• Marina

järfällatråden 9

Mirix håller sååå väl med dig fast det har du väl märkt i diskussionerna =) EN SOCCE rakt igenom är jag och dom flesta andra skåningar Skrattande... Men men det är väl bara att hoppas på nästa val, att vi då lyckas få en mänskligare regering, en som inte bara tänker mer pengar...

Tror också många förväxlar dom låga räntorna och massa extra pengar  med moderaterna, alla tjatar hur bra dom fått det tack vare dom men jag tror mkt beror på räntorna och dom är inte pga alliansen....

Nä jag skiter i valet nu och gillar läget =) vad ska man annars göra.. Och vad häller SD så är jag inte förvånad, dom fick varningsklockor redan för 4 år sen men har ändå fortfarande en usel invandrarpolitik så folk tröttnar..

Har man bott i Malmö så förstår man dom, skulle dock ALDRIG rösta på dom men jag förstår att folk tröttnar. Inte kul där jag vet...Men det är fel att sätt att gå och folk är för opålästa =)

Hoppas du hade en fin födelsedag för övrigt Mirix =)
    Själv springer livet från mig, hinner inte nått och bara jobbar jobbar...Men det är väl så det ska va, jobb familj och inte mkt mer..

Ha det bäst allihopa =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Hej på er alla massa har ni skrivit som vanligt =)

Utteröga och Flingan ingen fara med mig =) trivs att vara sysselsatt, älskar att jobba och SAKNA dom små hjärtanen på dagarna och mysa massor på kvällar och helger =)...

Ingen fara på tisdag jag kommer och det ska bli sååå trevligt, starkt jobbat med gästerna, riktigt flitigt =)

Angående eksem så är det ju jättevanligt på barn under 5 år och jag har PRÖVAT alla dyra krämer men både jag och min syster som gjort likadant kan konstatera att den bästa billigaste och inte svider på barnet är IDOMIN salva...Smörj ordentligt när barnnet varit i kontakt med vatten....

Imorgon måste jag nog Vabba =( inte kul första gången denna månad =) Isa hade feber ikväll så det får bli en mysdag hemma, bara vi två...

Ha det super!!!!

• Marina

Hej hej idag mår Isa mkt bättre nästan feberfri men väldans trött då vi va vakna från och till hela natten =( skönt nu med en paus då hon sover...

Lilla T hoppas du mår bättre snart

Utteröga det låter toppen, ska bli riktigt skoj, och barnen löser sig oftast brukar man hjälpas åt med =)

• Marina

Hej på er alla... Massa att läsa se om jag kommer ihåg nått =)

Lilla T Dumbo kan man ha så fort han är stark nog att hålla upp nacken själv, kan va 3 eller 4 månader..Isa va 2,5-3 mån men hon var ju grymt stark eftersom hon jämt sovit på magen...

Mirix hoppas hoppas bebis kommer nu, molvärk är ett bra tecken, en sak som satte igång rejäla värkar på mig va (lite äckligt lite ont men absolut funkar det)  massera bröstvårtorna (en liten stund med 5 min mellanrum oc max 15-20 min sen uppehåll några timmar.. Då utsöndras ralaxin tror jag det heter och det funkar som igångsättning....Grymt effektivt på mig iallafall...

Annelie fy så hemskt =(

Jag har tråkiga nyheter, mitt vik blev inte förlängt =( så jag slutar i årsskiftet men förhoppningsvis hittar jag snart ett nytt och denna gång en fast tjänst...

Utteröga tack själv för senast, inga böter =)

• Marina

GRATTIS MIRIX OCH FANNY VA SKOJ Skrattande

Lilla T dom kan sitta i den tills dom inte är intresserade längre eller sitter stadigt själv utan den, eller klättrar ur den. Ca 6 mån..
    Tyvärr är vår redan såld =( men kolla in blocket, dom är super använde min mkt på diskbänken när man gör mat eller köksbordet när vi åt mm

Karro tack ja jag hoppas det =)

Flingan nä inte mkt, jag orkar inte autismen och definitivt inte vuxna och obekväm arbetstid nu när jag själv har sååå många barn och massa som händer hela tiden, tycker det är rena semestern att sitta på kontor..

• Marina

Jag har en stor påse kläder  till flicka storlek 74/80 så om nån är intresserad hör av er, har tidigare sålt till en trilling mamma men nu har hon ganska mkt kläder...

• Marina

Det är bara att komma om ni vill jag är hemma idag efter 16 och alla kvällar...

Karro ett hett tips är att äta bifidus tabletterna 1-2 veckor innan ni åker, finns att köpa på apoteket och finns droppar till barnen fast våra fick tabletter, vi dela en till Isa och Liam..Sen är det dom egyptiska pengarna som man blir sjuk av, varnar jättemkt för det, så ha alltid sprit och sprita när ni handskats med pengar...

• Marina

Karro iallafall på vårt hotell ingick INTE vatten så det gick pengar till att köpa vatten att ha på hotellet, Både som dricka och borsta tänderna i, kranvattnet SKA ni INTE använda...När är det ni åker???

