järfällatråden 9
Vad härligt Elin! Grattis!!
Vad härligt Elin! Grattis!!
Fanny läger till:
Det går ju jätte bra att ha barnen hod dagmamma de första fyra åren och så sista på förskola med de barnen som de ska gå i samma klass som.
Fördelar:
*det blir väldigt familjärt hos dagmamma.
*I dag jobbar dagmammorna i team och träfar andra dagmammor med barnen på dagarna
*De lyder oxå under läroplanen för förskolan
Jag sov nyligen utan BÅDE fru och barn. Det var konstigt och jgsov uruselt!
Annika: PÅ Miras dagis har de samma rutin med olika vuxna istället för en.De köpte vi rakt av och tyckte va bra. Hon tydde sig ju ändå till de med brunt hår (Männikan är rasist!) men det var det ju fler som hadde!
Dessvärre var det jag som fick flytta på mig för att sova ensam, jag var ju i Dalarna och värdrade en sommarstuga. Jag hade önskat att Fanny kunde ta med sig MIra nångång och åka på en semester. Jag reste ju ofta till Lund när jagvar mammaledig. Vist är det lite trist för Fanny oxå men ag tror det var lite skönt med :-P
Grattis Bolindermamma!! Vad roligt med graviditet, planerad förstår jag?? ;-P (Nej det där skämtet passar knske inte här ändå.. äch, ni behövr bli lite queerinsatta)
Håller ju med om att man inte har samma insyn hos dagmamma, men den pedagogiska bitn måste man ju kräva att dagmamman redovisar. Det gör/ska de göra på förkolor ju!
Jg följer gärna med till Gulsippan. Vilka tider passar dig?
Annika! 
Karro: ska ni nte skaffa en sån där snygg självgående gräsklippare?? Våra granna har en och de åker till jobbet och den kör omkring där själv. Det verkr som den e tidsstyrd oxå, för den vari gång när vi gick (YES Mira går själv, tar typ 20min!) ochstod vid husväggen när jag gick hem. Om du vill kan jag fråga vad det e för nån, deras son går på Miras dagis. Deras gräsmatta e alltid välklippt iaf. Inga snygga regelbundna rändr dock, den snurrar ju omkring le planlöst verkar det som ^^
Elin, tror dessvärre inte vi har nån klänning i 68.. Den hade innte varit rosa iaf.
Hoppa ni får en bra dag, vi ska till BM i eftermiddag och jag förske städa. Vi har ett major problem! När Mira sov i vårt rum så stod alla bokhyllor i hennes rum. Då var de inget problem med att få rum med en spjällsäng.. Nu står det hylo längs hela väggen och det e helt ärligt för trångt. Vad göra???
O idag kommer kanske vår nya vagn! Några rekoendationer? Det e en Phil&Ted sport. Ska vi börja använda den redn eller först om 1 eller 2 månader? (YES, så länge e det nu kvar till lill-chippen kommer, FATTTTTTAAA?)
tack T för tipset. Det e sånt där vi behöver höra. Allt för at undvika att det blir jobbigare än behövligt.
Vad ka han göra i USA o hr länge?