järfällatråden 9
ak73 skrev 2010-05-12 20:31:19 följande:
Oj, råkade skriva i den gamla tråden. Gör ett nytt försök: Hej! Får jag låna er tråd lite och få råd av er Järfälla-mammor?! Min man kommer trol att få jobb i Sthlm och då kommer vi att behöva/vilja ha ett radhus med inte allt för långt pendelavstånd till City. Vi bor 70 mil från Sthlm och känner dåligt till områdena där. Hade först funderat på Sollentuna, men har läst att det är stora bullerprobl där. Då såg vi Järfälla med hyfsade priser och lagom pendelavstånd. Men tipsa mig gärna om olika områden. Vill ha lugnt och barnvänligt och inte alltför långt till kommunikation till City (max runt 3 km). Är det nån som ids ta sig tid och tipsa mig? Snääälla.....
Jag bor i viksjö hummelmora som är jätte barn vänligt, bra skolor och förskolor mkt barnvänligt och stora grönområden och jätte mkt skog. Vi trivs jätte bra. Ungdomsgäng finns här med som på alla ställen, men dom brukar hålla sig nere i viksjö centrum som är en bit bort. Så oss har dom aldrig stört. Kommunikationerna kan vara bättre här uppe från med bussen. men till jakomsberg så tar det ca 10 min om inte mindre och till barkarby tar det ca 20 min.
Skälby bodde jag när jag var ungdom. där e det mäst villor, Ungdomsgäng finns där med! Dom brukar vara uppe på kullen heter det. Men nackdelen med skälby är att du har hässelby runt hörnet och dom ungdoms gängen som finns där e inga roliga alls!!
Men fördelen med skälby är att antingen kan du åka ner till barkarby och ta pendeln, eller så ta bussen mot hässelby och ta tunnelbanan.