• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Flingan: den sången är vacker! Vi satsar på Guldippan på måndag. Vilken tid passar dig?

Alux: jag gick på Mama Mia i Kista (andra barnet) och i Uppsala (första barnet). Hur mår du då? Hoppas du slipper alltför mycket illamående!

Vi har varit på IKEA idag och trängts med ALLA andra... Köpte bara saker till dopet - servetter, färgglada ljus, ljusstakar. Sen en fin klänning till Idun att ha på dopet (Lindex). Vad jag själv ska ha vet jag inte än... Kommer ju inte i mina gamla klänningar än, men det löser sig på nåt sätt.

• Alux

Haha Det är okej Marina. Ibland snurrar huvudet mer än det ska Tungan ute
    Jag hoppas iaf att det går bra på torsdag :)

• flingansnö

LillaT: Jag var också på Ikea idag, men åt frukost, tittade lite och åkte sen! Jag vet inte heller vad jag ska ha på dopet. Har en klänning som jag hade hoppats på att kunna ha, men jag lär inte kunna tappa 6 kg till dopet.... Ska kanske låna en klänning av min syster, men även den är lite för liten... det känns hopplöst....

Jag lämnar G klockan 9 så direkt efter det passar mig bäst. Jag vet inte vart Gulsippan ligger eller hur man tar sig dit....

Alux: Du får berätta när du varit där och skrivit in dig! Hoppas att du blir nöjd! Det är ju viktigt att man känner förtoende för sin barnmorska, man har ju en hel del frågor. 

• Stora syster

Hua, jag kommer ihåg när vi döpte Alex, jag hade ff säkert 8 kg kvar, och ser ut som en stoppad korv, iklädd en lång vit kjol... Jättetuttar som läckte hade jag också, jag var såååå het!! ;) Hahaha!!

Tack, Marina, nä, det är på timme, men med mkt bättre lön, och jag har en stark känsla av att arbetsuppgifterna är lite skönare också, inga direkt lyfta tanterna ur sängen och så... Skönt för min rygg mao.  Jag ska säga upp mig och bara jobba på timme, det tjänar jag flera tusen i månaden på, samt att jag själv kan styra mina tider, e så less nu, kan ju inte ens plocka ut min semester för att det inte går att sätta in extrafolk på mitt nuvarande jobb på sjukhuset.

Idag kommer Anna, Chris och kidsen hit och så tänkte vi käka lunch. Vi träffas ju så himla sällan nu förtiden... Ska bli så skoj!

Ska försöka mig ut i trädgården och röja undan lite gamla lessna sommarblommor nu, och sen ta en prommis, ser ut att bli superfint väder!! Får passa på, har 7 st arbetspass framför mig i veckan!! ;)

Vi var också på ikea, men vände när vi såg kön till restaurangen... Tod McDonalds ist, mkt folk där med, men det var överkomligt...

• flingansnö

Syster: Grattis till jobbet! Det ju konstigt att du kan få högre lön av att jobba på timme! Vilkn konstiv värld vi lever i. Skönt för dig iaf. Det kommer att gå bra att säga uppsig! De kommer ju att fatta varför du gör det. Hälsa Anna Chis och barnen så mycket!

Här hemma fick vi sovmoron idag! Gustav sover hos farmor och farfar så vi njter av lgnet! Ska städa lite idag och så ska vi försöka oss påen promme i det vackra vädret! Höste r rätt mysig när den är såhär!

• Stora syster

Tja Flingan, visst e det knasigt, men först gick jag upp 2000 i månaden, sen får jag ju 12% i semesterersättning på det, så det blir ju nice! ;)

Ja, ut o njut av vädret!! Hösten e ju bäst! Jag väntar nog med min prommis till Nilo ska sova, känns som att det blir lugnast så, annars ska han väl gå, då kommer man aldrig fram...

• flingansnö

syster: Detär sköönt att gå medans de sover! Tror vi tar pendeln till kungsänen närvi ska hämta G ochj går ut till Tibbble, det blir en skön promme!

Ni kan väl behöva lite mer pengar nu efter köksrenoveringen? Jagvill också renovera köket....

• Marina

Storasyster får du tillräckligt med timmar då så du kan få ihop en månadslön? Blir du inringd varje gång eller får du något schema? Tycker det är läskigt att jobba på timme, och inte veta att man har tillråckligt med pengar varje månad, men sålänge du känner att du klarar dig på detta så är det ju jätteskönt att du känner som du gör..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Marina, jag tänkte se om jag kan få va kvar på nuvarande jobbet, mne bara på timme... Och så börjar jag mitt nya jobb på tisdag. Sen har jag ju sökt ett tredje också, men de verkar ngt sega på att höra av sig,, men det verkade trots allt som att jag fick det när jag var där, de skulle bara ringa på referenser...

Och ja, jag har alltid längtat efter ett fats jobb, när jag fick det nu för första ggn så inser jag vilken frihet det är att kunna säga nej om man har bokat in nåt annat. Eller att kunna jobba jättemkt ngr veckor om man vill. Räcker inte timmarna får jag väl söka fler timvik...;)

Svar på tråden järfällatråden 9