Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Gomorron tjejer! Åh, vad härligt det är när det ligger snö ute fast det inte snöar... ljust och fint och mycket lättare att hantera höstmörkret Snart får man korka upp glöggen och börja julpynta. Maken är ledig idag och vi ska iväg och träffa förskolan Lasse Maja. Sen blir det städning och pyssel resten av dagen.

LillaT - hur mår Idun?

Ha det gott! 

• MrsMumrik

Utteröga - det var verkligen jättemysigt på Lasse Maja! Personalen verkade supertrevlig! Hon berättade faktiskt om föräldrarfikan också Vi ska kika på några andra också, men både jag och Henrik tyckte att den verkade bra. Gillar att de sover ute också! Hoppas det går bra på gyn. Gravid kanske?

LillaT - hade vi bokat prommis imorrn? Jag har ingen koll på min kalender just nu.

• MrsMumrik

Flingan - jag och Therse pratade om att ses, men jag vet inte hur det är med Idun. Jag ses gärna imorrn!

Utteröga - spännande om det kanske är en bebbe

Lite personligt, men jag och och maken har börjat försöka oss på det här med samlivet igen och då insåg jag att jag inte tar några preventilmedel. Jag har aldrig förstått hur det går till när man blir gravid direkt igen, men nu inser jag att det är ganska lätt att det kan bli så Vi skulle i o f s inte bli ledsna om det skulle bli en bebbe till snart även om det inte är det som är planen.

• MrsMumrik

Utteröga - jag känner två som har endometrios och jag är inte säker, men jag har för mig att det är väldigt ovanligt att man får det efter man har fött barn och även om det skulle vara det så finns det jättemycket hjälp att få. Håller tummarna på bebbe i stället

Flingan - hahah finska rycket! IKEA funkar för mig! Jag måste ut och röra på kroppen. Har slutat gå ned i vikt nu när jag inte gått på flera dagar!

Vi ska till Vålberga förskola på fredag och kollar in den och så har jag mailat Ormbacka också, men vi har ställt oss i kö idag med Lasse Maja som första alternativ. När får man veta om man fått plats?

Utteröga igen - vet du om det jobbat/jobbar någon som heter Pia på Lasse Maja?

• MrsMumrik

Manchina - oj vad tråkigt! Då får väl vi ta med oss en sockerkaka och komma till dig istället

• MrsMumrik

LillaT - oj, oj... stackars dig och stackars Tor! Krama honom från mig och Selma! Synd att du inte kan vara med på prommisen till IKEA idag, men det blir ju som sagt fler gånger

• MrsMumrik

Utteröga - nej fy vad otäckt! Det är säkert ingen fara om de säger att de tror att den är godartat, men ändå obehagligt. Annars borde de väl göra en biopsi? Fick du något smärtstillande att ta när det gör ont?

Manchina - stackare! Det ser inte kul ut alls! Vi är ju som sagt ute och prommar lite och då så säg till om du vill ha sälsis så kan vi komma förbi. Jag ska till Vålberga förskola imorgon om du behöver mjölk eller något

Flingan - tack för idag!

• MrsMumrik

Flingan - men då kan du ju köpa den till jul för vi bestämde ju att vi vips skulle bli smala till jul

Svar på tråden järfällatråden 9