järfällatråden 9
Mirix: var ni till Skansen i helgen?
Mirix: var ni till Skansen i helgen?
Utteröga: Åh, håller stenhårt tummarna för både jobbet och 5:an! Jag tar gärna emot Novaluzid och Multivitamin. Ska jag hämta dig kl. 9.45 vid Barsbro torg i morgon?
Träff på IKEA tisdag 1 maj kl. 10
Utteröga
tip
Lilla T
Någon mer som vill hänga på? Flingan?
Jag har slappat hela dagen, så nu har jag satt igång med att få lite ordning i köksskåpen samt har satt i gång en maskin tvätt. Känner mig lite rastlöst.
Flingan: ok, kom om du orkar. Du har ju våra nr.
Marina: jag har lagt fram bikarbonat och ett teskedsmått nu. Tack!
Utteröga: grattis till jobbet!! Hurra vad glad jag blir för din skull! Som du har kämpat. Inte behöver du komma ut med tabletterna i morgon. Grattis igen!
tip: kommer du till IKEA? Kan vi ses vid 11-tiden istället och ta en lunch ihop?
tip: skoj! Ska vi ses nere innanför entrén?
tip: tack för idag! Det var kul att ses och verkligen tack för att jag fick gå husesyn också! När jag hämtat Idun blir det lekpark och sedan i kväll hoppas jag att hon vill inviga pärlorna och pärlplattorna jag köpte på IKEA.
Mirix: 15 000 kr för er tre låter ju inte så farligt. Personligen tycker jag att all inclusive är lite trist, men när man har barn är det nog praktiskt och är en i familjen dessutom gravid så kan det vara skönt att jaga runt efter mat. Så jag tycker, kör!
Uteröga: grattis till påskrivet kontrakt! Hoppas du fick okej lön! Löser det sig med dagislämning och hämtning? Det låter ju bra att du har nästa vecka på dig att fixa undan och förbereda lite inför jobbstart. Lite kul att det var samma lägenhet som ni redan tittat på, hi hi!
Då håller jag tummarna för att hyresvärden fräschar upp den! Men är det den lägenheten som ligger i samma upgång som där dina föräldrar bor?
Flingan: jag glömde ju helt bort att fråga dig igår vad chefen ville... Har tänkt på dig och hoppas det var något banalt och att du fick sova trots att hon skulle ringa!
stora syster: grattis till att du fick förlängt på jobbet!
Nu måste jag packa upp alla varor jag handlade på Willys efter att jag lämnat Idun på dagis. Jag var bara tvungen att ta en paus och sitta ner en stund först, för när jag kom hem var jag alldeles yr och illamående. Har ätit mjölk och Frosties här framför datorn (det är mina cravings, ha ha). Fick sammandragningar när jag packade kassarna på Willys...
Flingan: hur var dopet? Hur mår du? Var det inte fostervatten? Kram!
Här har vi planterat syrener idag (morfar), klippt gräsmattan (maken), oljat altanmöblerna (maken), köpt tårta (till morfar som fyller 60 år snart och bor 55 mil bort) och firat (alla), klippt häcken (maken, jag, Idun), lekt i lekparken/cyklat trehjuling/lekt i sandlådan/spelat fotboll med grannbarnbarn etc (Idun), lagat lunch och middag (jag) m.m. Jag har tyvärr ont idag, tog nog ut mig igår (ont i fogarna, jag som gått omkring och sagt att foglossningen försvunnit...)
Skälby är mysigt, lugnt och mycket villor. Vi bor i parhus (bostadsrätt). Jag trivs verkligen här! Vi har 2,5 km till tåget. Det tar 10 min att cykla till Barkarby station eller 25 min att gå. Sedan 16 min till centralen med pendeltåget. Helt okej tycker jag. (fast jag pendlar åt andra hållet, jobbar i Bålsta)
stora syster: oj, vad snabbt det gick att sälja utemöblerna! Har Disan helt lämnat oss här i tråden? Synd i så fall...
Mirix: jag förstår också hur du känner angående stjärnan. Försök tänka som Elin skrev. Hoppas besöken blir bra! Kul att din pappa kommer ju!
De där ungdomsgängen från Hässelby har jag inte stött på här i Skälby, ha ha. Beror kanske på var i respektive område man bor. Alla verkar tycka olika, så ak73 det blir nog toppen oavsett var ni väljer att bo. Vad är ni ute efter, förutom radhus? Nära centrum? Nära tåg? Mindre dyrt? Nära Mälaren? Nära skog? Villaområde?
Idun och morfar är ute och leker. Jag ska koka poatatis och steka köttbullar Det blir rödbetssallad till. Sen efter lunch far vi till Åkermyntan (Hässelby) för att kika på solcellslampor till morfar på Plantagen. Och utteröga, jag försöker ta det lugnt mellan fixandet. Morfar dammsög nedervåninge i förmiddags när Idun och jag satt och la pärlplatta t.e.x. Hur ska ni göra med 5:an förresten?