• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

utteröga: ha ha, vilar är det sista man gör med två små barn...

Jag har precis vsrit och klippt mig. Med Tor i famnen gick det fint! Planen var att han skulle sova i babyskyddet, men tji fick jag. Efter lite amning (i frisersalongen) somnade han gott i min famn och där fick han sitta kvar i den knappa timme det tog att klippa mig.

• MrsMumrik

Rut - välkommen! Jag bor också i Skälby och har en liten tjej som fyller 6 veckor idag

LillaT - åh vad avundsjuk jag blir! Jag har tänkt gå och klippa i mig i 10 månader nu och tar mig inte iväg. Skönt att höra att det går att ta med sig en liten till frissan

• Matglad

Hej Rut!
    Kul att du är här!
    /Närmaste grannen

• Lilla

Mumriksfru: om du tvekar så kan jag rekommendera att gå dit jag gick (Hårlinjen, Barsbro torg, Bitte).

• Marina

Välkommen RutanE kul med fler skåningar =) jag flytta hit från Malmö för 3 år sen...Också trebarnsmamma fast dom är 9,3,18mån...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • MiaEd

Jag måste bara fråga hur ni hade gjort.. 

För ett par månader sen beställde jag en del grejer för H&M, bland annat en rosa mössa till Aurora.. Men allt utom den har kommit och fakturan är sedan länge betald.. Idag ringde jag H&M och frågade efter mössan, då får jag veta att den har blivit försenad till början av oktober.. Den är i storlek 62-68 (3-6 månader) och Aurora blir ju 6 månader i början av oktober.. 

Jag har pratat med H&M en gång nu på kvällen och bad om en större storlek men dom fanns inte, var helt slut. Denna mössa gick tydligen som smör smälter i solsken.. Jag tycker verkligen att den är jättefin men känns helt enkelt overkill att vänta till oktober på en höstmössa jag inte ens vet om den passar.. Men jag vill ju ha den!

Hur hade ni gjort? Väntat på den och testat eller avbeställt och försökt att hitta en annan mössa? 

• Mirix

HEJ HEJ

Skrev ett inlägg i går, när datorn dog... blä

Iaf.. välkommen alla nya, Bor i Skälby, har en unge som blir 2 i november och en bebis med BF 1 okt i min frus mage Livet e härligt!   (vilken lögn, hela jag e ett ångestmoln... jaja)

Elin, varför ska ni göra om köket? Fanny pratade häromdagen om att hon gillade er färgkombination!

Karro: shit vilken ökning, livet e helt ironisk ju..

Vad mer.. Marina, jag tror vi ska fira mig på lördagen. Fast vad vet jag, så kanske kanske kan vi komma o leka.

Varför kan man inte få bestämma dag för bebis att komma ut? I dag e en bra dag.. Jag behöver något annat att tänka på.

KRAM//Mirjam

• flingansnö

Mirjam: Inte bra det därångestmolnet!!!  blåser hårt och hoppas att det försvinner! Vad är det som händer? Ang att göra om i vårt kök så tycker jag att det är bra som det är, men Magnus vill göra om det. jag skulle tycka det var jättekul att få göra om det, älskar ju att renovera och tänka och fixa och grejja!

LillaT: Kul med frisörbesök! Jag skulle behöva ett jag med innan dopet,så att iallafall håret kan vara lite snyggt...

Mia: Min G går på fjällen, vi bode i viksjö när vi valde fsk till honom och det funkar så bra så vi tycker det är värt attåka dit och lämna varje dag! Vart går Oliver?

Ang mössan så är det ju svårt.... jag hade nog avbeställt den och köpt ngt annat.... Trist liksom med en mössa som inte passar, och du blir ju iaf tvungen att köpa en annan mössa åt henne.

Jag har varit på BVC idag med Agnes, och hon hade gått ner 45 gram!! Så nu blir det mer ersättning...

• MiaEd

snowflake:  Oliver går nere på Säby Waldorf..

Jag chansar.. Ska med en tjejkompis och hennes dotter på mössjakt imorgon när Oliver är på fsk.. Och om den från H&M inte passar när den kommer kan jag ju skicka tillbaka den eller sälja på tradera med alla lappar.. Den är ju redan betalt sen flera månader tillbaka..

Hur gammal är Agnes?

• flingansnö

Mia: ja! nu minns jag! Vi pratade om det på öf!! Visste väl att vi hade sets en snabbis!

Agnes är född 24 maj så hon är 3 och en halv månad. Jag var på extrakoll för vikten idag eftersom hennes storebror dippade rejält i vikt  mellan just tre och fyra månader och vi vill hålla koll så att detinte blir så för A. Hon har fått ersättning på kvällen sedan hon var fyra veckor och nu blir det ersttning på kvällen och mitt på dagen. Har dessutom köpt babysemp2 så jag hoppass att det ska räcka.

Svar på tråden järfällatråden 9