• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • fabler
    fabler skrev 2010-07-24 19:06:11 följande:
    viking och kouma skor hade vi till sonen och där gillade jag helt klart kouma bäst.
    kuoma heter dem visst
    elias är världens sötaste!!!
  • StaffenAssar
    ominte skrev 2010-07-24 18:55:32 följande:
    Ja helly hansen är ju kända för att vara bra vinterkläder! Var köper man helly hansen-overall? Har nog aldrig sett dem. Vad kostade den ny?

Och sen SKOR! F**N vad less jag blev förra året på att försöka hitta vinterskor som dottern inte frös ihjäl i. Ecco och ett par viking goretex fick hon men var ändå iskall
    Vad hade ni för strumpor i? Vi hade ullstrumpor och ullsockor, och han var aldrig kall trots att han går på ur o skur och de är ute nästan hela dagen även på vintern. Fast han är rätt varm av sig förstås, det är ju så olika
  • aLttjolajban
    Linastrumpan skrev 2010-07-24 18:54:11 följande:
    den utan bud hade hon ju gott kunnat ta bort.....reagerade mest på bilden med nakna barnet i spegelnObestämd
    Skojar du?,det såg inte jag
  • aLttjolajban

Nu såg jag det allt. Kollar inte folk sina bilder innan de lägger ut dem?

Strax har jag avslutGladoch i samma veva ska jag lägga ut lite till. Nu ska det tömmas i skåp och källare

• Lilla Ego 07

Ia 70 skrev 2010-07-23 22:03:35 följande:
    Hej, vet/tror att detta har pratas om tidigare men har inte tid att leta (med tre barn/ungdomar) Men ex om jag vill sälja fina barnkläder i stl. 74 och upp till 92/104 pojk/flick. Mest Lindex, H6M o Kapp Ahl. För att få ngt för mödan/kostnaderna att lägga ut dem vad ska jag lägga för utropspris. Vill inte lägga 1 kr e så less på att det blir mer jobb o kostnader än vad jag får in
    Säljer alltid fina kläder, ofta obetydligt använt då jag älskar mer att handla till barnen än till mig, ibland undrar jag varför vissa får så himla bra bud o inte jag...Vad e finessen med det hela. Vad ska jag göra? Känns ibland så hopplöst när man tittar på andras auktioner som går bra utan att det är ngt speciellt med deras kläder o skick.
    Önskar lite peppning o tips...Vi flyttar i nov/dec o vill gärna rensa ut innan (eller då vi packar upp i dec/jan)
    Kram//Mia
    Hej.

-Jag sålde ett stort paket med kläder i stl 86-98 i våras, fick ca 1000kr för det. Var mest lindex, kappahl och icke märkes (typ ica maxi). Hade med några pop samt nån meandi. Det var allt från byxor till ett gammalt regnställ från gekås. En fjärdedel var nya av kläderna. Skrev alla märkena i rubriken samt att mycket var nytt även i rubriken.
  • StaffenAssar

Är också sugen på att börja lägga ut vinterkläderna, men törs inte riktigt än Förra året la jag ut vinterkläder med avslut i slutet av augusti och fick bra för dem, så jag tror jag ska göra så i år igen.
    Fast själv är jag nästan klar med vinterkläderna till barnen redan, och tänker som så att jag har råd att köpa till nypris om jag har lust det som fattas sedan när jag sålt förra årets  

• anette 81
    aLttjolajban skrev 2010-07-24 19:14:57 följande:
    Nu såg jag det allt. Kollar inte folk sina bilder innan de lägger ut dem?

Strax har jag avslutGladoch i samma veva ska jag lägga ut lite till. Nu ska det tömmas i skåp och källare
    ser inget i spegeln
  • Xgirl83
    anette 81 skrev 2010-07-24 19:47:08 följande:
    ser inget i spegeln
    Kolla hennes andra vagn-auktion.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Aprikos
    Kristyr skrev 2010-07-24 16:30:31 följande:
    eller flicka eller pojke? är väl den viktigaste annars är det svårt att tipsa..
    Ojdå, det glömde jag visst säga. Storlek 86 till pojke. Inte Lindex, H&M och Kappahl och sånt, känns lite osäkert att köpa dom märkena på vinteroverall i andra hand känner jag...
Svar på tråden Traderatråden nr 16