• Lilla

järfällatråden 9

Tack för ny tråd Flingan!

Håller tummarna för dig angående jobbet Utteröga! Får du i så fall gå ner i lön?

Tandläkarbesöket gick BRA! Supergullig tandläkare som var hur bra som helst med barn! Efteråt hälsade vi på Matglad där vi åt lunch och lekte både inomhus och utomhus i solen. Sedan blev det ytterligare lite lekparkslek här hemma innan vi gick in och åt mannagrynsgröt till mellis.

Disan: klart d ska hänga här. Du ÄR ju en i gänget! Grattis till Maya på 1-årsdagen och till lägenhetsförsäljningen!

• Lilla

tip: jag tror inte heller det är någon fara. Bakterierna ska ju dö i så varm temperatur. Hoppas du mår bättre snart!

Mirix: hoppas ni alla tre mår bättre snart också!!

Vi har lekt doktor, byggt en legosandlåda, läst böcker och nu är korvstroganoffen på gång. Hungrig!

Utteröga: är det ett föräldramöte på förskolan för bara mammor? Varför bara mammor?

• Lilla

Lindasnutt: är det för att hon är för tidigt född du tvekar? 3 veckor räknas väl knappt som för tidigt, eller hur är det, någon som vet? Vi började med smakisar när I var 4 månader, men nu har jag för mig att jag hört nån rekommendation på 6 månader. I valde hur som helst inte "maten" trots tidigt introduktion utan körde på i princip helamning fram till 8 månader.

• Lilla

Maria K: hur går det för er med husförsäljningen?

Här hemma har I kräkts i kväll. Jag är inte säker på att det är magsjuka utan tror mer att det berodde på att hon blev så hysterisk. Hon hade lite feber och fick alvedon i rumpan. Det kändes inte så skönt så hon började gråta och gråta helt hysteriskt. Stackars liten... Sen kräktes hon... Nu sover hon och vi hoppas att hon får må bra, men i morgon blir det VAB såklart.

• Lilla

Utteröga: ge denna bok till pedagogerna på förskolan "Ge ditt barn 100 möjligheter istället för två: om  genusfällor och genuskruz i vardagen av Kristina Henkel och Marie Tomicic. Finns på bl.a. Adlibris.

Vet någon om man kan VAB:a halva dagen var? Alltså att maken jobbar halva dagen och jag andra halvan (när I är sjuk).

• Lilla

Utteröga: jag velar också om jag ska köpa fleecefodrat regnställ till Idun eller om jag ska köpa stora galonisar och regnjacka som år att dra utanpå overallen. Jag kikade på de fodrade regnställen på Klädjätten, men det var antingen jätteblå elelr jätterosa har jag för mig. Kanske fanns det nåt som inte var det, men inte i rätt storlek. Tips någon?

• Lilla

tip: åh, vilken jättesnygg skötväska! Sån vill jag också ha.

annhan: ska hålla tummarna för er!

Vi har haft grannar här på middag i kväll. De har köpt hus och hade visning av sin lägenhet i kväll så de kom hit och vi åt köttfärssås och pasta ihop. Trevligt! De har två barn på snart 4 år respektive 6 veckor.

I morgon blir det dagis och jobb igen!

• Lilla

tip: det är lite bättre. Har mindre ont av foglossningen och tror att det beror på att jag åker bil nu till jobbet istället för att gå till buss och tåg. Dessutom har jag accepterat att jag inte kan göra alla sysslor på jobbe och inte hemma heller. Allt sammantaget gör nog att jag har mindre ont.

Gluffsen: hur är det med dig?

Jessie: har bebis kommit?

• Lilla

annhan: självklart ska du vara med i trådstarten!

Mirix: hur är det med klådan? Det kliar på mig överallt dagligen sen jag blev gravid och denna vinter gör det inte bätre. Jag smörjer och smörjer in mig från topp till tå morgon ochkväl. Det funkar ganska bra i alla fall.

• Lilla
    {#lang_emotions_flower} Idag har vi förlovningsdag! Vi har varit förlovade i 8 år.Tiden går fort! {#lang_emotions_flower}

Vi ska "fira" med att få besök av kompisar från Uppsala. Det ska bli kul! De har en dotter på snart 2 år och de är gudföräldrar till Idun. Jag måste erkänna att vi båda glömt bort att vi har förlovningsdag idag så det blir inget firande, men vi blev glad när vi kom på det i alla fal.
Svar på tråden järfällatråden 9