• Marina
    Lilla skrev 2010-10-10 09:11:56 följande:
    flingan: stackars er... Det är så jobbigt när nätterna är såna. här tappade jag räkningen i natt på hur många ggr Tor ville äta, men jag är så tacksam att han inte hade nån vakenperiod. han somnade i vaggan efter varje amning. skönt!

hur blandar/blandade ni till ersättning och gröt? kokar ni vatten eller värmen kallt vatten direkt från kranen i mikron?
    Använd vatten i kranen och är det första gången med ersättning så blanda med bröstmjölk i flaskan så han inte blir förstoppad och får ont i magen,,

Mot magen är också Nan bäst, mkt godare också =)  Jag har haft två barn som blir jätteförstoppade och det är inte skoj..André va det fruktansvärt med..
  • Marina

Hej hej har försökt läsa i kapp men ar tok för trött för det =) hinner inte va inne så mkt numer, Blir mest facebook för mig..

Flingan skönt ni fått en diagnos men förstår det känns tungt men jag har träffat Gustav och han är en smart liten kille som det kommer gå jättebra för, och med en tidig diagnos och er samarbetsvilliga föräldrar har han dom absolut bästa förutsättningarna... SNÄLLA tveka inte en sekund om du känner, när som att du vill träffas och prata mm.. Jag kan aldrig förstå en förälder men som du vet har jag jobbat många år med underbara autistiska barn och haft mkt kontakt med resursteamen samt ett nära samarbete med föräldrarna... Du får mer än gärna spy galla, bolla tankar och idéer med mig och om du nångång undrar något eller vill ha tips råd hjälp mm så bara hör av dig Solig  massa styrkekramar till er =)

Själv är jag fullt sysselsatt med att springa på intervjuer =) har sökt 2 jobb men varit på tre intervjuer och nästa på torsdag =) kommer nog gå bra det här, marknaden skriker efter löneadministratörer som kan lönesystemet Agda =) så jag har valt rätt branch...

• Marina

Mirix diagnos för autism ska helst sättas mellan 2.5-3.5 år för bästa förutsättningarna, Asperger är mkt svårare att diagnostisera då dom oftast är högfungerande vilket dom med autism sällan är..

• Marina

Hej hej på er alla, har läst igenom en del men det va lite mycket =) 

Machina - Känner igen känslan av att ha ångest jämt, min store son fick all vår tid och uppmärksamhet i 6 år sen kom lillebror och direkt efter råka det komma en lillasyster så tiden för honom är inte lika lätt att hitta =(  Du kommer snart komma in i det och då känns det lättare, tyckte inte det tog så fasansfullt lång tid med andra, ni är ju två föräldrar så pappa får umgås med bebis så du och Mila kan hitta på saker...

Evani grattis till bröllop =) Vet hur jobbigt det är när dom små sover dåligt och ännu värre nu när man jobbar heltid, Isa och Liam vaknar var o varannan natt som dom gjort sen födseln =( vissa nätter är toppen men tyvärr är det mest skit =(

Flingan - Lycka till med jobbet

Nu minns jag inte mkt mer...

Själv jobbar jag för fullt och är i GRAND FINALE på ett jobb =) Dom ringde i fredags sa att jag är deras förstahandsval men dom vill prata med min chef också (hon har varit bortrest) och på tisdag ska vi träffas för en sista miniintervju och förhoppningsvis skriva papper =)

Jag har en påse kläder flick i 74/80 som måste väck, maila mig om nån är intresserad även en babysitter =)

Ha det super alla och hoppas ni som mår dåligt just nu snart mår bättre Skrattande

• Marina

Hej på er alla, vad ni skriver =)  Hoppas ni alla mår bra trots hostande barn och ben i skivor =( och att ni njuter av er föräldraledighet.. Själv är det full rulle och jag hinner knappt med mitt liv =(

Jag fick nya jobbet =) och det känns såååå skönt och ska bli riktigt skoj men blir lite tidigare mornar för stackars barnen men förhoppningsvis kommer Jonny hem i tid och hämtar lite tidigare =)

Jobbet är som löneadministratör för Falck Ambulans och jag fick tom bättre lön än jag begärde. Har ju inte sååå mkt erfarenhet av detta jobb, bara det jag varit på Bauhaus men dom gilla mig som person och trodde jag skulle passa in bra på Falck mkt pga av min bakgrund med att jobba med människor och just autismen där det är strukturerat och bra rutiner =)

Börjar den 3 januari =)

Flingan har du hört något om jobbet du skulle söka???

• Marina

Lycka till hoppas det går bra =)

• Marina

Tack =)

• Marina

Karro är det dom små ilröda betten, för såna va Isa också täkt av =(  ser inte ut som vanliga myggbett.. Ja det är inte mkt till semester att åka med tre barn =( I vårt fall va det dom två minsta som är jobbigt, André sköter sig så bra själv.. Men det är alltid skoj att komma bort och leka av sig i vatten o sol Solig en vecka är lagom sen är det skönt att komma hem till rutinerna igen.

• Marina

Lilla T det ligger på Lidingö så det är ca 45-55min pendling men det var oväntat smidigt att ta sig dit, det klaffar super så det blir inte nått problem =)

• Marina

Hej på er alla gamla o nya =) Äntligen hitta jag hit (Tack Karin) hur jag än sökte fick jag inte upp denna tråd =(

Svar på tråden järfällatråden 9