• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Mamma till Simon

Nu har jag beställt vävda namnband och taggit inför sonens skolstart...perfekt att märka med dem så blir det lättare att sälja vidare sedan när kläderna inte är namnade...funkar väl iofs att sy men det är inte min största hobby så det här kommer nog bli toppen tror jag iaf

Simon-Ludvig-Molly
  • StaffenAssar
    Mamma till Simon skrev 2010-07-24 20:20:58 följande:
    Nu har jag beställt vävda namnband och taggit inför sonens skolstart...perfekt att märka med dem så blir det lättare att sälja vidare sedan när kläderna inte är namnade...funkar väl iofs att sy men det är inte min största hobby så det här kommer nog bli toppen tror jag iaf
    Jag gjorde det förra året, men det var rätt mycket jobb med taggit också tyvärr. Fast inte som att sy förstås... Men det där att de inte skaver och så får man ta med en nypa salt, för det gör de visst ibland så man måste vara noga med var man sätter dem. Plus att det blir rätt stora hål också, så man måste sätta dem i lappen. Jag blev faktiskt lite besviken. Fast jag vet väl inte vad jag hade väntat mig egentligen, magi?  
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2010-07-24 20:25:36 följande:
    Jag gjorde det förra året, men det var rätt mycket jobb med taggit också tyvärr. Fast inte som att sy förstås... Men det där att de inte skaver och så får man ta med en nypa salt, för det gör de visst ibland så man måste vara noga med var man sätter dem. Plus att det blir rätt stora hål också, så man måste sätta dem i lappen. Jag blev faktiskt lite besviken. Fast jag vet väl inte vad jag hade väntat mig egentligen, magi?  
    Men jag tänkte sätta dom runt upphängningshällan och bara använda dem till ytterkläder
    Simon-Ludvig-Molly
  • StaffenAssar
    Mamma till Simon skrev 2010-07-24 20:30:42 följande:
    Men jag tänkte sätta dom runt upphängningshällan och bara använda dem till ytterkläder
    Då blir det nog bra! Jag hade dem till vissa vanliga kläder också, och det var ett himla pill att få dit dem
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2010-07-24 20:51:11 följande:
    Då blir det nog bra! Jag hade dem till vissa vanliga kläder också, och det var ett himla pill att få dit dem
    ok...vad besviken jag blev nu...trodde också de var magiska Flört
    Simon-Ludvig-Molly
  • StaffenAssar
    Mamma till Simon skrev 2010-07-24 20:54:14 följande:
    ok...vad besviken jag blev nu...trodde också de var magiska Flört
    Jo, jag hoppades nog på lite för mycket
    Men jag gillar inte att de hävdar att de inte förstör kläderna och inte skaver, för det gör de tyvärr... 
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2010-07-24 21:01:42 följande:
    Jo, jag hoppades nog på lite för mycket
    Men jag gillar inte att de hävdar att de inte förstör kläderna och inte skaver, för det gör de tyvärr... 
    ja det låter ju konstigt att de säger så...men jag tänkte som sagt bara fästa den i den vävda lappen och den klipper jag ju bort när det är dax att åka ut på T.
    Simon-Ludvig-Molly
  • h80
    Mamma till Simon skrev 2010-07-24 20:36:59 följande:
    tråkigt!
    åh, är såååå sugen på en av dina auktioner...........men vi behöver den inte alls Glad
Svar på tråden Traderatråden nr 16