• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • fabler
    Ia 70 skrev 2010-07-23 22:03:35 följande:
    Hej, vet/tror att detta har pratas om tidigare men har inte tid att leta (med tre barn/ungdomar) Men ex om jag vill sälja fina barnkläder i stl. 74 och upp till 92/104 pojk/flick. Mest Lindex, H6M o Kapp Ahl. För att få ngt för mödan/kostnaderna att lägga ut dem vad ska jag lägga för utropspris. Vill inte lägga 1 kr e så less på att det blir mer jobb o kostnader än vad jag får in
    Säljer alltid fina kläder, ofta obetydligt använt då jag älskar mer att handla till barnen än till mig, ibland undrar jag varför vissa får så himla bra bud o inte jag...Vad e finessen med det hela. Vad ska jag göra? Känns ibland så hopplöst när man tittar på andras auktioner som går bra utan att det är ngt speciellt med deras kläder o skick.
    Önskar lite peppning o tips...Vi flyttar i nov/dec o vill gärna rensa ut innan (eller då vi packar upp i dec/jan)
    Kram//Mia
    just lindex, kappahl och hm köper jag inte på tradera då jag kan köpa nya såna kläder för en strunt summa på rean. så betalar jag 5kr på T och med en frakt på 12kr så är de 17kr o på rean kan man ibland köpa för 20-25kr o då betalar jag hellre de för ett nytt plagg.
    elias är världens sötaste!!!
  • Raira

jag köper oxå bara lindex, kappahl och hm i butik , oftast köper jag oxå dessa på tradera oxå för då vet jag att jag kan få det för 1 eller 2 kronor .  billiga men hållbara
    Vet att dessa kan man inte sälja på tradera om man vill ha god vinst . Försökte lite med det förra året men tyckte inte det var lönt .
    Alla vill ha märkes kläder  helst nya . Bara Pop kan man sälja om de är använda , synd att man inte köper märkes kläder .  Sedan saka det vara bebis kläder ,50-74  då kan det vara Lindex  ,Pop , småfolk ,Villervalla mm.

mamma till 3 vildar f. 03 05 & 08
  • ominte
    h80 skrev 2010-07-19 22:24:39 följande:
    hm, det har jag inte tänkt på.......har nog inte köp nu på alla mina....borde kanske ändra?
    vad är det du kolla på ?
    Ursäkta det supersena svaret (har jobbat heldagar hela veckan). Jag kollar mycket åt mig själv, dvs vuxenkläder och skor. Men jag skulle tänkt likadant gällande kläder åt dottern.

Kul att det går så bra för många..Här i sthlm är vädret uselt sedan igår och då kanske det vänder på tradera om alla sitter inne och budar ist
  • ominte
    Ia 70 skrev 2010-07-23 22:03:35 följande:
    Hej, vet/tror att detta har pratas om tidigare men har inte tid att leta (med tre barn/ungdomar) Men ex om jag vill sälja fina barnkläder i stl. 74 och upp till 92/104 pojk/flick. Mest Lindex, H6M o Kapp Ahl. För att få ngt för mödan/kostnaderna att lägga ut dem vad ska jag lägga för utropspris. Vill inte lägga 1 kr e så less på att det blir mer jobb o kostnader än vad jag får in
    Säljer alltid fina kläder, ofta obetydligt använt då jag älskar mer att handla till barnen än till mig, ibland undrar jag varför vissa får så himla bra bud o inte jag...Vad e finessen med det hela. Vad ska jag göra? Känns ibland så hopplöst när man tittar på andras auktioner som går bra utan att det är ngt speciellt med deras kläder o skick.
    Önskar lite peppning o tips...Vi flyttar i nov/dec o vill gärna rensa ut innan (eller då vi packar upp i dec/jan)
    Kram//Mia
    Till skillnad från andra i den här  tråden gillar jag mycket mer kläder från lindex och kappahl än märkeskläder. Dels eftersom min dotter alltid får leka fritt i sina kläder och därmed fläckar ner = onödigt med dyra kläder då och dels för att jag tycker lindex och kappahl har många fina tryck och färeger på sina kläder som jag tycker är otroligt prisvärda och ofta lika hållbara i kvalité som de dyrare märkena.

För att få lindex/kappahl-kläder sålda ska de vara i superskick och i populära tryck. En basic-tröja i ljusrosa tex är svårt att få såld eftersom den finns att köpa för 49-69 kr (ord.pris) ny eller gratis i 3 för 2. Säkert ännu billigare på rea.
    Sånt som snabbt tar slut är ltät att sälja, tex svarta eller röda leggings tog slut direkt på lindex och då gick de upp på tradera.

För att ge ett exempel så var det jättepoppis med en lindextunika i verlous/plysch i vintras med retromönster på djur. Har du också kläder från tidigare kollektioner kan du nog få lite mer pengar för dem.
  • Lantani

Har rensat ur sonens garderob och kommit fram till att det faktiskt är en hel del långarmat och långbyxor som jag tänkte lägga ut på tradera. Strl 86 är det på allt. När skulle ni lagt ut de kläderna, vänta eller kan man göra de redan nu?
    Vinteroverall pop i strl 80, när skulle ni lagt ut den?

• MariaJuj

Jag lägger ut alla möljiga kläder och oftast får jag faktist mer än jag själv betalat för plagget...så behöver deffinitivt inte vara märkeskläder....visst en del går ju för liten peng men blir liksom värt det när andra plagg går för mer Solig

• Viktorsmamma
    Lantani skrev 2010-07-24 11:14:16 följande:
    Har rensat ur sonens garderob och kommit fram till att det faktiskt är en hel del långarmat och långbyxor som jag tänkte lägga ut på tradera. Strl 86 är det på allt. När skulle ni lagt ut de kläderna, vänta eller kan man göra de redan nu?
    säg till då du lägger ut, det är "min" storlek
  • Fins Mamma
    Lantani skrev 2010-07-24 11:14:16 följande:
    jag funderar på att lägga ut denna vecka faktiskt.. kul o se om man får ngt för vinterklder nu. jag vet tex att jag sjävl börjat kolla.....
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Mamma till Simon
    Finsmamma skrev 2010-07-24 11:53:21 följande:
    jag funderar på att lägga ut denna vecka faktiskt.. kul o se om man får ngt för vinterklder nu. jag vet tex att jag sjävl börjat kolla.....
    jag la ut lite vintekläder igår...men med högt utrop...har iaf fått bud på en overall:) Annars får jag slänga ut dem igen till nästa barnbidrag/lön
    Simon-Ludvig-Molly
  • Viktorsmamma

Är det redan dax att lägga ut vinterkläder?

har hur mycket tjocktröjor som helst, POP, Nova star, hemstickat bla. tror ni de går bra nu?

har dessutom 2 overaller, 1 POP 07modell tror ja de va  i strl 74;a och 1 On the Peak, använd 2-3 ggr strl. 80

Svar på tråden Traderatråden nr 16