Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Vad otäckt det låter med mardrömmarna! Stackars era småttningar som drömmer så otäckt

Idag ska vi och vaccinera Selma. Jag känner mig jätteorolig och kommer säkert att börja gråta. Är jätterädd för sprutor och vill för allt i världen inte överföra detta till Selma. Som tur är är Henrik ledig idag och kan följa med och vara den stadiga lugna föräldern.

Är så glad idag för nu har det börjat krypa ned i vikten. Har äntligen kommit under 80kg och det känns som en liten vinst även om det är 15kg mer än min normalvikt!

• MrsMumrik

Just det! Skulle säga ang. brödet. Jag brukar ta bort brödkryddorna och istället lägga i krossade linfrön i smeten och sen strö hackade hasselnötter och vallmofrö i botten på innan jag häller i smeten, då blir det lite mer "crunch" i brödet. Ska nog göra en sats idag!

• MrsMumrik

Utteröga - coolt! Jag älskar att skriva! Har en hel serie böcker i huvudet som aldrig kommer ut på papper

Vi får väl ta och boka en fikadejt efterarbetstid så några fler kan hänga med! Henrik jobbar helg nu i helgen så jag kan både lördag och söndag om någon vill hitta på något!

• MrsMumrik

Flingan - låter superbra! Ska jag göra en omgång bröd och ta med till soppan? Vad spännande med kläderna. Älskar att vara smakråd!

LillaT - tänkte inte på det... hoppas att ingen av dem får någon reaktion!

Usch, vad hemskt det är med sprutor! Fick amma Selma medan hon tog sprutorna, men hon skrek ändå och grät så tårarna sprutade. Dock var det över fort och hon fick leka med tummen speldosan och då kom det ett litet leende Själv fällde jag också en tår eller två, men det gick ganska bra.

• MrsMumrik

LillaT - ska vi ta en prommis ändå? Kanske finns nån park i närheten av dig dit vi kan gå? Skulle vara kul att träffa Idun

• MrsMumrik

Stora syster - vad var vaccinet för? Är det någon ny flunsa på gång? Man blir ju lite isolerad från sådant när man inte jobbar.

D1980 - nä men fy vad tråkigt! Jag kan tyvärr inte komma med några goda råd. Vi har inte tagit tag i frågan om förskola än. Bör nog göra det...

Elin och Therese - tack för idag! Brevpostarrundan lät mysig!

Svar på tråden järfällatråden 9