• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Godmorgon! Eller iaf morgon.... sitter här med mitt kaffe och föröker vakna..... det går sådär.... vaknae imorse av att G drog av mig täcket och skrek STIGA UPP NU!!! Vad ska man göra liksom.....

Hoppas att resten av dagen blir bättre! Igår var det en kaotisk dag, som iaf slutade mysigt. Gustav var hemma från fsk igår också, de har haft problem med vikareir så han har fått vara ledig i två dagar, men varit med farmor och farfar på em. Iaf, kl ett kom farmor och farfaroch hämtae honom. Då skulle g åka och köpa tyg till underklänningen till agnes dopklänning. Åkte först till sumpan, men hade inga pengar till parkering, åkte tillbaka till viksjö, men hon hade inet, åkte till HC huset men de hade inte, åkte tillbkaka till sumpan, men de hae inte heller!! Alla sa att jag var tvungen attt åka in till stan Tog sedan en chans, innan jag skulle ge mig in med bilen i stan, och åkte till sömmerskan i huvudsta, som sydde min brudklänning, och fråga om hon hade ngra tips, även hon sa stan... MEN så kom hon på att det fanns en fin tygbutik vid Rinkeby Torg, så jag åkte dit, och JA där fanns tyg!!! Hurra!!!

På kvällen gick jag en promme men orkade inte gå hem.... ringde mange som kom och hämtade mig, så hyre vi film och myste framför tvn

Idag blir detBok och Bebis på Viksjö bibliotek! Det ska bli spännande!

• Mirix

HJÄLP HJÄLP!!

Vi behöver akut hjälp här. Vi MÅSTE sluta med välling idag! Det hela har eskalerat, Mira ligger bara o snuttar på vällingen och det funkar ju inte. Jag försökte hoppa över vällingen i går morse och då skrek hon tills hon fick en liten flaska att dricka i vagnen. Den drack hon inte äns upp!! På kvällarna kan hon ligga 2h utan att komma igenom, trots att vi tjatar och så.. I morse drack hon 30ml på 40minuter... tjena..
    Så nu har vi kommit fram till att det e helt ohållbart och bättre att hon slutar nu än när bebisen kommer ut o kanske ska dricka ur flaska. Frågan är inte hur vi gör på morgonen. Då får hon väll ta en banan eller riskaka (synd på tandborstningen...) i vagnen o så äter hon frukost på dagis, eller så har vi tid så hon kan äta smörgås eller liknande med oss.
    Men hur gör vi på kvällen? Vi myser ju framför TVn en stund med välling och så fyller hon upp för att klara 12h natt.. Nån som har förslag?

//pluggande Mirjam

• flingansnö

Mirjam: Prova att ge henne en portion gröt på kvällen så att hon är mätt ordentligt. Eller ge Välling på kvällen fast i pipmugg istället för flaska. TA helt enkelt bort alla flaskor så att de faktiskt inte finns. Har hon napp? Annars kanske ni kan ge henne en napp och se om det hjälper?

• Stora syster

Mirja, testa att bbara ge henne vanlig frulle hemma. När äter ni middag? Hon sover väl rätt tidigt ff? Om hon äter middag så är det väl bara att va elak mor och helt enkelt bara strunta i nåt efter maten, eller ge en extra frukt om hon behöver efter maten. Då kommer hon kanke va hungrig på morronen också, så slipper hon äta i vagnen lixom...

• Lilla

Vad kul det var med Bok & bebis på Viksjö bibliotek idag! Kajsa, du är bäst! Synd att vi inte hann prata så mycket Elin, men vad sägs om en träff på måndag?

Hitta på nåt på måndag 6 september
    Lilla T + bebis 3 mån + dotter 3,5 år

• Matglad

Lilla T: Tack! Roligt att ni kom och kul att det blev lyckat!

Mirix: Några skedar smör till eller efter middagen står hon sig  på hela natten. Men om hon äter ordentlig middag behövs ingenting. Moa äter inget efter middag och sover hela natten. Vatten eller mjölk i pipmugg/flaska på morgonen kanske om hon bara vill snutta?

• 1975

Mirjam. Vi åt middag tillsamans vid kl sex sen var det badning och tvättning av tänder och hopp i säng kl 19. Då hade emma ätit en middag kl sex och sen gav jag henne en flaska välling. Hon åt inte vällingen!!! Jag insåg att det vart kaka på kaka det var ju klart att emma inte var hungrig. Så jag slutade med välling helt. Hon hade inga problem med det för hon var nöjd. Men jag ställde in vatten i en pip mugg till henne. Och på morgonen så åt vi frukost tillsammans. Nu e ju Fanny hemma så hon kan ju äta frukost i lung och ro med henne. :)om inte du hinner!
     Gå på din/er Egna känsla detta är inte raket forskning utan man får göra fel och pröva sig fram vad som funkar för er.

Lycka till!!!

• Stora syster

Mirjam, nyfiken, när lämnar ni på morgonen? Ni kommer väl snart va hemma rätt många mornar ändå? Kan säga av erfarenhet att man inte behöver ha dåligt samvete för att man "tar" nåt från dem, det e ju du som bestämmer!! De har ju ändå glömt den där dåliga vanan snabbare än kvickt, så det blir nog inga bekymmer. Gör bara ändringen och låssas som ingenting, ni kommer nog inte märka nån skillnad alls. Good luck!!

• Marina

Mirjam så stora barn klarar sig på middag vid 18 och äter hon dåligt ge lite youghurt innan nattning...

Hinner inte kommentera mer nu sorry

Jo en sak GRATTIS 1975 såååå skoj för er

Mamma till André, Liam och Isadora
Svar på tråden järfällatråden 9