järfällatråden 9
Flingan: tack! Jag är inte alls orolig så det är lugnt.
Flingan: tack! Jag är inte alls orolig så det är lugnt.
Gluffsen: grattis till Bastian!! Hur mår du? Hur känns det? Hur gick förlossningen? Vad roligt med en till liten valborgsbebis i tråden!
Stora syster: blä för ont i halsen... Krya, krya! Jag måste helt ha missat att det haglade igår förresten. När var det?
Utteröga: tack för att du påminde mig om choklad! Jag har ju en chokladkaka i väskan kom jag på. Den ska jag genast hämta! Vi är värda chokladkakor allihop i denna tråd! Har Uma öroninflammation?
Lycka till i Vällingby och med jobbet på Söder!!
Jag var till Kista i morse. Tog ca en kvart dit, var där en kvart totalt och sen hem igen. Inga affärer var ju öppna, men det kanske var lika bra för annars hade jag säkert gjort av med pengar på nåt onödigt som jag kände att jag bara måste ha.
evani: kramar till dig! Det låter ju inget vidare det där... Har du pratat med dem och sagt hur du känner? Vet inte vad jag ska säga, men tycker du är värd att bli behandlad bättre!
Mirix: varför blev inte din pappa glad? Kan du "strunta" i vad han tycker? (tänker på vad du berättade när vi sågs hos Flingan) Kram!
Matglad: tack för i kväll!
tip: jag får veta om en vecka om det är gbs eller inte. Tack för att du berättade om dropp etc! Drygt att vara utan Internet.
umeafia: minns känslan av att inte "göra" något och samtidigt rann dagarna iväg där i början när man blivit förälder. Bra att ni njuter!
Jag och Idun var till Uppsala och träffade kompisar igår. Vi åt lunch tillsammans och sen var vi yill en 4 H gård. Skoj för både barnen och de vuxna!
Idag har vi varit til Danderyds sjukhus och kikat var förlossningen ligger. Vi åkte alltså dit (tog 25 min utan rusningstrafik) och tittade utanför (ingen av oss har varit där innan). Sen scängde vi förbi makens jobb en snabbis på väg hem. Idun tycker det är så kul att titta på labbet. I övrigt har vi städat för om en stund kommer en kompis till mig från Falun och hennes dotter på 3,5 år hit på middag. De är i Stockholm över helgen och bor på hotell. På dagen idag skulle de till Skansen med andra vänner. Det blir första gången de hälsar på sen vi flyttade hit så det är extra kul att de kommer.
Flingan: stackare... Håll ut! Snart får du belöningen. Men jag vet att det är jobbigt för dig... Styrkekramar!
umeåfia: såklart vi vill höra din förlossningsberättelse!
tip: jo, jag funderar på att följa med till IKEA på tisdag. I är på dagis då. Men i så fall orkar jag knappt gå omkring i affären utan är mest på fika/mat om ni har tänkt äta. Annars får jag så ont. Men det är ghelt klart enklare att gå utan en 3-åring som vill springa åt alla håll på samma gång.
Mirix: vad kul att ni känt sparkar nu båda två! Det där med 2 veckor får du förklara, fattar inte.
Vi hade en rolig kväll trots lite näsblod (kompisens dotter halkade och slog i näsan). Åt spagetti och köttfärssås och sen glass och jordgubbar (de hade köpt med sig jordgubbar från Hötorget) och lekte en massa. Mycket trött I somnade vid 21. Hon hade lite svårt att varva ner.
I morgon är det städdag i bostadsrättsföreningen och sen 2-årskalas på eftermiddagen. Tur jag har semester nu, annars skulle jag inte orka med dessa fullspäckade (men roliga) helger.
Har läst igenom ett par sidor och minns inte vad jag tänkte kommentera. Ska strax sova.
Vi har haft städdag i brf här idag och sen direkt till Uppsala på 2-årskalas. Kom hem vid 20-tiden, trötta men glada.
Utteröga: vad kul med lägenheten! Pratade du med kvinnan idag? När ska ni titta? Jag orkar inte promenera till IKEA, men vi kan ses där eller så kan du få åka bil med mig om du vill?
Åh, nej. Mitt inlägg försvann... Nätet strular en hel del för mig sen en tid tillbaka...
Stora syster: vad jobbigt att du inte mår bra... Krya på dig och hoppas du får vila mellan allt som ska fixas idag. Lycka till för Loke hos läkaren och tandläkaren!
I natt vaknade jag vid kl. 02 med halsbrännan from hell. Inte kul.
Försöker nu ladda in bilder till Extra film, men det är ju såå segt. Särskilt med ett svajigt nät.
Marina: bikarbontaen är nu framplockad och ligger på köksbänken i väntan på nästa attack. Tänkte på den i natt, men var så trött så jag orkade inte gå ner och fixa. Tog en Rennie och lyckades bli okej nog att kunna somna om igen. Men hur är det jag ska göra med bikarbonaten? Hur mycket av den och hur mycket vatten?
evani: vad skoj att det går framåt med byggandet! Hur stort hade ni innan och hur stort blir det nu?
Jag har sovit 1,5 timme. Skönt, men jag känner mig fortfarande lite konstig fast jag arit vaken ett bra tag igen nu.
Idag ska Kajsa hämta Idun på dagis. Så snällt och kul och bra!
Flingan: vad bra att du fick ihop dopkläder till slut! Skönt att ha det avbockat! Är dopet här i Järfälla? Har du köpt stödstrumpor förresten? Jag bor i mina dagtid.
Igår lånade vi en vagga från våra kompisar i Uppsala som vi var på 2-årskalas hos. Just nu står den i vardagsrummet och Idun gungade sina dockor i den både igår kväll och i morse innan dagis.