har M, men denna var ganska stor i storlek kanske passade upp till 36/38 men satt prsies på mig som har 36 /38. får se vad ska hon göra ??
  • star67
    MejaKiZnic skrev 2011-03-30 14:27:41 följande:
    Ojdå tror också den har spruckit Obestämd vilken jobbig sitution.  
    ja hon säger att den var så!att hon såg den när hon öppnade paketet, för på tel tror jag hon sa att den var trångt under armarna men jag hörde inte så bra vad hon eftersom barnen var där, och jag sa ojj jag har inte kollat så noga men trode att det var något liten håll som man har missat och jag sa det är oky att hon skicka tillbaka !! men efter att jag såg bilderna vet jag säkert att den var inte så, för att den var ganska stor och skulle skicka den för 24 kr och försökte att vika så lite som möjligt 2-3 hade jag inte sett det??

hon sa att hon ska försöka reklamera den på kappahl hoppas att det går. och hon be de byta åt henne. får se om hon mailar igen.
  • star67

jag har ca 30 auktioner men vet inte om jag ska lägga de nu eller ska vänta ett tag till, de är begagnad fina sommar klänningar skor m .m  mest stl 68, 86. hur går sommar kläder nu?? ni som har såld föra året viken tid gick de bättre??

• star67
    Jessika82 skrev 2011-03-31 11:43:59 följande:
    Jag har en som vill dra tillbaka sitt bud... Men då hamnar auktionen under reservationspriset..... Hur ska jag göra?
    det behöver inte göra! men om hon hade budat över reservationspriset ! man kan kontakta tradera lättast är att göra det via chatten .
    öppnar 17-21 .www.tradera.com/help/Overview.aspx
  • star67

någon kan hjälpa mig o söka på mailingbags på ebay?? jag vet inte hur man ska söka på de att man få fram bara d som ska skicka till sverige och som är billigare och storlek jag använder nu 20x25 så en storlek större blir bra tex 26x30 eller runt så. gärna om någon har köpt tidigare tipsa mig om en säljare där. www.eim.ebay.se/

• star67
    charmmiss skrev 2011-03-31 23:01:27 följande:
    hon fick faktiskt neg tillbaka, mailade henne först om att vi skulle lösa det, men fick inget svar, så nu lämnade jag negativt med motiveringen
    konstig köpare som lämnar negativt utan orsak, läs på om traderas regler!

detta för att hon ska fatta att man inte ger ett neg så lättvindigt.
    va tråkigt men kunde ha väntat kansk hon hade tagit bort den!!
  • star67
    star67 skrev 2011-03-29 17:36:20 följande:

nu jag måste fråga er hur hade ni gjort i mitt fall. jag sålde en blus helt ny med lappar. men nu ringde köpare och sa att den var trasigt o hon vill gärna ha ett nytt istället hon vet att jag har en annan jag hade den ute och nu jag stopade auktionen. men hon vill att jag skickar denna till henne o sen får skicka den trasigt till mig!

jag sa till henne att hon får skicka tillbacka den o sen jag får sen om jag ska skicka en annan eller hon får pengerna tillbaka. men hon vill att jag lover henne att skicka ett nytt till henne, jag sa att hon får skicka min först .

hur hade ni gjort. auktionen handlar om 100 kr.

nu det gick bra med henne hon har reklamerat den själv på butiken, men jag frågade henne hur mycket fick hon o hon sa 129 kr som det var nersatt ord pris var 299 kr, men den var för 100 kr faktisk jag köpte den på rea för 100kr.Obestämd men det är bra att det gick bra.
  • star67

jag har skrivit 4 dagar men är inte så noga om någon inte betalar i tid för mig är bara viktigt att de betalar.
    några betalar inte i tid men jag har inte så mycket tid att vara så noga o kolla vem som inte har betalat. men har gått bra bara 1-2 köpare som inte har hört av sig och betalade auktion inom 6 mån så jag tycker det är bra. jag bara väntar ca en mån kontaktar köpare om jag inte hör något startar om auktionen och kreditera kostnaden av tradera. men visst man blir ireterad.

Svar på tråden Traderatråden nr 16