järfällatråden 9
Hej på er alla, här är det full rulle, är skoj men tufft att jobba heltid med tre barn =) svettigt värre...
Angående dagmamma vs förskola så håller jag med Flingan och Mirix, tycker ofta det låter bättre än det är, dom säger att dom gör massa men har sett och hört många ggr att barnen mest bara är, ungefär som hemma..Jag tvivlar på att dom får den pedagogiska stimulans och förberedelse som dom behöver inför skola.. Men det är bara som jag känner..Sen är det det här med att man inte ser och hör (inga vittnen) vad som sker bakom stängda dörrar och det är nått jag tycker är extremt läskigt.. Visst händer det säkert en del även på förskola men det är inte lika lätt att bestraffa barnen när där är massa andra.. Jag är väldigt över nojig och säkert helt i onödan men tycker det är lite läskigt med dagmammor =) Men det är bra dom finns för dom barn som kanske behöver mindre grupper eller mammor som föredrar det.. Alltid bra med valmöjligheter men det är inget för mig..
Grattis Bolindermamman =)
Imorgon ska vi på 3års och 18 månaders kontroll med barnen ska bli skoj att se hur stora dom blivit =)
Kram på er alla nu kallar duschen sen ringa och jaga lite folk till höstens träffar =)
visst kan man sakna fikorna men tyvärr är det en sån liten bit av ledigheten.. Jag gillar att vara borta på dagarana och längta ihjäl mig efter barnen då är set sååååå mkt roligare att umgås kvällar och helger...