• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MiaEd

Grattis Utteröga!

Jag och sambon diskuterade förlovning i våras... Dock så sköt vi upp det då min mormor gick bort precis när vi tänkt förlova oss och det kändes inte riktigt rätt för mig som var så himla ledsen att förlova mig då.. Men hur känns det med en ring på fingret, är det mycket annorlunda än innan?

Vad jobbar du med? Själv är jag barnskötare och jobbar för kommunens vikariepool.. Har dock planer på att söka förskolelärarutbildning till vårterminen :) 

• BackinBlack

Tack MiaEd! Vi har varit tillsammans sedan januari 2003, jag friade februari 2008 (skottår) men det är först nu vi har ringar på fingrarna. Och det känns annorlunda, är inte van att ha ringar längre mot när jag var yngre och alltid hade smycken. Och så är jag fånigt glad.

Vad kul med förskolelärarutbildning. Har några vänner som har gått det nyligen. Jag jobbar just nu som ekonomiassistent. Jag är anställd som konsult via ett mindre bemanningsföretag och sitter på ett teaterbolag på Söder. I grunden är det ett föräldravik, men vi är nu två konsulter och ska lära oss varandras uppgifter och det kan tänkas att en av oss får bli övertagen. Vi får se. Jag drömmer ju om fler barn också. hihi.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MiaEd

Inget att tacka för Utteröga... Häftigt.. Min sambo tog upp förlovningspratet när våran dotter var ca 3 dagar, så jag trodde det bara var lyckan över lilltjejen, men han står fast vid det änb.. Så när jag känner mig redo ska vi börja kika på ringar... 

Bara att hoppas på att du får det då :)

JA det tycker jag med, det är ju det jag vill göra.. Dock så vill jag inte ha fler barn på mååånga år Kanske kan tänka mig en sladdis om ca 10-12 år.. Men när man har en i värsta treårstrotsen och en med tänder på g, då är man inte så sugen på fler  

• flingansnö

MiaEd: Var inte du på öf i aspnäs för ngn vecka sedan? Eller blandar jag ihop dig med ngn annan kanske?

Utteröga: Grattis till förlovningen!! Äntligen! Är ni nöjda med ringarna nu då?

• BackinBlack

flingan: Ja, nu är vi nöjda. De sitter där de ska. Det är av titan och lär tåla en del. Vi fick ett väldigt bra bemötande igår när vi hämtade dem, inget tjafs och hon som tog emot oss (ny för oss) verkade väldigt mån om att vi skulle vara nöjda. Inget tjafs om att vi skulle betala deras fadäs, ringarna vi fick först var reklamerade och dessa är helt nya.

MiaEd: Jag förstår att du inte är supersugen nu. Min kille säger detsamma, när barnkören vid middagsbordet är som värst. En snart tvååring som precis börjat klättra och gå överallt och en 4½-åring som har en himla attityd och mitt humör - ja, då känns det som om man har fullt upp. För en stund i alla fall.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Hm, inlägget jag gjorde i morse vid kl. 5 kom visst inte med. Kanske var det lika bra för det var bara klag över bristen på sömn...

Flingan: tack för idag! Skoj att ses!! Vi stannade ca en kvart till, sen åkte vi hem och åt lunch (pannkakor). Tor sov vidare i bilen (med dörren öppen). Han sov i 3,5 timme!!

MiaEd: varmt välkommen!

• flingansnö

LillaT: Vad gottmed pannkakor! Jag åkte till Lidl och köpte falukorv! Så här blev det korv och makaroner! Vad skönt för T att sova, och vad skönt att  kunna lämna honom i bilen så! Vi har ju liiiiiiite för långt till parkeringen för att kunna göra så Agnes sover dock i sitt skydd på golvet här hemma nu!

• MiaEd

snowflake: jag har varit där vid ett tillfälle tidigare, en torsdag var det minns jag.. Dock stannade jag inte så länge, men jag var där iaf :) Har vi setts där?

utteröga: haha :) konstigt nog så saknar jag mina vildingar på förskolan.. när man jobbar som vikarie kommer man ofta till samma ställe flera gånger och fäster sig.. Dock skulle jag aldrig orka en sån flock hemma när man har ett helt hav av barn dagtid..

Lilla T: tack så mycket 

• flingansnö

MiaEd: Ja, jag tror det. Jag har också bara varit där en gång en tordag, och jag kan mista mig, men jag reagerade dina barns namn..... Känner igen dem...

• MiaEd

snowflake: då träffades vi säkert där.. :)

Svar på tråden järfällatråden 9