• Marina

järfällatråden 9

Hej på er alla, här är det full rulle, är skoj men tufft att jobba heltid med tre barn =) svettigt värre...

Angående dagmamma vs förskola så håller jag med Flingan och Mirix, tycker ofta det låter bättre än det är, dom säger att dom gör massa men har sett och hört många ggr att barnen mest bara är, ungefär som hemma..Jag tvivlar på att dom får den pedagogiska stimulans och förberedelse som dom behöver inför skola.. Men det är bara som jag känner..Sen är det det här med att man inte ser och hör (inga vittnen) vad som sker bakom stängda dörrar och det är nått jag tycker är extremt läskigt.. Visst händer det säkert en del även på förskola men det är inte lika lätt att bestraffa barnen när där är massa andra.. Jag är väldigt över nojig och säkert helt i onödan men tycker det är lite läskigt med dagmammor =)  Men det är bra dom finns för dom barn som kanske behöver mindre grupper eller mammor som föredrar det.. Alltid bra med valmöjligheter men det är inget för mig..

Grattis Bolindermamman =)

Imorgon ska vi på 3års och 18 månaders kontroll med barnen ska bli skoj att se hur stora dom blivit =)

Kram på er alla nu kallar duschen sen ringa och jaga lite folk till höstens träffar =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Håller med Flingan vi är överens att alla gillar olika, men jag tror ABSOLUT dom är mkt bättre än förr i tiden.. Tror bara det är för små grupper för att förbereda barnen inför skola mm men dom är säkert bra om man gillar det...

Va skönt att du ska jobba storasyster =)  När det gäller att längta tillbaka till föräldraledigheten så NÄÄÄÄ jag kräker vid bara tanken, trodde aldrig man kunde känna sog sååååå trött och färdig på något Skrattande  visst kan man sakna fikorna men tyvärr är det en sån liten bit av ledigheten.. Jag gillar att vara borta på dagarana och längta ihjäl mig efter barnen då är set sååååå mkt roligare att umgås kvällar och helger...

Flingan Gulsippan är en gård i Hässelby tror det klassas som 4H men där är bara lite hönor  och nått annat minns inte riktigt, sen är där en stor lekplats, cyklar och en kiosk.. Jättemysigt är där, stor gräsmatta där man kan ha picknick mm..

Bolindermamman jag har inboxat dig om MeandI....

• Marina

Här hemma går helgerna oxå åt att fixa massor..Idag har jag påbörjat projekt rensa barnrum från leksaker, ska vara färdig helt med barnens rum innan jul och det fylls på igen =)

Har även rensat barnkläder och tvättat upp nästa storlek åt Isa, sen har det som vanligt gått tvättmaskiner hela dagen lång...

Imorgon har fjällen stängt och pappa är hemma med barnen =)

Nä städa vidare tjohlahopp på er...

• Marina

Flingan håll koll på dom för om dom förökar sig och varar kan det ju vara svinkoppor =( fast feber och koppor låter som vattkoppor...

• Marina

Flingan jag har gett bort alla mina babykläder men hitta en klänning där det inte dtår nån storlek i =( antingen är den 68 eller 74 den är lite turkos i färgen (jättesöt) annars en svart jättefin men tyvärr i 74..Du får gärna titta och prova om det är nått du vill låna...

• Marina

Flingan jag jobbar 8-17 varje dag så bestäm själv, bara jag vet om jag ska ta med den till jobb...

• Marina

Flingan du kan komma när du vill så kommer jag ner =) antingen fm eller em bestäm själv bara jag vet...

• Marina

Flingan jag tar med mig klänningarna imorgon så hör av dig om du kommer dit...

• Marina

Okej flingan men då vet jag =)

• Marina

Carro om han redan är blöjfri så lär han nog inte behöva blöja när ni åker, men träna dock på toaletten nu hemma.. Låt han stå och kissa om han tycker det är läskigt att sitta..Liam börja träna på stå ute och nu springer han själv och kissar stående på toalettan..  Om ni börjar med att låta han stå så kanske han mer gå med på att sitta sen, med Liam satte vi ut pottan i garaget så han hade inget annat val...

Svar på tråden järfällatråden 9