• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

Tack bästa vänner! Lite uppdatering då:
    Fanny hälsar att det ju var tur att Mira fick en extra smörgås med massa smör (som var det hon åt av den smörgåsen) till middan! ;-*
    Sen lekte vi fram till vällingdags (18.30) o då sa Fanny förvånat till Mira att vällingen var slut men att hon kunde få lite mjölk i miniflaskorna. Det gick tydligen bra men det blev snuttande där med så kl. 19 fick vi dra den ur munnen på henne iaf.. hum.. hon lugnade iaf snabbt ner sig och sjöng sig till söms i 45 minuter.. , som vanligt..

Vi lämnar ju lite olika. När jag lämnar så blir det väl kvart, tio i åtta. När Fanny kan så blir det till kl. 9. Nu är ju Fanny hemma men hon vill gärna sova på morgonen eftersom hon inte kan somna om ifall hon gått upp. Nu har hon nog förstått att det inte funkar och då får hon ta Mira o äta frukost och gå till förskolan efter det. (efter bebisen e född blir det ju självklart att de äter drukost tillsammans då Mira börjar kl. 9 eller inte alls..) O orkar inte Fanny ta henne till dagis på morgonen får det bli frukt eller vatten i vagnen.. testa ska väll inte skada..

Mira tar inte alls pipmuggar, har aldrig gjort. Vi ska helt enkelt försöka skippa vällingen helt. Snutta mjölk funkade inte så det blir att skippa det med. Jag hoppas hon sover hela natten nu bara!

• Stora syster

Kan hon inte få ett vanligt glas mjölk bara Mirjam. ? Ni kommer ju säkert hitta ngr bra rutiner, det e ju skönt att slippa småätandet, men vet hur det är, vi har ju en kille som säger mat det första han gör när han vaknar på morgonen... Och sen börjas det tjatas efter glass.. Men man vill ju ändå dra ner småätandet så mkt det går...

Idag blire vabb, men de ringde från kastanjen och ville ha dit mig och skriva anställningsspapper, så jag ska smita ner dit snart innan Jonta måste till jobbet. Får man göra så? Jag erbjöd ju min chef på sjukhuset att jag skulle komma in ngr timmar nu på morgonen och jobba, och sen vabba. Men hon tyckte jag skulle va hemma hela dan. Sen igår em ringde kastanjen, och jag har inte direkt ngr andra dar nu då jag kan skriva på pappren... Hoppas väl helt enkelt att ingen ser mig smita in där, det e ju granne med sjukhuset..;)

sen blir det till att börja röja här, nu e jag så less på att det aldrig blir riktigt färdigt. O så ska jag mäta för mattor, och göra nån slags lista på vad som behövs fixas, och vad som ska köpas. pust. Sen e det helg! Och jag e ledig och ska satsa på garagerensning hos min mamma, halva innehållet där e väl mitt....;)

Vad händer annars i helgen då girls??

• BackinBlack

God morgon!

Mirjam: Hoppas välling-snuttandet avtar. Minns att Vincent gjorde så, åt väldigt lite men ville ha ofta. Jag försökte få honom att äta mer och mer "vanlig mat", men minns inte hur jag gjorde. Och så vatten i flaskan.

Stora syster: Så kan man väl göra. Tycker jag. Du är igång. Jag har just "avslutat" två dagar vab med att röja ett kaotiskt hem. Mycket gjort, men det är mycket kvar också. Två rum färdiga...

Elin: Kul att Bok och Bebis var så lyckat!

Själv är jag glad att vara på jobbet. Hemma är det bättre ordning än för några dagar sedan, men det är mycket kvar. Vi har kanske drygt tio kartonger kvar som inte är uppackade och sedan alla kassar med böcker och pärmar. Vi måste ha en bokhylla. Någonstans. Umas rum är målat och iordningställt, hobbyrummet blev färdigt igår kväll, nu har vi datorerna inkopplade. Nästa projekt är vardagsrummet och Vincents rum. Sedan hallen och sist vårt rum.
    Har en lång, "arg" lista till värden på fel som behöver åtgärdas och elektrikern kom inte tillbaka i torsdags så igår svettades jag i tvättstugan för att tvätta rent allt som låg i korgen.

Att jobba är som att ha semester. Fick fina lovord av ekonomichefen och VDn imorse, så nu har jag boostat upp mig lite.

Ringde om ringarna igår och de är klara i början på nästa vecka. Tror de. Suck. Kul att åka dit och hämta dem, surt som känns. Nåja.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Jag är tillbaka igen. Blir jag en tråddödare tro?

Har just lugnat ned mig. Fick ett mejl från kvinnan som nu bor i vår gamla lägenhet. Hon tycker att vi skulle ha satt upp hatthyllan som står i källaren och som vi aldrig har använt. Suck. Det fick liksom bägaren att rinna över på mig, efter alla fatala fel vi har funnit i femrummaren. Jag kunde inte ens svara på hennes tramsmejl. Hon har ju lämnat ifrån sig en trasig och farlig lägenhet. Nåja.

Blev i alla fall uppringd nyss och fick beskedet att våra ringar har kommit. Ska bara få iväg hela lilla familjen och hämta dem då...

• flingansnö

Utteröga: Inte är du ngn tråddöader inte!Jag gillar att läsa när du skriver av dig!   VIlken surtant ni verkar ha byttmed!

LillaT: Jag är på på måndag! Har du ngn ide om vad vi ska hitta på? Ska vi ta oss till Guslippan eller vad det hette?

Hitta på nåt på måndag 6 september
    Lilla T + bebis 3 mån + dotter 3,5 år
    Flingan + bebis

• flingansnö

är det ngn som har tips på en fin sång som jag kan sjunga på Agnes dop? Magnus vill ha Sonja Aldens Välkommen hit, men jag vet inte om jag fixar den.... Snälla kom med tips och ideer!

Sånger vi redan ratat är:
    handens fem fingrar
    Theos sång
    himlen måste sakna en ängel

och några till som jag inte kommer på nu...

• BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-09-03 16:07:18 följande:
    är det ngn som har tips på en fin sång som jag kan sjunga på Agnes dop? Magnus vill ha Sonja Aldens Välkommen hit, men jag vet inte om jag fixar den.... Snälla kom med tips och ideer!

Sånger vi redan ratat är:
    handens fem fingrar
    Theos sång
    himlen måste sakna en ängel

och några till som jag inte kommer på nu...
    Jag är ju såld på Det gåtfulla folket men den är väl ganska uttjatad antar jag...
  • flingansnö

ja... nej den ska vi inte ha.... vill gärna ha en sång på engelska tror jag.... men den måste funka acapella.....

• Alux

Hej alla glada!

jag bor i viksjö och såg den här tråden! :D och blev jätteglad, haha

jag är 17 och ska ha en bebis i april :)

Var är det man ska gå om man vill ha den bästa barnmorskan? :)

• Stora syster

Hej Alux! Och välkommen!! Tycker du ska testa nån barnmorska och se om du gillar henne helt enkelt. Lyssna inte så mkt på vad andra har för erfarenheter...  Var bor du annars? Själv bor jag i Berghem med tre galningar och sambo...;)

Svar på tråden järfällatråden 9